МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СуттєвоПитання для роздумів, самоперевірки, повторення РЕЗЮМЕ Ключеві поняття та терміни
•Біосфера • геологічний кругообіг •еволюція біосфери • біологенний кругообіг • жива речовина • біогеохімічні цикли • енергетичний баланс біосфери • стабільність біосфери •ноосфера • глобальна екологія
1 Біосфера має довгу історію, пов’язану з еволюцією Землі, яка тривала понад 3 млрд. років.
2 Біосфера охоплює три геологічні сфери – частини атмосфери й літосфери та всю гідросферу. Межі біосфери визначаються межами поширення й активної роботи живої речовини.
3 Поняття «жива речовина» ввів у науку В.І. Вернадський і розумів під цим сукупність усіх живих організмів планети.
4 Існування життя на землі залежить не лише від потоку енергії, а й від кругообігу речовин у біосфері.
5 Сучасний стан біосфери В.І. Вернадський назвав ноосферою, якісно новим станом біосфери, перебудованої роздумом людини та її працею.
1 Що таке жива речовина? 2 Які характеристики визначають феномен біосфери Землі ? 3 Коли виникла біосфера Землі? 4 Чим принципово відрізняється тлумачення біосфери та ноосфери в працях В.І. Вернадського ? 5 Що Ви знаєте про життя і діяльність В.І. Вернадського? 6 Які речовини входять до складу біосфери ? 7 Як Ви ставитесь до тези : турбота про природу – це турбота про людину ?
Література [1, с. 25-66]; [3, с. 27-36]; [4, с. 26 -44]; [5, с. 129 -156]. До змісту До змісту Т е м а 8 ЕКОЛОГ1Я I ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ Погіршення стану більшості екосистем біосфери, істотне зменшення біопродуктивності й біорізноманітності, катастрофічне виснаження грунтів i мінеральних pecypciв за небаченої забрудненості поверхні Землі, гідросфери i атмосфери пов'язані з інтенсивним зростанням чисельності населения планети та розвитком науково-технічного прогресу протягом останніх 50 - років. Саме необхідність задоволення дедалі більших потреб людського суспільства призвели до гігантського розширення масштабів господарської діяльності, змін у пропорціях світового господарства, у виробничих потужностях, техниці й технологіях, асортименті продукції, виробничому й особистому споживанні. Моделі виробництва й споживання, що склалися в світі, перестали відповідати умовам нормального співіснування людини й природи. Після вивчения матеріалу теми Ви повинні: Знати: • шляхи впливу людського суспільства на навколишне природне • джерела екологічної кризи та i їх вплив на біосферу;
• природні небезпечні явища i процеси ; • техногенні небезпечні явища i процеси; • екологічно особливо небезпечні процеси. В м i т и : ▲назвати, якими речовинами забруднюється атмосфера, гідросфера та літосфери; ▲ вміти назвати кaтeropiї антропогенних забруднювачів та основні види забруднення природного середовища; ▲назвати райони та випадки екологічного лиха, вказати на їхні причини та наслідки; ▲дати визначення поняттям «екологічна катастрофа» та «екологічна небезпека» відповідно до законодавства України; ▲назвати основні механізми деграфацій біомів та вимирання окремих організмів; ▲дати опис механізму та причин евтрофікації водоймищ; ▲пояснити, чому миючі засоби, що вміщують фосфор, завдають шкоди природному середовищу; ▲назвати прямі та опосередковані фактори вимирання видів рослин та тварин та навести приклади; ▲назвати джерела несприятливої дії на природне середовище ВОЄННОЇ промисловості та локальних ВОЄн. █ План (логіка) засвоєння матеріалу: 8.1 Науково-технічний прогрес та проблеми екології. 8.2.Джерела екологічної кризи та й вплив на біосферу. Техногенно- екологічна безпека України. 8.3.Форми та механізм деградації біосфери. Вплив промислового та сільськогосподарського виробництв на біосферу. 8.4 Природні небезпечні явища i процеси. 8.5 Техногенні небезпечні явища i процеси. 8.6 Екологічні особливо небезпечні процеси. 8.7Екологічна безпека як основа сталого розвитку. Читайте також:
|
||||||||
|