МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Одержання етилового естеру борної кислотиУ сухій пробірці зневоднюють 1 г борної кислоти, прожарюючи її в полум'ї пальника. Пробірку тримають у горизонтальному положенні, для видалення крапельок води прогрівають періодично всю пробірку. Кислота поступово плавиться. Коли зникнуть кристалики, пробірку охолоджують. До прозорого затверділому плаву - борного ангідриду - додають 2 - 2,5 мл етилового спирту і 1 мл концентрованої сірчаної кислоти. У пробірку кидають кип'ятильні камінчики, закривають її пробкою з прямою газовідвідною трубкою, що має відтягнутий кінець, і нагрівають реакційну суміш. Підпалюють пару, що виділяються з отвору газовідвідної трубки. Полум'я етилового естеру борної кислоти має характерну зелену кайму. Напишіть рівняння реакцій дегідратації борної кислоти (утворення борного ангідриду) і утворення триетилборату. З надлишком етанолу триетилборат (кислота Льюїса) утворює комплексну сполуку, що має кислотні властивості. Напишіть рівняння цієї реакції.
Виявлення домішок метилового спирту В етиловому спирті
Обполіскують одну пробірку етиловим спиртом ректифікатом, а другу - етиловим спиртом, що містить домішка СН3ОН. У кожну пробірку опускають розпечену спіраль з мідного дроту. Через 2 - 3 хв. у пробірки наливають, не виймаючи спіралі, по 1,5 - 2 мл води, змивають цією водою конденсат пари зі стінок. Мідні спіралі виймають, а до розчинів у пробірках додають по 5 капель фуксин сірчистої кислоти. Через кілька хвилин рідина в обох пробірках здобуває рожево-фіолетове забарвлення. Після цього в кожну пробірку додають по 10 капель концентрованої соляної кислоти і витримують не менш 10 хв. У пробірці з чистим етиловим спиртом забарвлення зникає, а з домішкою СН3ОН забарвлення стає синім чи синьо-фіолетовим. Цей метод дозволяє знайти домішки метилового спирту в кількості до 0,5%. Феноли Контрольні питання 1. Технічні способи одержання фенолу. Промислове використання фенолу. 2. Загальні властивості спиртів і фенолів. Чим відрізняються феноли від спиртів і чим це обумовлено? 3. Вплив гідроксильної групи на бензольне кільце. 4. Запропонуєте схему одержання м-амінофенолу з нітробензолу. 5. Для наступних пар сполук наведіть докази, що виявили б різницю в хімічних властивостях: а) фенол і циклогексанол; б) гідрохінон і резорцин; в) β-нафтол і α-нафтол; г) крезол і бензиловий спирт.
|
||||||||
|