Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.

Спрямованість особистості

Воля бере участь у саморегуляції особистості, втілює її в діях, поведінці та вчинках.

V в рівні прояву процесу самоусвідомлення.

Роль емоційно-вольової сфери особистості

V Переважно на основі процесів уяви формується образ «прспективного Я», функція якого полягає в проектуванні свого життя.

V Уява бере активну участь у формуванні можливого, майбутнього та ідеального «Я» особистості.

Роль уяви у становленні самосвідомості

V в онтогенезі самосвідомість розвивається в міру ускладнення соціальних зв’язків дитини, суттєвою умовою її виникнення є засвоєння мовлення.

Роль мовлення в становленні самосвідомості

V визначає організацію поведінки, глибину процесу самоусвідомлення, самооцінки та самокерування.

Роль мислення в становленні самосвідомості

Структуру самосвідомості складають розуміння себе як суб'єкта мислення, диференціація “своїх” і “чужих” думок, усвідомлення ще не вирішеної проблеми, мотивів своєї мисленєвої діяльності.

Мислення як процес формування знань про власне мислення, якості розуму, тобто виникають думки про думки, роздуми про мислення.

v завдяки операціям узагальнення, аналізу, синтезу, судження особистість формує стійкі концепти про самого себе, які утворюють консистентну структуру, яка реалізується у ставленні до себе та «Я-концепції» особистості (Н.І.Сарджвеладзе);

v формує знання про себе, є основою рефлексії;

v підтримує внутрішню узгодженість і стійкість Я;

v керує потребово-мотиваційною сферою через опосередковане пізнання власних станів;

v у зв’язку з розвитком мовлення виникає можливість розрізняти сигнали, що поступають ззовні та з середини і присвоювати їм різні назви, тобто у людини виникають передумови виділення себе з навколишнього світу (І.М.Сеченов).

v Отже, мовлення є суттєвою умовою виникнення процесу усвідомлення себе, оформлення знань про себе та ставлень до себе у словах, що наділені відповідним змістом.

v Процеси уяви конструюють можливе «Я» та ідеальне Я, через співвідношення та співставленням змісту реального буття особистості «тут та тепер» з можливими та ідеальними проявами особистості.

Емоції та переживання формують самооцінку та емоційно-оцінне ставлення, що виявляються:

v в породженні суб’єктивного ставлення людини до себе за критерієм позитивності/негативності;

v в усвідомленні цінності власної особистості та її ставлень для себе;

v в організації поведінки;

v визначає: значимі відчуття, образи власного тіла, переживання та спонукання людини;

v міру стійкості та постійності власної особистості;

v значиму діяльність людини, на основі оцінки якої роблять висновки стосовно свого «Я»;


Читайте також:

  1. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  2. Видатки на господарські потреби та інші поточні видатки
  3. Види і мотиви злиття і поглинання
  4. Визначення потреби в матеріалах
  5. Визначення потреби в оборотних коштах
  6. Визначення потреби в оборотних коштах
  7. Визначення потреби організації у персоналі як основа для прогнозування і планування його розвитку
  8. Визначення потреби підприємства в оборотних активах
  9. Визначення потреби підприємства в оборотних активах
  10. Визначення потреби у підготовці персоналу, цілей навчання, розробка навчальних планів і програм
  11. Використовування методів наукового пізнання




Переглядів: 1852

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мислення як процес формування будь-якого знання про себе, яке реалізується у підтримці внутрішньої узгодженості, стійкості “Я” та адекватній оцінці своїх можливостей. | Таким чином, Я-концепція як базова складова самосвідомості, формуючись на основі психічних явищ, у подальшому регулює ними.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.