Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мислення як процес формування будь-якого знання про себе, яке реалізується у підтримці внутрішньої узгодженості, стійкості “Я” та адекватній оцінці своїх можливостей.

Пам'ять реалізує відчуття безперервності та наступності самосвідомості у разі зміни зовнішніх умов і самої особистості.

Увага відповідає за вибірковість та стійкість в усвідомленні себе.

Сприймання виявляється в константності образів та забезпечує стійкість усвідомлення людиною себе у часі, тобто ототожнення особистості із самою собою в минулому, майбутньому та теперішньому.

V Функціонування захисних механізмів особистості.

Внутрішні фактори становлення самосвідомості

Тема 3: Фактори формування самосвідомості

Модуль 2. Становлення самосвідомості в онтогенезі

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ

Модель простору-Я

Схема 2

Базове поняття простору-Я Самосвідомість
Психічні явища Процеси Стани Властивості
Функції психіки Відображальна Регулювальна Інтегративна
Базові аспекти простору-Я Процесуальний Динамічний Інтеграційний
Базові компоненти самосвідомості Я-усвідомлення Я-образ Я-концепція
Сторони самосвідомості Когнітивна Самопізнання Стійкі та ситуативні уявлення про себе Взаємодія описової, емоційно- оцінної та поведінкової складової
Афективна Ставлення до себе Емоційно-оцінне ставлення до себе, самооцінка
Поведінкова Саморегуляція   Адаптація до себе та навколишнього світу

П’ятий етап. Таким чином, розроблена модель “простору-Я” узгоджується з основними теоретичними поглядами на проблему Я в психології; охоплює базові компоненти “простору-Я”; доводить змістовну відмінність понять самосвідомість, “Я-усвідомлення”, “Я-образ” та “Я-концепція”; чітко визначає місце та зміст “Я-концепції”, дає можливість розглядати “Я-концепцію”, як центральну категорію особистості.

1. Роль психічних процесів у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

2. Значення емоційно-вольової сфери у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

3. Значення потреб та мотивів у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

4. Захисні механізми особистості у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

5. Вплив соціального оточення на формуванні та функціонування самосвідомості особистості.

Основні поняття теми: внутрішні та зовнішні фактори формування самосвідомості; психічні процеси; захисні механізми особистості; соціалізація; ідентифікація, відчуження та порівняння.

v Функціонування психічних явищ (пізнавальні процеси, емоційно-вольова та отребово-мотиваційна сфери, спрямованість особистості)

Необхідні умови розвитку самосвідомості та інтеграції цілісного Я особистості (Р.М.Грановська)

В самосвідомості вділяються два види мислення (за О.К.Тихомировим)

Джерелом мисленєвої діяльності при формуванні та зміні самосвідомості є невідповідність, протиріччя знань про себе:

а) отриманих від інших людей;

б) здобутих самостійно стосовно різних сфер життєдіяльності.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 809

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А.А.Налчаджан виділяє: образ тіла (тілесне Я), наявне Я (справжнє-Я), динамічне-Я, фактичне-Я, ймовірне-Я, ідеалізоване-Я, уявне-Я та інші. | V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.