Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Іонообмінна хроматографія

Іонний обмін – це процес, при якому розчин і тверда речовина, яка знаходиться з ним в контакті обмінюються іонами одного і того самого знаку.

Іоніти

природні синтетичні

глини, цеоліти високомолекулярні сполуки

Іоніти можна розділити на дві основні групи:

а) катіоніти – смоли, які містять кислотні функціональні групи, в яких атоми водню обмінюються з іншими катіонами, що знаходяться в розчині. Реакцію катіоніта можна представити наступним чином:

R–SO3H+ + Na+ « R–SO3Na+ + H+.

б) аніоніти – смоли, які містять основні функціональні групи, наприклад –NH3+OH. В цьому випадку обмінюються гідроксид іони на аніони, які знаходяться в розчині:

R–NH3+OH- + Cl « R–NH3+Cl + OH.

Рухливою фазою в іонному обміні, як правило, служить водний розчин, нерухомою – іонообмінна смола, поміщена в стовпчик (скляну трубку, або звичайну бюретку). Смола має властивість набухати у воді, тому іонобмінник готують заздалегідь. Необхідно також простежити за тим, щоб у колонці між зернами іоніту не затрималися пухирці повітря, тому що вони будуть знижувати ефективність колонки, перешкоджаючи контакту іонів з іонітом.

Припустимо, колонка заповнена катіонітом у Н+-формі. Аналізований розчин повільно пропускають через підготовану колонку, у результаті іонного обміну іони, які визначають розподіляються по стовпчику шарами відповідно до їх спорідненості до іоніту. Першими будуть осідати на іоніті ті іони, які з більшою швидкістю беруть участь в іонному обміні. Відповідно до рядів селективності при поділі суміші, наприклад, Nі2+, Cu2+, Co2+, у колонку після повного поділу ми будемо спостерігати три забарвлені зони: І – Nі2+; ІІ – Cu2+; ІІІ – Co2+.

Тепер необхідно елюювати розділені катіони та зробити кількісний аналіз. Для цього колонку промивають розчином елюента (у цьому випадку розчином соляної кислоти певної концентрації). Вимивання відбувається у зворотному порядку, тобто першим буде елююватись Co2+, що пізніше всіх осів на іоніті, потім Cu2+ та останнім – Nі2+. Одночасно відбувається регенерація колонки.

Для одержання хроматограми виробляється відбір певних порцій елюата та їх аналіз тим або іншим способом. Метод аналізу обирається залежно від властивостей зразка – хімічний, фізико-хімічний або фізичний. Часто вимірюють показник заломлення, використовують фотометричні та інші методи.

Результати вимірів записують у вигляді кривої залежності вимірюваної величини від обсягу елюата.




Переглядів: 1780

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація методів хроматографії | Паперова хроматографія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.