МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ліквідація негативних наслідків прояву небезпек.Головна мета цього курсу полягає у докорінному підвищенні рівня фахової підготовки кадрів і просвіти населення в галузі безпеки життя і діяльності людини, в реалізації збалансованої взаємодії суспільства з навколишнім середовищем, в підвищенні гуманістичного змісту людського розвитку,а також гармонійним внутрішнім розвитком людини як особистості, сформувати у людини свідоме та відповідальне ставлення до особи стої безпеки та безпеки тих, хто її оточує. Навчити людину розпізнавати і оцінювати потенційні небезпеки, визначити шляхи надійного захисту від них, вміти надавати допомогу в разі потреби собі та іншим, а також оперативно ліквідовувати наслідки прояву небезпек в різноманітних сферах людської діяльності. Людина завжди існувала в оточенні природних, екологічних, антропогенних. соціальних чи технічних небезпек, які мають тенденцію взаємодіяти між собою та погіршувати наслідки їх прояву. На світанку людської цивілізації небезпеки головним чином були пов'язані з причинами природного характеру. До небезпек того періоду необхідно віднести ще недостатній рівень харчування, відсутність медичного забезпечення і суттєву залежність життя людини від кліматичних чинників. Збільшення кількості людей на планеті і підвищення щільності їх розміщення призвело до появи епідемій, пандемій (холери, чуми, натуральної віспи та ін.),внаслідок спалаху яких гинули мільйони людей. Це призвело до розвитку медичної науки, покращення санітарно-гігієнічних умов побуту людини. Упродовж всієї історії існування людина створювала соціально-економічну систему безпеки, систему захисту від небезпек. Тому з розвитком цивілізації зростав рівень безпеки життєдіяльності, про що свідчить інтегрований показник тривалості життя людини. В Україні середня тривалість життя в останні роки помітно зменшилася. Якщо в 1989-90 роках вона складала 66 років для чоловіків і 75 р. для жінок, а в 1994-95 роках відповідно для чоловіків 62 роки, для жінок 73 роки. Розвиток наукиі техніки з однієї сторони збільшив соціальну захищеність суспільства, а з іншої привів до появи нових видів небезпек як для здоров'я людини, так і для навколишнього природного середовища. Науково-технічний прогрес призвів до появи небезпек техногенного походження.Ці небезпеки пов'язані з тим, що в навколишнє середовище постійно надходять шкідливі та небезпечні чинники від промислової, комунальної, сільськогосподарської діяльності, транспорту, енергетики, які є основними джерелами забруднення навколишнього середовища і різноманітного несприятливого впливу на природу і здоров'я людини. Необхідно відзначити, що свідомість та культура людини значно відстають від темпів науково-технічного прогресу, тому постійно зростають ризик-чинники небезпеки життєдіяльності сучасної людини. Сучасні технологічні потужності підвели людину до такої межі, за границями якої вона немає права на помилки в будь-якій сфері діяльності.
Однак людство, яке за дуже короткий період часу від первісного суспільства досягло небачених технічних висот, виявилося за штурвалом прогресу з легковажною психікою. Така легковажність та зневага до правил і норм безпеки в сучасному техно-соціальному середовищі призводить до великої кількості аварій та катастроф. В останні роки глобально стала зростати кількість нещасних випадків в дорожно-транспортних пригодах, побуті, інших сферах діяльності, де гине значно більше людей, ніж в умовах виробництва. Інвалідів Чорнобиля в Україні нині біля 60 тисяч. Тільки за 1996 рік в Україні зрізних причин загинуло 74 тисячі людей. Сучасні катастрофи носять інтернаціональний характер. В Бхопалі (Індія) в 1984 р. на хімічному заводі "Юніон Карбайд" в результаті витоку різко токсичної хімічної сполуки метилізоціанату в навколишнє середовище загинуло 3150 чоловік, 20 тисяч стали повними інвалідами, 200 тисяч отримали захворювання. В 1988 році при зіткненні кораблів в проливі Таблас загинуло 5393 чоловіки. То було десятиріччя надзвичайно великої кількості аварій і катастроф. Тому по рішенню 42-ї сесії Генеральної Асамблеї 00Н період з 1991 по 2000 роки оголошено десятиріччям боротьби за зменшення стихійних та інших надзвичайних ситуацій. Читайте також:
|
||||||||
|