МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Історичні віхи формування теорії і практики маркетингуТЕМА 1. ФОРМУВАННЯ ТЕОРІЇ МАРКЕТИНГУ
1) Історичні віхи формування теорії і практики маркетингу 2) Особливості американського та європейського підходів до маркетингу 3) Становлення та розвиток маркетингу в Україні
Для вивчення теорії маркетингу необхідно пам’ятати, що маркетинг складається з двох складових: 1) теоретичної(її завдання – систематизація категорій, визначень, принципів, законів існування і взаємодії суб’єктів ринку, а також розробка відповідних моделей аналізу ринкових процесів); 2) практичної(її завдання – розробка методичного апарату, який дозволяє ефективно застосовувати теоретичні знання на практиці).
Теорія маркетингу необхідна, оскільки: 1) носить практичну цінність- теорії створюють підґрунтя для вдосконалення процесу прийняття рішень; 2) створює знання - теорія пропонує напрям відповідно з науковим запитом і допомагає «розібратися в фактах»; 3) має академічний статус– маркетинг як академічна дисципліна потребує власної теорії; 4) носить інтелектуальну цінність - тільки теорія може забезпечити базу для розуміння роботи маркетингової системи і її обґрунтування.
Історичні віхи формування теорії і практики маркетингу Основні передумови виникнення маркетингу: 1) перевищення пропозиції над попитом (насичення основних ринків збуту); 2) загострення конкуренції між виробниками та розвиток ринкової інфраструктури; 3) підвищення життєвого рівня населення і зростання вимог до продукції; 4) прагнення фірм до розширення (глобалізації) ринків. В маркетингу, як в науці, виділяється багато визначень маркетингу, залежно від сфери дослідження науковця, школи, під впливом якої формуються знання науковця, вони між собою відрізняються. Але основна ідея всіх визначень, що маркетинг – це діяльність, пов’язання з задоволенням потреб споживачів. Основні визначення маркетингу: Маркетинг – соціальний та управлінський процес, за допомогою якого окремі особи та групи осіб задовольняють свої запити та потреби шляхом створення товарів та споживчих цінностей та взаємообміну ними Ф. Котлер. Маркетинг – це соціальний процес, направлений на задоволення потреб та бажань індивідів та організацій шляхом створення вільного конкурентного обміну товарів та послуг, які формують цінність для покупця Ж.-Ж. Ламбен Маркетинг – це війна. в якій конкурент є вашим противником, а покупець – територією, яка підлягає завойовуванню Ел Райс, Джек Траут.
Рис. 1. Розвиток маркетингу
У кінці 20-х - на початку 30-х років ХХ ст. велика депресія, яка охопила світову економіку, стала каталізатором процесу формування маркетингу і прискорила прийняття його на озброєння на підприємствах. Одна з причин виникнення депресії 30-х рр. ХХ ст. - це збої у плануванні. В ринковій економіці маркетинг - це планування на мікрорівні. Елементи практичної маркетингової діяльності появилися наприкінці ХІХ ст. Маркетинг як ринкова теорія у своїх перших проявах бере початки в 1902 році, коли в провідних університетах США (Гарвардський, Пітсбурзький, Пенсильванський) започатковано курс лекцій з проблем раціональної організації товароруху. З 1911 року провідні компанії, такі як “Кертіс паблішинг Ко”, започаткували служби маркетингу. “Стихійним маркетологом” прозвано Томаса Едісона, тому що він уміло адсорбував ідеї і доводив їх до потреб ринку. 1926 р. - створення наукової організації викладачів маркетингу. 1937 р. - започаткування Американської асоціації маркетингу. Період формування сучасної концепції маркетингу - 30 - 50-ті роки ХХ ст.
Еволюція маркетингу
Виробнича концепція - Споживачі надають перевагу доступним недорогим товарам. Головні цілі компанії – зниження витрат, масове розповсюдження продукції (широка дистрибуція). Зараз така концепція розповсюдження в Китаї. Концепція притаманна для великих ринків, які розвиваються, з низьким ступенем задоволення потреб та запитів споживачів. Товарна концепція - Передбачається, що споживач надасть перевагу високоякісним товарам, які володіють найкращими експлуатаційними властивостями та інноваційною якістю. Недолік – досконалість товару без дистрибуції, реклами та правильного ціноутворення не обов'язково закінчиться успіхом на конкурентному ринку. Збутова, комерційна концепція - Компанія повинна вести агресивну збутову політику та інтенсивно просувати на ринок свої товари. Ціль маркетингу – продавати більше товарів більшій кількості людей частіше та за вищими цінами (Серджіо Займан – Coca-Cola). В центрі концепції – дистрибуція, стимулювання збуту та реклама. Маркетингова концепція - Створення, розповсюдження та просування товару з найбільш високою цінністю для обраних цільових ринків більш ефективними, ніж у конкурентів способами. В центрі системи – споживач, запити, потреби та властивості, які визначають, що підприємство буде виробляти, де і як просувати. Рис. 2. Концепція холі стичного маркетингу
Етапи розвитку маркетингу:
50-ті р. ХХст. - Маркетинг = Збут
60-ті - Маркетинг = Маркетинговий аналіз
70-ті - Маркетинг = Філософія розвитку
80-ті - Маркетинг = Обов'язковий ритуал
90-ті - Маркетинг = Вікно у світ
Рис.3. Еволюція маркетингу у методологічному аспекті
|
||||||||||||||||||||
|