Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.

Тому і назріла необхідність оптимізувати систему навчання і виховання в галузі безпеки життєдіяльностітак, щоб кожна людина усвідомила потребу безперечного виконання норм та правил в процесі праці, а в екстремальних ситуаціях знала, як діяти та що робити.

Людство справилося з епідеміями холери, чуми, віспи, поліомієліту, тифу, але не навчилося ефективно боротися з нещасними випадками, які в наш час стали справжнім соціальним лихом і набули масштабу епідемій.

 

Сьогодні в індустріально розвинених країнах людині приходиться стикатися не тільки з техногенними чи природними катастрофами але і з аномальною (кримінальною) поведінкою людей.

Згідно статистичних даних ВООЗ смертність внаслідок нещасних випадків займає третє місце в світі після серцево-судинних та онкологічних захворювань. Від нещасних випадків гинуть переважно молоді працездатні люди. Травматизм є головною причиною смерті людини в віці від 15 до 41 року.

Такі обставини пояснюються рядом суб'єктивних і об'єктивних причин. По-перше, зросла ціна помилок. Сучасні люди значно дорожче розплачуються за свої помилки, ніж первісні.

По-друге, змінилася адаптація людини до ризику. Людина така істота, що дуже швидко звикає до техніки, яка є джерелом високої небезпеки, до всього того, з чим має справу, перестає боятися, бути обережною, втрачає інстинкт самозбереження, вона навіть адаптується до порушення правил техніки безпеки, що і призводить до трагічних наслідків.

В основі виникнення більшості нещасних випадків лежить людський чинник, передує безпечна поведінка. Більшість нещасних випадків - це результат відсутності відповідних знань та досвіду в сучасному техно-соціальному середовищі. Зіткнувшись з непередбаченими обставинами в складній незвичайній ситуації, яка вимагає негайних і правильних рішень, людина стає безпорадною перед лицем обставин, що склалися, нездатною вирішувати часом прості але дуже важливі питання для збереження здоров'я і навіть життя.

 

 

Небезпека – це центральне поняття БЖД, що об’єднує явища, процеси, об’єкти, здатні в певних умовах наносити збитки здоров’ю людини. Вона властива всім системам, які мають енергію, хімічні, біологічні чи інші , не сумісні з життєдіяльністю компоненти.

Небезпека – це умова чи ситуація, яка існує в навколишньому середовищі і здатна призвести до небажаного вивільнення енергії, що може спричинити фізичну шкоду, поранення чи пошкодження. Небезпека в будь-якій сфері життєдіяльності залежить від багатьох чинників. Одним з найбільш небезпечних характерних проявів небезпеки є ризик.

Ризик дії чи без дії в тій чи іншій формі присутній в 90% причин аварій та травм на виробництві.

Існує визначення, що небезпеки - це обставини несприятливого характеру, які можуть виникати, а ризик - статистична ймовірність їх виникнення. Іншими словами: ризик - це кількісна оцінка небезпеки.

В небезпечних ситуаціях дуже важливою якістю людини є стратегія її поведінки. Ризикова поведінка вважається виправданою, коли вона направляється па досягнення суспільне значимої мети. У всіх інших випадках поняття ризику розглядається як невиправдане.

Важливо відзначити те, що метою будь-якої діяльності може бути не тільки факт отримання бажаних результатів, але й те, щоб досягнення цих результатів здійснювалось без шкоди для здоров'я та життя людини.

 

Саме тому традиційно техніка безпеки базується на концепції, щоб будь-якою ціною не допустити жодної аварії чи катастрофи. Хоча така концепція гуманна, але досягти її неможливо тому, що в діючих системах нульового ризику не буває.

 

Ризик слід розділяти на такий, що пов'язаний з виробничою обстановкою "системний ризик" і ризик, пов'язаний із станом організму "особистий ризик".

Системний ризик - це ступінь небезпеки виробничої системи, елементами якої є: машини, інструменти, сировина, люди та ін. Вихід з ладу чи неправильне функціонування одного елемента системи може мати негативний вплив і ускладнювати інші елементи.


Читайте також:

  1. Абстрактна модель
  2. Абстрактна модель
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  5. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  6. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  7. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності
  8. Види ризику.
  9. Визначення базисних подій. Ідентифікація ризику.
  10. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення
  11. Визначення допустимого часу початку долання зон радіоактивного забруднення (початок виходу із зони) при заданій дозі опромінення




Переглядів: 1488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ліквідація негативних наслідків прояву небезпек. | Класифікація джерел небезпеки, небезпечних та шкідливих факторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.265 сек.