Абстрактна модель складається з двох частин: модель даних і навігаційна модель. Модель даних описує інформаційні вимоги різних користувачів. Для кожного класу користувача будується окрема модель з даними, які його інтересують. Метод не конкретизує, який запис слід використовувати. У разі різних переваг можливе використання розширення. Також створюється повна модель бізнес-інформації.
Навігаційна модель містить гайд-тури. Гайд-тури описують, як користувач переміщається по даним. Тури складаються з таких компонентів: інформативний, навігаційний, зовнішній, а також зв'язків.
Інформативні компоненти відносяться до об'єктних типів (вони можуть бути представлені в моделі даних класами або об'єктами). Оскільки об'єктні типи мають зв'язки один з одним (асоціацією або агрегацією), інформативні компоненти сполучені зв'язками. Зовнішній компонент - просто посилання на компонент в іншій системі.
Навігаційний компонент - це група зв'язків.
МРВС описує алгоритм розробки гайд-турів. Кожен гайд-тур складається з:
· Контекстний шар - складається з навігаційного елементу з тим же ім'ям, що і можливість розширення;
· Інформаційний шар - в ньому об'єктний тип стає інформаційним об'єктом, якщо дані знаходяться в системі, або зовнішнім об'єктом, якщо дані знаходяться в зовнішній системі. Між об'єктами в інформаційному шарі існують зв'язки;
· Навігаційний шар - зв'язує контекстний і інформаційний шари, відштовхуючись від потреб користувача. Для різних типів доступу до інформації створюються проміжні зв'язки.
Приклад навігаційної моделі для читача служби новин може бути представлений таким чином:
Мал. 8.5.1. Навігаційна модель в МРВС.
Читач може проглянути газети, відсортовані по авторах, персоною, що дала інтерв'ю, або може знайти сьогоднішню газету. Кожен крок дозволяє знайти газету серед наданого вибору. Після кожного кроку можна перейти на рівень питань і відповідей.