Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.

Тому і назріла необхідність оптимізувати систему навчання і виховання в галузі безпеки життєдіяльностітак, щоб кожна людина усвідомила потребу безперечного виконання норм та правил в процесі праці, а в екстремальних ситуаціях знала, як діяти та що робити.

Людство справилося з епідеміями холери, чуми, віспи, поліомієліту, тифу, але не навчилося ефективно боротися з нещасними випадками, які в наш час стали справжнім соціальним лихом і набули масштабу епідемій.

 

Сьогодні в індустріально розвинених країнах людині приходиться стикатися не тільки з техногенними чи природними катастрофами але і з аномальною (кримінальною) поведінкою людей.

Згідно статистичних даних ВООЗ смертність внаслідок нещасних випадків займає третє місце в світі після серцево-судинних та онкологічних захворювань. Від нещасних випадків гинуть переважно молоді працездатні люди. Травматизм є головною причиною смерті людини в віці від 15 до 41 року.

Такі обставини пояснюються рядом суб'єктивних і об'єктивних причин. По-перше, зросла ціна помилок. Сучасні люди значно дорожче розплачуються за свої помилки, ніж первісні.

По-друге, змінилася адаптація людини до ризику. Людина така істота, що дуже швидко звикає до техніки, яка є джерелом високої небезпеки, до всього того, з чим має справу, перестає боятися, бути обережною, втрачає інстинкт самозбереження, вона навіть адаптується до порушення правил техніки безпеки, що і призводить до трагічних наслідків.

В основі виникнення більшості нещасних випадків лежить людський чинник, передує безпечна поведінка. Більшість нещасних випадків - це результат відсутності відповідних знань та досвіду в сучасному техно-соціальному середовищі. Зіткнувшись з непередбаченими обставинами в складній незвичайній ситуації, яка вимагає негайних і правильних рішень, людина стає безпорадною перед лицем обставин, що склалися, нездатною вирішувати часом прості але дуже важливі питання для збереження здоров'я і навіть життя.

 

 

Небезпека – це центральне поняття БЖД, що об’єднує явища, процеси, об’єкти, здатні в певних умовах наносити збитки здоров’ю людини. Вона властива всім системам, які мають енергію, хімічні, біологічні чи інші , не сумісні з життєдіяльністю компоненти.

Небезпека – це умова чи ситуація, яка існує в навколишньому середовищі і здатна призвести до небажаного вивільнення енергії, що може спричинити фізичну шкоду, поранення чи пошкодження. Небезпека в будь-якій сфері життєдіяльності залежить від багатьох чинників. Одним з найбільш небезпечних характерних проявів небезпеки є ризик.

Ризик дії чи без дії в тій чи іншій формі присутній в 90% причин аварій та травм на виробництві.

Існує визначення, що небезпеки - це обставини несприятливого характеру, які можуть виникати, а ризик - статистична ймовірність їх виникнення. Іншими словами: ризик - це кількісна оцінка небезпеки.

В небезпечних ситуаціях дуже важливою якістю людини є стратегія її поведінки. Ризикова поведінка вважається виправданою, коли вона направляється па досягнення суспільне значимої мети. У всіх інших випадках поняття ризику розглядається як невиправдане.

Важливо відзначити те, що метою будь-якої діяльності може бути не тільки факт отримання бажаних результатів, але й те, щоб досягнення цих результатів здійснювалось без шкоди для здоров'я та життя людини.

 

Саме тому традиційно техніка безпеки базується на концепції, щоб будь-якою ціною не допустити жодної аварії чи катастрофи. Хоча така концепція гуманна, але досягти її неможливо тому, що в діючих системах нульового ризику не буває.

 

Ризик слід розділяти на такий, що пов'язаний з виробничою обстановкою "системний ризик" і ризик, пов'язаний із станом організму "особистий ризик".

Системний ризик - це ступінь небезпеки виробничої системи, елементами якої є: машини, інструменти, сировина, люди та ін. Вихід з ладу чи неправильне функціонування одного елемента системи може мати негативний вплив і ускладнювати інші елементи.


Читайте також:

  1. Абстрактна модель
  2. Абстрактна модель
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  5. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  6. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  7. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності
  8. Види ризику.
  9. Визначення базисних подій. Ідентифікація ризику.
  10. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення
  11. Визначення допустимого часу початку долання зон радіоактивного забруднення (початок виходу із зони) при заданій дозі опромінення




Переглядів: 1382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ліквідація негативних наслідків прояву небезпек. | Класифікація джерел небезпеки, небезпечних та шкідливих факторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.