Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модель фірми в умовах стабільних зовнішніх звязків з декількома суттєво різними ринками, наприклад, в різних країнах

Теорія організаційного потенціалу

Ігорь Ансофф (амер.) на початку 1970-х роківрозглянув промислову організацію як систему, що здійснює взаємозвязки з джерелами ресурсів і зовнішнім середовищем. ® 2 підходи до формування оргструктур.

Структурний підхід (до ІІ св.війни) – статичний, не враховував змін під дією зовнішніх факторів; основне – внутрішній устрій фірм, розподіл функцій і райіоналізація управління.

Динамічний підхід (після ІІ св.війни) – аналіз звязків фірми з середовищем, в якому вона діє, і з джерелами ресурсів. І етап – аналіз фірми в умовах стабільних зовнішніх звязків ® оперативний характер організаційних проблем. ІІ етап – аналіз впливу на організацію змін зовнішнішнього середовища ® стратегічний характер організаційних проблем.

За Ансоффом, основна задача вищого керівництва – рішення стратегічних проблем в умовах змін зовнішнішнього середовища. При цьому, існує тісна залежність між характером зовнішніх взаємозвязків і поведінкою фірми, з одного боку, та її внутрішньою організацією - з іншого.

Цей взаємозвязок дослідив А.Чандлер у кн. «Стратегія і структура» на прикладах із історії амер. компаній. Зміни зовнішніх умов призводять до потреби у зміні стратегії фірми, потім до змни її орг. характеристик і далі до перетворення структури.

Як показала практика, найбільш ефективною в умовах стабільних (постійних) зовнішніх звязків була функціональна структура(розквіт 1910-20рр.). Основна стратегія – зниження витрат виробництва і цінова конкуренція.

Модель фірмив умовах стабільних зовнішніх звязків з одним ринком збуту ( функціональна структура)

            НДДКР Виробництво Розподілення Маркетинг              
                         
                         
Р Е С У Р С И   ®   ® СЕРЕДОВИЩЕ  
¬ ¬  
     
                         
                         
                         
                                 

Зростання розміру компаній і вихід на декілька ринків з різними продуктами призвели до утворення відділень. Результат – дивізіональна структура (до ІІ св.війни). За Ансоффом, - це «функціональна структура, що повторена декілька разів».

Модель фірмив умовах стабільних зовнішніх звязків з декількома ринками збуту (дивізіональна структура)

            НДДКР Виробництво Розподілення Маркетинг              
                         
                         
Р Е С У Р С И 1   ®   ® СЕРЕДОВИЩЕ 1  
¬ ¬  
     
                         
                         
                         
            НДДКР Виробництво Розподілення Маркетинг              
                         
                         
Р Е С У Р С И 2   ®   ® СЕРЕДОВИЩЕ 2  
¬ ¬  
     
                         
                         
                         
                                 

Утворення в роки після війни багатонаціональних компаній призвело до необхідності наблизити служби маркетингу до національних ринків, на яких діє фірма. ® Розподіл фірми і утворення філіалів у різних країнах. За Ансоффом, – це багатонаціональна структура, матриця типу «відділення – країна».

(багатонаціональна структура)

            НДДКР Виробництво Розподілення     МАРКЕТИНГ 1   ® СЕРЕДОВИЩЕ 1
                ¬
                 
РЕСУРСИ   ®              
¬              
               
                МАРКЕТИНГ 2   ® СЕРЕДОВИЩЕ 2
                ¬
                 
                               

Зі збільшенням кількості нововведень і скороченням життєвого циклу виробів посилюються взаємозв’язки між функціями в ланцюжку «НДДКР – виробництво – розподілення – маркетинг». Динамічному оточенню більш відповідає організація типу «проект – функція». В цій моделі фірми поруч з тимчасовими проектними групами існують функціональні служби, які здійснюють методичну координацію. Наявність постійних функціональних служб надає стабільності всій структурі.


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  3. Абсолютні синоніми (наприклад, власне мовні й запозичені) в одному тексті ділового стилю вживати не рекомендується.
  4. Абстрактна модель
  5. Абстрактна модель
  6. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  7. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Американська модель соціальної відповідальності
  12. Аналіз зовнішніх ризиків




Переглядів: 690

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теорія організаційної (адміністративної) поведінки | Основні тенденції в розвитку (зміні) організаційних структур

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.