Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мислення як процес формування будь-якого знання про себе, яке реалізується у підтримці внутрішньої узгодженості, стійкості “Я” та адекватній оцінці своїх можливостей.

Пам'ять реалізує відчуття безперервності та наступності самосвідомості у разі зміни зовнішніх умов і самої особистості.

Увага відповідає за вибірковість та стійкість в усвідомленні себе.

Сприймання виявляється в константності образів та забезпечує стійкість усвідомлення людиною себе у часі, тобто ототожнення особистості із самою собою в минулому, майбутньому та теперішньому.

V Функціонування захисних механізмів особистості.

Внутрішні фактори становлення самосвідомості

Тема 3: Фактори формування самосвідомості

Модуль 2. Становлення самосвідомості в онтогенезі

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ

Модель простору-Я

Схема 2

Базове поняття простору-Я Самосвідомість
Психічні явища Процеси Стани Властивості
Функції психіки Відображальна Регулювальна Інтегративна
Базові аспекти простору-Я Процесуальний Динамічний Інтеграційний
Базові компоненти самосвідомості Я-усвідомлення Я-образ Я-концепція
Сторони самосвідомості Когнітивна Самопізнання Стійкі та ситуативні уявлення про себе Взаємодія описової, емоційно- оцінної та поведінкової складової
Афективна Ставлення до себе Емоційно-оцінне ставлення до себе, самооцінка
Поведінкова Саморегуляція   Адаптація до себе та навколишнього світу

П’ятий етап. Таким чином, розроблена модель “простору-Я” узгоджується з основними теоретичними поглядами на проблему Я в психології; охоплює базові компоненти “простору-Я”; доводить змістовну відмінність понять самосвідомість, “Я-усвідомлення”, “Я-образ” та “Я-концепція”; чітко визначає місце та зміст “Я-концепції”, дає можливість розглядати “Я-концепцію”, як центральну категорію особистості.

1. Роль психічних процесів у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

2. Значення емоційно-вольової сфери у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

3. Значення потреб та мотивів у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

4. Захисні механізми особистості у формуванні та функціонуванні самосвідомості.

5. Вплив соціального оточення на формуванні та функціонування самосвідомості особистості.

Основні поняття теми: внутрішні та зовнішні фактори формування самосвідомості; психічні процеси; захисні механізми особистості; соціалізація; ідентифікація, відчуження та порівняння.

v Функціонування психічних явищ (пізнавальні процеси, емоційно-вольова та отребово-мотиваційна сфери, спрямованість особистості)

Необхідні умови розвитку самосвідомості та інтеграції цілісного Я особистості (Р.М.Грановська)

В самосвідомості вділяються два види мислення (за О.К.Тихомировим)

Джерелом мисленєвої діяльності при формуванні та зміні самосвідомості є невідповідність, протиріччя знань про себе:

а) отриманих від інших людей;

б) здобутих самостійно стосовно різних сфер життєдіяльності.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А.А.Налчаджан виділяє: образ тіла (тілесне Я), наявне Я (справжнє-Я), динамічне-Я, фактичне-Я, ймовірне-Я, ідеалізоване-Я, уявне-Я та інші. | V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.