Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Джерела та фактори виробничих небезпек.

Тема № 9. «Загальні поняття про виробничі небез-пеки, причини їх виникнення та запобігання наслід-ками».

Попередження нещасних випадків, професійних захворювань та ава-рій повинно закладатись вже на етапі планування виробництва і забезпе-чуватись на всіх його стадіях.

В ході виробничого процесу відбувається взаємодія людей з ото­чую-чим їх виробничим середовищем. У широкому розумінні вироб­ниче сере-довище включає в себе комплекс виробничих споруд з усіма їх елемента-ми (стіни, підлога, стеля, східці, вікна), знаряд­дя праці (машини, меха-нізми, інструмент, прилади), сировину, напівфабрикати, матеріали, енергоносії, повітряне середовище, а також людей і являє собою певне джерело небезпеки.

Виробниче середовище, де люди, технологічні процеси, облад­нання, ме-ханізми та виробничі приміщення є складовими частинами, які можуть впливати набезпеку та успішне виконання роботи або поставленої за-дачі.

Кожен з цих елементів може додавати деяку міру ризику на людей або обладнання у процесі виконання роботи. Люди, наприклад, можуть бути небезпечні для себе та оточуючих у проми­словому або технологічному середовищі. Неуважність, недостатня професійна підготовка, недоречні жарти, стомленість, стреси, образи та особисті проблеми (одруження, фі-нансові проблеми тощо) - все це так звані людські або соціальні чинни-ки, які являються перешкодою оптимальному або бажаному рівню вико-нання робіт людьми. Так само, деякі види машин та устаткування мо-жуть являти небезпеку, навіть якщо вони працюють так, як треба, без збоїв (наприклад, транс­порт, преси, ручний інструмент). Не точно скла-дена або непра­вильно виконана технологічна інструкція також може спричинити небезпеку під час технологічного процесу.

Небезпеки класифіку­ються за критеріями:

1. Сфера походження.

2. Час прояву.

3. При­рода матеріального носія.

4. Наслідки від реалізації небезпек.

За сферою походження небезпеки мають природний, техно­генний та соціальний характери.

Відхилення параметрів технологічних процесів від норми та вихід їх з-під контролю людини призводять до різноманітних аварій, по­жеж, ка-тастроф. Такі небезпеки мають техногенний характер.

За часом прояву небезпеки можуть бути імпульсними та куму­лятив-ними.

Імпульсні небезпеки реалізуються миттєво або за корот­кий проміжок часу.

Кумулятивні небезпеки характеризуються знач­ною тривалістю, і, мож-ливо, тому психологічно вони сприймаються як менш небезпечні, ніж імпульсні, хоча за негативними наслідками вони можуть бути співроз-мірними. Часто кумулятивні небезпеки мають імпульсне завершення.

За при­родою матеріального носія кожна потенційна небезпека має свого матеріального носія. Матеріальний носійпотенційної небезпеки прийнято називати не­безпечними або шкідливими чинниками. Небез-печні чинники за пев­них умов призводять до травм (порушення ціліс-ності тканин ор­ганізму), а в окремих випадках - до летальних наслідків. Шкідливі чинникиза певних умов спричиняють перевтому або хворобу.

Небезпечні та шкідливі чинники за видом енергії, якою вони во­лодіють поділяють на групи:

1. Механічні - характеризуються запасом кінетичної чи по­тенціаль-ної енергії (усі рухомі об'єкти чи рухомі елементи машин; об'єкти та їхні елементи, які знаходяться над по­верхнею землі).

2. Термічні - мають певний запас теплової енергії та ано­мальну тем-пературу (нагріті та охолоджені об'єкти, во­гонь, параметри клімату й мікроклімату).

3. Електричні - характеризуються запасом електричної енергії (елек-тричний струм, електростатичне поле, елект­ричний заряд).

4. Електромагнітні - характеризуються запасом енергії елек­тромаг-нітних хвиль (радіохвилі, видиме світло, ульт­рафіолетове, інфрачервоне, лазерне, іонізуюче та інші ви­промінювання).

5. Ядерні - мають запас ядерної енергії (природні та штучні радіонук-ліди).

6. Хімічні - володіють високою хімічною спорідненістю із тканинами організму людини та речовинами довкілля (їдкі, отруйні, пожежо- і вибу-хонебезпечні та інші речови­ни).

7. Біологічні - становлять сукупність макро- та мікроор­ганізмів і продуктів їхньої життєдіяльності (хворобо­творні мікроби, паразити, гризуни).

8. Психофізіологічні - їхню дію пов'язують із наявністю біое­нергетич-них полів, психофізіологічними особливостями людини (біоритми, енер-гетичний вампіризм).

9. Пасивно-активні - їхня дія проявляється за рахунок енергії людини (гострі нерухомі предмети; нерівні або ду­же гладкі поверхні).

10. Пасивні - впливають на людину опосередковано через де­градацію властивостей матеріалів (виявляються у руйну­ваннях, вибухах).

Дія кожного чинника на організм людини характеризується інтенсив-ністю, якістю, часом та протяжністю в просторі.

Інтенсивність дії будь-якого чинника є кількісною оцінкою можливої шкоди для здоров'я людини. Цілком очевидно, чим вища інтенсивність дії того чи іншого чинника, тим більшої шкоди слід очікувати, але ліній-ної залежності при цьому не спостерігається. Шкода для здоров'я від дії будь-якого чинника визначається дозою дії чинника, яка рівна добутку інтенсивності дії на час дії.


Читайте також:

  1. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  2. Абіотичні та біотичні фактори.
  3. Автоматизація виробничих процесів
  4. Агрегування та факторизація
  5. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  6. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  7. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  8. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  9. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  10. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  11. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  12. Антропологічні джерела




Переглядів: 2998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вібрація. Нормування, дія на організм. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.