Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні тенденції в розвитку (зміні) організаційних структур

Тривимірність поведінки фірми в сучасних умовах

Модель фірми в умовах динамічного оточення

( проектна матрична модель)

Р Е С У Р С И     Проект 1     СЕРЕДОВИЩЕ
  ® Проект 2   ®
¬ ¬
n   Проект N   n
                                   
              НДДКР Виробництво Розподілення Маркетинг              
                           
                           
                           
                           
                           
                           

За Ансоффом, ідея матриці є однією із основних у сучасній науці про формування організаційних структур.

Поведінка сучасних фірм структуруюється за 3 напрямами (основними стратегіями): досягнення економічності використання ресурсів, забезпечення конкуретноздатності і активна політика в галузі нововведень.

          П Р О Д У К Т (елемент нововведень)          
                   
              ­              
Функціональний елемент (економічний) ¬     ® Географічний елемент (конкурентноздатність)
   
                               

Залежно від стратегії, яка переважає, обирається вид структури. Використання декількох стратегій потребує утворення матриць різних типів або розумного сполучення різних видів структур в межах однієї компанії. Одна із останніх форм багатонаціональної структури – матриця типу «продукт – ринок», в якій зроблена спроба сполучити ринкову політику з розробкою стратегії фірми.

І. Ансофф дослідив еволюцію організаційних структур і виділив основні тенденції в їх розвитку.

Унифікована структура Û Численність видів структур в єдиній організації
     
Стабільність Û Динамічність
     
Реактивність Û Планування
     
Структурна оптимізація Û Оптимізація організаційного потенціалу
     
Адаптація структур Û Повне конструювання структур

За Ансоффом, основною тенденцією в розвитку (екволюції) організаційних структур є усвідомлення керівниками того факту, що будь-яка організація є складною сукупністю великої кількості взаємопов’язаних елементів. Комплекснайбільш важливих з них, а саме: керівники, структура, інформація, системи і процедури, технологічні процеси, системи ціннісної орієнтації, являє собою організаційний потенціал.

Зміна одного з цих елементів ще не означає зміну організації. Зміну організаційного потенціалу доцільніше починати з людей, з керівників. Потім – зміна системи цінностей, що діє на фірмі, перебудова інформаційних потоків, інших елементів.

Основу організаційного потенціалу складає культура організації(сукупність управлінського персоналу, системи цінностей, систем і процедур; системи і процедури – це сукупність суворо документованих прийомів і методів рішення проблем управління, таких як: складання планів, проведення навчання, здійснення контролю тощо). Ця частина організаційного потенціалу піддається найбільш сильному впливу з боку обраної стратегії фірми. Є випадки, коли невеликі зміни стратегії можуть потребувати радікальної перебудови культури організації, і коли зміни стратегії практично не потребують зміни культури організації, а відтак, організаційного потенціалу.

Однак, частіше зміни стратегії повязані з певними змінами організаційного потенціалу, а сам характер переходу суттєво залежить від конкретних умов.

Ця теорія застосовується лише до організацій, які чутливо реагують на всі зміни зовнішнього середовища. Проведено експерименти, коли в організації завчасно відпрацьовується декілька можливих структур управління і залежно від умов обирається один із варіантів з використанням матметодів на ЕОМ.

Модель управління фірмой демонструє, що залежно від зовнішніх умов і характеру проблем, що вирішуються, її вище керівництво повинно концентрувати увагу на визначених моментах, указаних у матриці.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  8. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  9. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  10. VІ. План та організаційна структура заняття
  11. VІ. Структурно-логічні схеми
  12. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.




Переглядів: 622

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель фірми в умовах стабільних зовнішніх звязків з декількома суттєво різними ринками, наприклад, в різних країнах | Модель вищого керівництва фірмою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.