МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Агностик, суб’єкт пізнання, субстанціяВаріант 9. 1. Підкресліть 1 поняття, науковий зміст якого визначає наведене визначення: Носій способів предметно-практичної діяльності та пізнання (соціальна група, її представники), джерело історичної активності, спрямованої на об’єкт з метою його перетворення для потреб людей. 2. Виберіть 1 положення, що визначає науковий зміст поняття гіпотеза: a.можливе пояснення непізнаних процесів чи явищ, що використовується в науці, але ні в якій мірі не відображає об'єктивний світ; b.наукове припущення, специфіка якого полягає в тому, що воно висувається з метою доведення істинності його змісту; c.логічний стандарт, корисний інструмент, алгоритм, якого має додержуватися наукове дослідження. 3. Визначте, в якому з фрагментів представлено пізнавальну позицію суб’єктивного ідеалізму. A. Об'єктивна реальність не існує, а існують лише наші думки, ідеї, бажання і т. ін., і в процесі пізнання ми маємо справу не з об'єктивною реальністю, а з нашими ідеями, уявленнями. Процес пізнання є розумовий процес, абсолютно незалежний від матеріального світу. Кожне нове наукове відкриття — це не результат тривалого вивчення самих матеріальних предметів, а продукт чисто логічного, абстрактно-теоретичного виведення одних ідей, думок, теоретичних положень з інших ідей, думок, теоретичних положень. B. Об'єктивно існуючий матеріальний світ є єдиним джерелом всіх наших знань. Всі наші сприйняття, уявлення, поняття, знання, теорії є образами, відображеннями предметів зовнішнього світу; об'єктивний світ, матерія, природа є єдине джерело відчуттів, свідомості, мислення. Не свідомість людини, не її розумова діяльність породжує зовнішній світ, а навпаки, наша свідомість, мислення виникає як відображення предметів, явищ матеріального світу в розвитку пізнання. Закони діалектики об'єктивного світу є законами діалектики пізнання. Пізнання — це суперечливий нескінчений процес руху від незнання до знання, від неповних і неточних знань — до знань усе більш повних і точних. C. Наші думки не можуть вважатися відображенням матеріальних предметів в свідомості людей тому, що у відчуттях люди сприймають лише поверхневе в речах, але не в змозі відобразити їх сутність, закон. У свідомості не може бути жодної копії, наприклад, принципу роботи годинникового механізму. У наших уявленнях можуть бути «копії» циферблату або інші частини та зовнішні ознаки годинника, але не спосіб його роботи. 4. Виберіть відповідне визначення поняття: Наукова проблема – це… (А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших відносин. (Б) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності. (С) Логічна форма теоретичного пізнання, що виражає рух наукового знання, перехід від знання до незнання в розвитку нового знання, що визначає спрямованість наукового пошуку, логіку дослідження. (Д) Метод дослідження кола явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними тощо. 5. Виберіть відповідь «так» чи «ні» щодо наступних гносеологічних тверджень: а) Об'єктивно існуючий матеріальний світовий рух є єдиним джерелом усіх наших знань. б) Процес пізнання є розумовий процес, абсолютно незалежний від матеріального світу. в) Сутність науки полягає в тому, що вона є загальною суспільною формою історичного розвитку знання. г) Суб'єктом пізнання є вчений, а об'єктом – предмети, які сприймаються його почуттями і розумом, привертаючи до себе увагу і викликаючи інтерес. 6. Оберіть визначення, відповідне змісту метода порівняння. I. Процес співставлення предметів або явищ дійсності з метою встановлення схожості чи відмінності між ними, а також знаходження спільних ознак, що можуть бути властивими двом чи кільком об’єктам дослідження. II. Це систематичне, цілеспрямоване, спеціально організоване сприймання предметів і явищ об’єктивної дійсності, які виступають об’єктами дослідження. III. Метод визначення числового значення деякої величини за допомогою обраної одиниці, спеціальних засобів і пізнавальних процедур. Читайте також:
|
||||||||
|