МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
С у т т є в оПитання для роздумів, самоперевірки, повторення РЕЗЮМЕ Ключеві поняття та терміни С у т т є в о Після вивчения матеріалу теми Ви повинні: Знати: • в чому проявляеться азональність лугових екосистем; • чим корисні болота для людини; • чим відрізняються низинні та верхові болота. В м і т и:
▲визначити, що таке біом;
▲перелічити основні біоми та екосистеми Земної кулі;
▲назвати основні лісові райони України та описати їxнi особливості;
▲пояснити причини високої видової різноманітності екосистем тропічних дощових лісів. █ План (логіка) засвоєння матеріалу: 6.1 Класифікація основних екосистем світу . 6.2 Тундри. 6.3 Jlicoвi екосистеми помірного поясу. 6.4 Вічнозелений тропічний дощовий ліс. 6.5 Степи. 6.6 Пустелі. 6.7 Болота. 6.8 Водні екосистеми.
•природні екосистеми • пустелі •штучні екосистеми • болота •біоми • прісноводні екосистеми •біоцикли • екосистеми світового океану •тундри •лісові екосистеми •степи
2 Практично виділення типів екосистем базуються на ознаках біоценозів. В цьому випадку все різноманіття екосистем можна звести до 15 основних типів. Ці типи часто називають біомами.
3 Біотоп є неорганічним компонентом біоценозу. Подібні біотопи об’єднують у біохори, а подібні біохори – у біоцикли.
4 Біохори – група подібних біотопів, а біоцикли – найвища одиниця розчленування земної поверхні. Розрізняють три біоцикли – море, суша, внутрішні водойми.
1 Чи однакова біопродукція різних екосистем, та чому причини різниці рівня біопродукції? 2 Чим корисні болота для людини? 3 Що таке біом? 4 Які Ви знаєте екосистеми Земної кулі? 5 Де розташовані лісові райони України? 6 Які водні системи розташовані на території України? 7Які основні фактори обмежують розмір біопродуктивності тундрових екосистем? 8 Які основні фактори лімітують розміри біопродуктивності пустель?
Література [3, с. 41-43]; [5, с. 112 -128]. До змісту
До змісту Т е м а 7 ГЛОБАЛЬНА ЕКОЛОГІЯ (ВЧЕННЯ ПРО БІОСФЕРУ) Все живе в біосфері утворюе живу речовину. Живі організми відіграють дуже важливу роль у геологічних процесах, які формують Землю. Хімічний склад сучасних атмосфери літосфери та гідросфери зумовлений життєдіяльністю організмів. Мінеральна інертна речовина переробляється живими організмами, перетворюеться в нову. Отже, жива та нежива речовини на Землі становлять гармонійне ціле.
Після вивчения матеріалу теми Ви повинні: Знати: ■ походження й еволюцію біосфери; ■ визначення понять біосфера, ноосфера ; ■ структурні частини біосфери; ■ властивості живої речовини; ■ біогеохімічні цикли важливих хімічних елементів у біосфері. В м i m u: ▲з 'ясувати, в чому полягає безумовна важливість наявності атмосфери для живих організмів; ▲ пояснити, в чому полягае головна особливість грунту як природного тіла; ▲назвати основні лісові райони України та описати їx особливості; ▲пояснити, в чому полягає концентраційна функція живих організмів; ▲ проілюструвати здатність екосистем до самоочищения. План (логіка) засвоєння матеріалу: 7.1 Поняття про біосферу. 7.2 Структура біосфери. Розподіл життя в біосфері. 7.3 Жива речовина. Геохімічна робота живої речовини. 7.4 Енергетичний баланс біосфери. Зміни енергетичного балансу 7.5 Біогеохімічні цикли. Кругообіг важливих хімічних елементів у 6iоcфepi. Антропогенний вплив на природні цикли основних біогенних елементів. 7.6 Стабільність біосфери. Ноосфера. Упpaвлiння біосферою.
|
||||||||
|