Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція

Варіант 9.

1. Підкресліть 1 поняття, науковий зміст якого визначає наведене визначення:

Носій способів предметно-практичної діяльності та пізнання (соціальна група, її представники), джерело історичної активності, спрямованої на об’єкт з метою його перетворення для потреб людей.

2. Виберіть 1 положення, що визначає науковий зміст поняття гіпотеза:

a.можливе пояснення непізнаних процесів чи явищ, що використовується в науці, але ні в якій мірі не відображає об'єктивний світ;

b.наукове припущення, специфіка якого полягає в тому, що воно висувається з метою доведення істинності його змісту;

c.логічний стандарт, корисний інструмент, алгоритм, якого має додержуватися наукове дослідження.

3. Визначте, в якому з фрагментів представлено пізнавальну позицію суб’єктивного ідеалізму.

A. Об'єктивна реальність не існує, а існують лише наші думки, ідеї, бажання і т. ін., і в процесі пізнання ми маємо справу не з об'єктивною реальністю, а з нашими ідеями, уявленнями. Процес пізнання є розумовий процес, абсолютно незалежний від матеріального світу. Кожне нове наукове відкриття — це не результат тривалого вивчення самих матеріальних предметів, а продукт чисто логічного, абстрактно-теоретичного виведення одних ідей, думок, теоретичних положень з інших ідей, думок, теоретичних положень.

B. Об'єктивно існуючий матеріальний світ є єдиним джерелом всіх наших знань. Всі наші сприйняття, уявлення, поняття, знання, теорії є образами, відображеннями предметів зовнішнього світу; об'єктивний світ, матерія, природа є єдине джерело відчуттів, свідомості, мислення. Не свідомість людини, не її розумова діяльність породжує зовнішній світ, а навпаки, наша свідомість, мислення виникає як відображення предметів, явищ матеріального світу в розвитку пізнання. Закони діалектики об'єктивного світу є законами діалектики пізнання. Пізнання — це суперечливий нескінчений процес руху від незнання до знання, від неповних і неточних знань — до знань усе більш повних і точних.

C. Наші думки не можуть вважатися відображенням матеріальних предметів в свідомості людей тому, що у відчуттях люди сприймають лише поверхневе в речах, але не в змозі відобразити їх сутність, закон. У свідомості не може бути жодної копії, наприклад, принципу роботи годинникового механізму. У наших уявленнях можуть бути «копії» циферблату або інші частини та зовнішні ознаки годинника, але не спосіб його роботи.

4. Виберіть відповідне визначення поняття: Наукова проблема – це…

(А) Висновок про схожість об'єктів в певному відношенні на основі їх схожості у ряді інших відносин.

(Б) Форма пізнання і наукового дослідження, що відображає таку закономірність, яка складає фундамент певної наукової теорії, синтезує знання в єдину систему, дає цілісне розуміння предмету, що вивчається, і зв'язок з практикою, реалізацію даної теорії в практичній діяльності.

(С) Логічна форма теоретичного пізнання, що виражає рух наукового знання, перехід від знання до незнання в розвитку нового знання, що визначає спрямованість наукового пошуку, логіку дослідження.

(Д) Метод дослідження кола явищ, процесів або систем об'єктів шляхом побудови і вивчення їх штучно сконструйованих аналогів – заступників оригінала – з метою встановлення або поліпшення їх характеристик, раціоналізації способів їх побудови, управління ними тощо.

5. Виберіть відповідь «так» чи «ні» щодо наступних гносеологічних тверджень:

а) Об'єктивно існуючий матеріальний світовий рух є єдиним джерелом усіх наших знань.

б) Процес пізнання є розумовий процес, абсолютно незалежний від матеріального світу.

в) Сутність науки полягає в тому, що вона є загальною суспільною формою історичного розвитку знання.

г) Суб'єктом пізнання є вчений, а об'єктом – предмети, які сприймаються його почуттями і розумом, привертаючи до себе увагу і викликаючи інтерес.

6. Оберіть визначення, відповідне змісту метода порівняння.

I. Процес співставлення предметів або явищ дійсності з метою встановлення схожості чи відмінності між ними, а також знаходження спільних ознак, що можуть бути властивими двом чи кільком об’єктам дослідження.

II. Це систематичне, цілеспрямоване, спеціально організоване сприймання предметів і явищ об’єктивної дійсності, які виступають об’єктами дослідження.

III. Метод визначення числового значення деякої величини за допомогою обраної одиниці, спеціальних засобів і пізнавальних процедур.


Читайте також:

  1. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  2. Б/. Юридичні особи як суб’єкти цивільного права.
  3. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  4. Банки як суб’єкти підприємницької діяльності.
  5. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання
  6. Бюджетні правовідносини: об’єкти, суб’єкти, норми бюджетного права
  7. Важливим елементом міжнародної правосуб’єктності держави є її імунітет, що витікає з принципу суверенної рівності держав.
  8. Варіанти проведення реструктуризації суб’єктів господарювання
  9. Взаємини суб’єктів туризму.Туроперейтинг
  10. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК УМОВНИХ ЦІННОСТЕЙ СУБ’ЄКТА З ПСИХОЛОГІЧНИМИ ЗАХИСТАМИ
  11. Види і форми суб’єктів організованої злочинної діяльності




Переглядів: 1108

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ознакою, за якою вчені відрізняють наукову проблему від будь-якого питання, є | Виберіть 1 варіант відповіді.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.