Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Визначення потреби в матеріалах

Роль логістики в організації системи постачання матеріальних ресурсів

ТЕМА: ЛОГІСТИКА ЗАКУПОК ТА РОЗМІЩЕННЯ ЗАМОВЛЕНЬ

ЛЕКЦІЯ 3

План лекції:

1. Роль логістики в організації системи постачання матеріальних ресурсів

2. Визначення потреби в матеріалах

3. Вибір постачальника

4. Визначення оптимального розміру замовлення

5. Система постачання „точно в термін”

Закупівельна логістика– це управління матеріальними потоками в процесі забезпечення підприємства матеріальними ресурсами.

Метою закупівельної логістики є адекватне і повне задоволення потреб в матеріалах з максимально можливою економічною ефективністю.

В умовах функціонування логістичної системи на підприємстві необхідно дотримуватись правила, яке полягає в тому, що розрахунок потреби у закупівлі здійснюється у зворотному до виробничого процесу напрямку, тобто від кінцевої продукції до вихідних сировини, матеріалів, напівфабрикатів.

Для успішного забезпечення підприємства необхідними матеріалами потрібно відповісти на наступні питання:

- що закуповувати?

- скільки закуповувати?

- у кого закуповувати?

- на яких умовах закуповувати?

- як системно пов’язати закупки з виробництвом та збутом?

- як системно пов’язати діяльність підприємства з постачальниками?

Вцілому логістичний процес закупівлі передбачає наступні кроки:

1. Визначення потреби в матеріальних ресурсах:

- ідентифікація внутрішньо фірмових споживачів;

- розрахунок потреби в матеріальних ресурсах;

- вирішення проблеми „зробити або купити”.

2. Вибір постачальника:

- пошук потенційних постачальників;

- аналіз потенційних постачальників;

- оцінка результатів роботи з постачальниками;

- розвиток відносин з постачальником та контроль поставок.

3. Визначення розміру та інтервалу поставок

Визначенню потреби у матеріальних ресурсах (запасах) у даному курсі присвячена окрема тема „Логістика запасів”, тому зупинимось лише на вирішенні проблеми „зробити або купити”.

У процесі управління постачанням необхідно розв’язати так звану „задачу МОВ” (Make Or Buy) – завдання „зробити або купити”.

Вирішення цього завдання вимагає обґрунтованої відповіді на питання про самостійне виробництво потрібних підприємству деталей, комплектуючих або закупівлю їх із зовнішніх джерел.

Як правило, основним критерієм оптимальності є максимізація прибутку. Тому для прийняття рішення необхідно порівняти витрати на власне виробництво матеріалів з витратами на їх закупівлю.

Рішення про власне виробництво або постачання зі сторони залежить не тільки від витрат. Рішення на користь закупівель комплектуючих і відповідно проти власного виробництва може бути прийняте, якщо:

- потреба в комплектуючому виробі невелика;

- існує велика гнучкість у виборі можливих джерел постачань і виробів-замінників;

- відсутні необхідні для виробництва комплектуючих потужності;

- відсутні адміністративний або технічний досвід для виготовлення потрібних виробів.

Рішення проти закупівель і на користь власного виробництва приймається тоді, коли:

- потреба в комплектуючих виробах стабільна і досить велика;

- існуючі постачальники не можуть забезпечити необхідних стандартів якості виробів;

- необхідно зберігати комерційну таємницю в області технології виробництва;

- комплектуючі вироби можуть бути виготовлені за існуючих виробничих потужностей.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  7. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  8. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  11. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  12. Біостратиграфічні методи визначення віку порід




Переглядів: 895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Логістичні ланцюги та їх характеристика | ІІІ. Оцінка результатів роботи з постачальниками.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.