Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Дезінформація як джерело небезпек.

Психологічна дія на людей неможлива без широкого викорис­тання особливих способів і прийомів впливу, до яких відносяться дезінформація (обман), маніпуляція, поширення чуток і міфів.

Дезінформація (обман) — це спосіб психологічного впливу на людину, в основі якого є надання такої інформації, яка вво­дить її в оману відносно правдивого стану справ. Заходи з де­зінформування здійснюються за єдиним задумом: з ретельним узгодженням пропорцій правди і брехні (при максимальному використанні правдоподібної інформації) з обов'язковим ви­кривленням істинних намірів, цілей і завдань. Основним ін­струментом дезінформації є засоби масової інформації (ЗМІ).

Маніпулювання— це спосіб психологічної дії, націлений на зміну напрямку активності інших людей, здійснюваний на­стільки вміло, що стає непоміченим ними. Спеціалісти вважа­ють, що за допомогою маніпулювання можна добитися швидкої зміни життєвих установок. Встановлено, що чим більше інфор­мовані є люди, тим важче ними маніпулювати.

Потім обман розкривається, але за цей час гострота ситуації спадає, або певний «процес приймає незворотний характер.

Чутки— це специфічний вид інформації, який з'являється спонтанно в силу інформаційного вакууму серед певних шарів населення, або спеціально розповсюджується для впливу на громадську свідомість.

Міф — це така інформація, яка пояснює походження і пе­ретворення тих чи інших явищ виключно на основі видуманих подій.

Історія людства знає багато прикладів, коли плітки і дезінформаційні кампанії призводили до негативних наслідків у суспільстві. Дезінформація має ефективність при її системному надходженні, коли вона отримує підтверджен­ня з кількох джерел, а не з одного. Тоді виникає поняття ін­формаційної кампанії, в рамках якої починає працювати не одне повідомлення, а послідовний їх ряд, не одне джерело, а кілька. Часто інформацію намагаються надати як дезінформацію. Інформація стає де­зінформацією, коли вона оточується «операторами», які покликані різко знизити її достовірність. Для цього може знищуватися достовірність дже­рела.

Телебачення (ТБ) — одна із найефективніших форм пропа­ганди. За допомогою нього можна здійснювати психологічний вплив на населення держави. Вже зараз більшість людей у роз­винутих державах мають більш ніж один телевізор. Його роль безперервно зростає при розширенні сітки супутникового теле­бачення, появи цифрового ТБ, під'єднання ТБ до комп'ютерних сіток Інтернет.

ТБ впливає на формування громадської думки найбільше від інших засобів інформації. Ефект присутності, синхроннос­ті, приналежності глядача до подій, що відбуваються на екра­ні телевізора, примушує його вірити в правдивість матеріалу, який йому пропонують («краще один раз побачити ніж сто раз почути»). Сила цього ефекту настільки велика, що засоби ТБ дозволяють вводити глядача в оману навіть під час прямого ре­портажу.

Сучасна людина настільки звикла отримувати інформа­цію через телевізор, що просто не може обходитися без нього. Незважаючи на те, що будь-який телевізійний канал у будь-якій країні, граничне ідеологізований і запрограмований, люди в своїй більшості сприймають телепередачі як індивідуальний засіб інформації, їм видається, що ТБ за своєю природою дозво­ляє вільно оцінювати отриману інформацію і робити незалежні висновки. Однак, подібна думка є колоссальною помилкою.

 


 


Читайте також:

  1. MOV приймач, джерело
  2. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  3. Баланс підприємства як джерело інформації.
  4. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання
  5. Види соціальних небезпек.
  6. Види техногенних небезпек.
  7. Внутрішнє законодавство як джерело міжнародного приватного права.
  8. Внутрішнє законодавство як джерело МПрП.
  9. Внутрішнім джерелом фінансування є накопичені нетто-грошові потоки, що виникають при здійсненні міжнародних операцій.
  10. Д25.Рішекння Європейського суду з прав людини як джерело конст права в ЗК.
  11. Джерела та фактори виробничих небезпек.




Переглядів: 3090

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Небезпеки психологічного впливу на людину. Небезпеки фізичного впливу. | Концепція ризику.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.