Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняння рухливості галогенів у галоген похідних

У чотири сухі пробірки наливають по 0,5 мл кожного з галоген похідних і додають по 1 - 2 мл 15%-го розчину йодиду натрію в ацетоні. Збовтують вміст 2 - 3 хв. при кімнатній температурі і відмічають зміни, що відбуваються. Потім реакційну суміш нагрівають на водяній бані 2 - 3 хв. і записують результати спостереження в табл. 1. Необхідно провести порівняння швидкостей реакцій, що відбуваються, за інтенсивністю тих змін, які спостерігаються, (утворення осаду).

 

5.1.4. Взаємодія галоген похідних з 10%-ним розчином

Їдкого натру

У чотири пробірки поміщають по 0.5 мл відповідного галоген похідного (табл.1) і додають 2 - 3 мл 10%-го розчину гідроксиду натрію, інтенсивно збовтують протягом 2 - 3 хв. при кімнатній температурі. Потім дають відстоятися і відокремлюють по 0,5 мл водно-лужного шару в іншу пробірку. До відібраної проби додають азотну кислоту до яскраво вираженої кислої реакції (проба на лакмус) і кілька крапель розчину нітрату срібла. Відзначають зміни інтенсивності кольору проб. Суміші галоген похідних, що залишилися в перших чотирьох пробірках, і лугу нагрівають протягом 2 - 3 хв. на водяній бані при частому струшуванні. Дають відстоятися, відокремлюють з кожної до 0,5 мл водно-лужного шару в чисті пробірки, підкисляють і додають декілька крапель розчину нітрату срібла. Порівнюють результати, отримані при кімнатній температурі і при нагріванні і записують у табл. 8.1. Досліди із взаємодії галоген похідних з 10%-м розчином лугу завершуються розміщенням досліджених галоген похідних у ряд згідно їх хімічної активності. Аналогічний ряд складається і для дослідів з 15%-м розчином йодиду натрію в ацетоні. Для цих реакцій необхідно написати рівняння і схему механізму реакції.

 

Таблиця 5.1

Галогенпохідні Реагент
15%-й розчин NaІ/ацетон 10% розчин NaOH/вода
Т0 кімн. Нагрівання Т0 кімн. Нагрівання
Бромбензол Етилбромід Трет-бутилхлорид Трет-бутилбромід        

Властивості спиртів

Контрольні питання

 

1. Отримайте за допомогою реакції Гріньяра пропиловий, ізобутиловий, трет-бутиловий спирти.

2. Напишіть приклади реакцій етерифікації і гідролізу.

3. Охарактеризуйте хімічні властивості алілового і пропар-гілового спиртів.

4. Наведіть механізм дегідратації спиртів.

5. Які особливості властивостей багатоатомних спиртів?

6. Наведіть механізм пінакон-пінаколінового перегрупування.

 

Виявлення води в спирті

У пробірку поміщають 2 - 3 мл спирту і додають кілька кристалів безводного сульфату міді. Відзначають зміни і пишуть рівняння процесу, що відбувається.

 




Переглядів: 535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нітрування бензолу | Кислотно-основні властивості спиртів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.