МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||
Порівняння рухливості галогенів у галоген похіднихУ чотири сухі пробірки наливають по 0,5 мл кожного з галоген похідних і додають по 1 - 2 мл 15%-го розчину йодиду натрію в ацетоні. Збовтують вміст 2 - 3 хв. при кімнатній температурі і відмічають зміни, що відбуваються. Потім реакційну суміш нагрівають на водяній бані 2 - 3 хв. і записують результати спостереження в табл. 1. Необхідно провести порівняння швидкостей реакцій, що відбуваються, за інтенсивністю тих змін, які спостерігаються, (утворення осаду).
5.1.4. Взаємодія галоген похідних з 10%-ним розчином Їдкого натру У чотири пробірки поміщають по 0.5 мл відповідного галоген похідного (табл.1) і додають 2 - 3 мл 10%-го розчину гідроксиду натрію, інтенсивно збовтують протягом 2 - 3 хв. при кімнатній температурі. Потім дають відстоятися і відокремлюють по 0,5 мл водно-лужного шару в іншу пробірку. До відібраної проби додають азотну кислоту до яскраво вираженої кислої реакції (проба на лакмус) і кілька крапель розчину нітрату срібла. Відзначають зміни інтенсивності кольору проб. Суміші галоген похідних, що залишилися в перших чотирьох пробірках, і лугу нагрівають протягом 2 - 3 хв. на водяній бані при частому струшуванні. Дають відстоятися, відокремлюють з кожної до 0,5 мл водно-лужного шару в чисті пробірки, підкисляють і додають декілька крапель розчину нітрату срібла. Порівнюють результати, отримані при кімнатній температурі і при нагріванні і записують у табл. 8.1. Досліди із взаємодії галоген похідних з 10%-м розчином лугу завершуються розміщенням досліджених галоген похідних у ряд згідно їх хімічної активності. Аналогічний ряд складається і для дослідів з 15%-м розчином йодиду натрію в ацетоні. Для цих реакцій необхідно написати рівняння і схему механізму реакції.
Таблиця 5.1
Властивості спиртів Контрольні питання
1. Отримайте за допомогою реакції Гріньяра пропиловий, ізобутиловий, трет-бутиловий спирти. 2. Напишіть приклади реакцій етерифікації і гідролізу. 3. Охарактеризуйте хімічні властивості алілового і пропар-гілового спиртів. 4. Наведіть механізм дегідратації спиртів. 5. Які особливості властивостей багатоатомних спиртів? 6. Наведіть механізм пінакон-пінаколінового перегрупування.
Виявлення води в спирті У пробірку поміщають 2 - 3 мл спирту і додають кілька кристалів безводного сульфату міді. Відзначають зміни і пишуть рівняння процесу, що відбувається.
|
|||||||||||||||||||||
|