МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Договір поставки.Поняття і особливості договору поставки. Договором поставки визнається такий договір, за яким постачальник, що є суб'єктом підприємницької діяльності, зобов'язується передати в обумовлені строки (або строк), які не збігаються з моментом укладання договору, товари у власність (повне господарське відання, оперативне управління) покупця для використання у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товари і сплатити за них певну грошову суму. З наведеного визначення випливає, що договір поставки як вид договорів, спрямованих на передачу майна, є консенсуальним, сплатним та двостороннім. Договір поставки має кваліфікуючі ознаки, які дозволяють відрізнити його від інших видів договорів купівлі-продажу: 1) суб'єктний склад договору поставки. Постачальниками та покупцями можуть бути лише суб'єкти господарської діяльності (як господарські організації, так й індивідуальні підприємці), причому постачальники професійно займаються виробництвом товарів або діяльністю із закупівлі цих товарів; 2) цільова спрямованість договору поставки завжди є господарською, не пов'язаною із особистим, домашнім або іншим подібним споживанням; 3) об'єктом договору поставки є продукція виробничого призначення (сировина, матеріали тощо) або товари для продажу на ринку. 4) моменти укладання і виконання договору поставки не збігаються в часі; 5) договори поставки мають особливу нормативну регламентацію. Так, окрім глави 23 чинного Цивільного кодексу, відносини поставки регулюються низкою законодавчих актів: Законом України від 22 грудня 1995 р. "Про поставки продукції для державних потреб". Законом України від 24 січня 1997 р. "Про державний матеріальний резерв", Законом України від 3 березня 1999 р. "Про державне оборонне замовлення", Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22 лютого 2000 р.. Положенням про поставки продукції виробничо-технічного призначення та Положенням про поставки товарів народного споживання, що затверджені постановою Ради Міністрів СРСР від 25 липня 1988 р. № 888, Інструкцією про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за кількістю, затвердженою постановою Держарбітражу СРСР від 15 червня 1965 р. № П-6, Інструкцією про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю, затвердженою постановою Держарбітражу СРСР від 25 квітня 1966 р. № П-7. Слід мати на увазі, що зазначені нормативно-правові акти Союзу РСР є чинними на підставі Постанови Верховної Ради України від 12 вересня 1991 р. "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР". Крім зазначених нормативно-правових актів, необхідно також знати роз'яснення Вищого арбітражного суду України з питань практики застосування законодавства, що регулює договірні відносини поставок, і які є обов'язковими для учасників господарських відносин, що застосовують це законодавство: роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 12 жовтня 1993 р. № 01-6/1106 "Про деякі питання практики вирішення господарських спорів, пов'язаних з прийомкою продукції і товарів за кількістю та якістю", роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 12 листопада 1993 р. № 01-6/1205 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з поставкою продукції і товарів неналежної якості та некомплектних", роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 29 квітня 1994 р. № 02-5/293 (із змінами в редакції від 14 липня 1994 р. постанови пленуму Вищого арбітражного суду України № 2) "Про деякі питання практики застосування майнової відповідальності за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань", роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 20 липня 1994 р. № 01-6/1106 "Про строк позовної давності за позовом постачальників (виготовлювачів) про стягнення вартості поставленої продукції, від сплати якої покупець (одержувач) повністю або частково відмовився за мотивом її неналежної якості", роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України від 30 березня 1995 р. № 02-5/218 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з відшкодуванням збитків, завданих невиконанням або неналежним виконанням зобов'язань за договором поставки", інформаційний лист Вищого арбітражного суду України від 12 травня 1992 р. № 01-8/565 "Про застосування статті 10 Арбітражного процесуального кодексу України щодо договорів поставки продукції і товарів між підприємствами та організаціями України", інформаційний лист Вищого арбітражного суду України від 12 березня 1996 р. № 01-8/110 "Про Закон України "Про поставки продукції для державних потреб". Різновиди договору поставки: планований та такий, що укладається на розсуд сторін. В сучасних умовах господарювання переважна більшість договорів поставки укладається вільним волевиявленням сторін. До планованих договорів поставки слід віднести, перш за все, державні контракти на поставку продукції для державних потреб, що укладаються на підставі державних замовлень. Порядок укладання та особливості змісту державних контрактів визначаються Законом України "Про поставки продукції для державних потреб". Державними замовниками виступають Верховна Рада України, органи державної виконавчої влади, а також державні організації та установи, уповноважені Кабінетом Міністрів України укладати державні контракти з виконавцями державного замовлення. Виконавцями державного замовлення є суб'єкти господарської діяльності України всіх форм власності, які виготовляють і поставляють продукцію для державних потреб відповідно до умов укладеного державного контракту. Відповідно до п. 8 ст. 2 зазначеного Закону дня виконавців державного замовлення, заснованих повністю або частково і на державній власності (державних підприємств, установ та і організацій, акціонерних товариств, у статутному фонді яких З контрольний пакет акцій належить державі, орендних підприємств, заснованих на державній власності), а також для суб'єктів господарської діяльності України всіх форм власності — монополістів на відповідному ринку продукції державні замовлення на поставку продукції є обов'язковими, якщо виконання державного замовлення не завдає збитків зазначеним виконавцям державного замовлення. Порядок і способи укладання договору поставки. Зміна і розірвання договору поставки. Чинним законодавством передбачається можливість укладання договорів поставки як неконкурентними (в порядку, передбаченому розділом IV Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення та розділом II Положення про поставки товарів народного споживання), так і конкурентними способами, що передбачено п. 3 ст. 2 Закону "Про поставки продукції для державних потреб"). В цілому неконкурентний (традиційний) порядок укладання договору поставки, що встановлений Положеннями про поставки, збігається із порядком укладання договорів, передбаченим ст. 10 Арбітражного процесуального кодексу. Оскільки в законодавстві відсутні приписи стосовно того, хто має виступати оферентом, ініціатива укладення договору поставки може виходити як від постачальника, так і від покупця. Не пізніше, ніж через двадцять днів після одержання проекту договору поставки, одна сторона підписує його та повертає один примірник іншій стороні. При наявності заперечень щодо умов договору сторона, яка одержала проект договору, не пізніше двадцяти днів після одержання проекту договору складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження в договорі, та надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, що одержала протокол розбіжностей, зобов'язана не пізніше двадцяти днів розглянути його (у необхідних випадках разом з іншою стороною), включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк на вирішення арбітражного суду. Якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей, в 20-денний строк не передасть неврегульовані розбіжності на розгляд арбітражного суду, то договір слід вважати неукладеним. Частиною 4 ст. 10 Арбітражного процесуального кодексу встановлено пріоритет автора протоколу розбіжностей, згідно з чим договір, який укладається на основі державного замовлення, вважається укладеним на умовах протоколу розбіжностей, якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у 20-денний строк після його отримання розбіжності, що залишилися неврегульованими, на розгляд арбітражного суду. Положеннями про поставки продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання передбачена можливість укладення договору поставки шляхом прийняття замовлення до виконання: покупець може направити постачальнику замовлення у двох примірниках із зазначенням кількості, розгорнутої номенклатури (асортименту) або технічної характеристики, якості продукції, строків поставки та інших необхідних даних. Замовлення буде вважатися прийнятим до виконання та набуває силу договору, якщо протягом двадцяти днів після його отримання постачальник не повідомить покупця про відхилення замовлення або про розбіжності по окремих його умовах. Заперечення по окремих умовах замовлення та їх мотиви постачальник зазначає в підписаному замовленні. Якщо необхідно узгодити інші умови, не передбачені замовленням, постачальник надсилає покупцеві в той же термін проект договору. На вимогу однієї з сторін відносини по поставці оформлюються у вигляді договору, який підписується постачальником та покупцем. Законом "Про поставки продукції для державних потреб" не регулюється порядок і строки, протягом яких повинна бути направлена оферта про укладання державного контракту, а також не визначений суб'єкт, на якого покладається обов'язок направлення проекту договору. В зв'язку з цим Вищий арбітражний суд України в інформаційному листі від 12 березня 1996 р. № 01-8/110 "Про Закон України "Про поставки продукції для державних потреб" роз'яснив, що розробку і направлення іншій стороні проекту державного контракту може здійснювати як державний замовник, так і виконавець державного замовлення. В тих випадках, коли суб'єкт господарювання в силу п. 8 ст. 2 Закону України "Про поставки продукції для державних потреб" зобов'язаний укласти державний контракт, він може підготувати та направити державному замовнику свій проект договору. Але, якщо взяти на себе обов'язки виконавця державного контракту бажає інший суб'єкт, який не зазначений у переліку п. 8 ст. 10, то такий суб'єкт може вислати проект договору державному замовнику. Право обирати виконавця належить державному замовнику на підставі запропонованих проектів. Порядок проведення конкурсного відбору постачальників продукції для потреб держави, який може здійснюватися у формі відкритих торгів та торгів з обмеженою участю, врегульовано Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". За загальним правилом зміна умов договору поставки або його розірвання можливі лише за згодою сторін. За нормами Положень про поставки продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання зміна, розірвання або продовження строку дії договору оформлюється додатковою угодою, що підписується сторонами, або шляхом обміну листами, телеграмами, телетайпограмами, телефонограмами, радіограмами. Сторона, яка отримала пропозицію про зміну або розірвання договору, повинна дати іншій стороні відповідь не пізніше десяти днів після отримання пропозицій. При недосягненні згоди спір розглядається арбітражним судом. Відповідно до пп. 24 та 19 Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення та Положення про поставки товарів народного споживання покупець має право в односторонньому порядку розірвати договір, зокрема, у випадках поставки продукції (товарів), яка не відповідає вимогам стандартів, технічних умов, іншій документації, зразкам (еталонам). У цьому разі постачальник зобов'язаний відшкодувати покупцю всі збитки, пов'язані з розірванням договору. Покупець також має право відмовитися повністю або частково від продукції за умови повного відшкодування ним постачальнику збитків, що виникли у зв'язку з цим. Договір поставки буде вважатися розірваним (зміненим) через місяць після одержання постачальником письмового повідомлення покупця про відмову від виконання договору, якщо інший, більш тривалий строк не буде зазначений у цьому повідомленні. Продукція (товари), виготовлена та відвантажена постачальником до одержання такого повідомлення, повинна бути прийнята і оплачена покупцем. Законом України "Про поставки продукції для державних потреб" передбачена відповідальність за необґрунтовану відмову виконавця державного замовлення від укладення державного контракту на поставку продукції для державних потреб у випадках, коли обов'язковість його укладення встановлена цим Законом та за наявності технічних можливостей його виконання, у вигляді штрафу у розмірі вартості державного контракту. Форма та зміст договору поставки. Відповідно до п. 18 Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення та п. 15 Положення про поставки товарів народного споживання договори поставки укладаються у письмовій формі: або шляхом підписання сторонами єдиного документа, або шляхом прийняття постачальником замовлення покупця до виконання. Договірні відносини можуть бути встановлені також шляхом обміну листами, телеграмами, телетайпограмами, телефонограмами, радіограмами. Зміст договору поставки складають умови (пункти), як ті, що погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові відповідно до чинного законодавства (причому незалежно від того, чи будуть останні безпосередньо включені в текст договору). В договорі поставки мають бути обумовлені номенклатура (асортимент) продукції, кількість та якість продукції, строки поставки, ціна. Якщо договір поставки, що укладається, є довгостроковим, то мають бути визначені найменування, групова номенклатура (асортимент) і кількість продукції; порядок та строки узгодження і надання специфікацій. За відсутності цих умов договір вважається неукладеним. Договір поставки може бути укладений на один рік, на строк більше одного року (довгостроковий) або на інший термін, передбачений угодою сторін. Загальний строк поставки є строком, протягом якого постачальник повинен здійснити поставку всієї кількості продукції, яка передбачена договором. Якщо договір поставки є довгостроковим, в ньому мають бути визначені окремі строки, або періоди поставки, тобто строки поставок продукції окремими партіями. Поряд із періодами поставки в договорі можуть зазначатися квартальні, декадні, добові, погодинні та інші графіки поставки, що визначаються з урахуванням особливостей виробництва покупця та забезпечення ритмічності поставок. Якість продукції, що поставляється за договором, повинна відповідати умовам стандартів, технічних умов, іншій документації, яка встановлює вимоги до якості продукції, зразкам (еталонам). Комплектність продукції має відповідати вимогам стандартів, технічних умов або прейскурантів, а якщо такі відсутні — може бути визначена безпосередньо в договорі. Підприємство може поставляти продукцію в кредит із сплатою покупцями (споживачами) процентів за користування цим кредитом. В такому випадку кредитні зобов'язання є похідними договору поставки, і не виділяються у самостійний вид договірних правовідносин. Процент, який сплачує покупець (замовник) постачальнику, буде платою за наданий товарний кредит. Виконання договору поставки. Поставка продукції здійснюється постачальником шляхом відвантаження (передачі) товару покупцеві за договором або іншій особі, що визначена в договорі як одержувач. Поставка продукції здійснюється постачальником шляхом її відвантаження залізницею, автомобільним транспортом, або іншим видом транспорту, передбаченим у договорі. В договорі може бути передбачена вибірка продукції покупцем (одержувачем) зі складу постачальника. Датою виконання зобов'язання по поставці продукції постачальником є дата передачі продукції органу транспорту або зв'язку (якщо покупець знаходиться в іншому місці). Якщо продукція здається на складі покупця або постачальника, то такою є дата складення акта про приймання-здачу продукції або розписки про отримання продукції. За згодою сторін може бути визначений інший момент виконання договору. Крім того, виконуючи договірні зобов'язання, постачальник повинен дотримуватися правил пакування та маркування продукції; точно визначати кількість продукції (вагу, кількість місць: ящиків, мішків, зв'язок, пачок тощо); при відвантаженні продукції — вкладати в кожне тарне місце документи, що передбачені договором, стандартами, технічними умовами, іншими обов'язковими правилами, які мають свідчити про найменування та кількість продукції, що знаходиться в цьому тарному місці; чітко оформлювати відвантажувальні та розрахункові документи, складати їх таким чином, щоб зазначені в цих документах відомості про кількість продукції відповідали фактичній кількості, що відвантажується, своєчасно відсилати ці документи одержувачу продукції; дотримуватися діючих на транспорті правил здачі вантажів до перевезення, їх навантаження та кріплення; контролювати осіб, які визначають кількість продукції, що відвантажується, та оформлюють на неї документи, тощо. Відповідно до пп. 40 та 33 Положень про поставки продукції і товарів постачальник зобов'язаний безоплатно виправити недоліки продукції (товарів), на яку встановлено гарантійний строк, або замінити її, якщо не доведе, що недоліки виникли внаслідок порушення покупцем правил користування продукцією або її зберігання. Виправлення недоліків або заміна продукції (товарів) за вибором постачальника (виготовлювача) повинні бути здійснені в 20-денний строк після одержання повідомлення покупця (одержувача)» якщо інший строк не встановлений обов'язковими для сторін правилами чи їх угодою. Якщо покупець (одержувач) не повідомив постачальника (виготовлювача) про виявлені недоліки продукції (товарів), останній звільняється від сплати штрафу, передбаченого пп. 59 та 52 Положень про поставки продукції і товарів. Згідно з пп. 41 та 34 Положень про поставки продукції і товарів у випадку поставки продукції (товарів) з дефектами, які можуть бути усунені на місці, виготовлювач (постачальник) зобов'язаний на вимогу покупця (одержувача) у встановлений строк виправити ці дефекти, у тому числі шляхом заміни продукції (товарів). Відповідно до Положень про поставки виготовлювач (постачальник) несе відповідальність за якість продукції і товарів у цілому, включаючи складові частини і комплектуючі вироби, тобто й у тих випадках, коли стандартами, іншою нормативно-технічною документацією передбачено, що за якість складових частин та комплектуючих виробів несе відповідальність їх виготовлювач. Порядок приймання поставленої продукції детально врегульовано Інструкцією про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за кількістю № П-6 та Інструкцією про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання за якістю № П-7. Покупець (одержувач) продукції зобов'язаний здійснювати належним чином приймання продукції від органу транспорту, перевіряти збереження вантажу при перевезенні, зокрема: наявність на транспортному засобі пломб (вагоні, цистерні, автофургоні, трюмі судна), їх неушкодженість, відбитки на пломбах, стан вагону або контейнеру, наявність захисного маркування вантажу, цілісність тари; перевірити відповідність найменування вантажу та маркування на ньому тим відомостям, що були зазначені в транспортному документі; якщо при прийманні вантажу встановлюється факт пошкодження або псування продукції, невідповідність найменування та ваги вантажу або кількості місць тим даним, що зазначені в транспортному документі, а також у всіх випадках, коли це передбачено правилами, які діють на транспорті, повинен складатися комерційний акт. Приймання продукції здійснюється особами, які на це уповноважені керівником або заступником керівника підприємства-одержувача. Ці особи несуть відповідальність за дотримання правил приймання продукції. Приймання продукції за кількістю здійснюється за транспортними та супроводжувальними документами (рахунок-фактура, специфікація, опис, пакувальні ярлики тощо) постачальника. Якщо при прийманні буде виявлена недостача, одержувач повинен призупинити приймання, вжити заходів щодо зберігання продукції та скласти акт, який підписується особами, що здійснювали приймання. Після цього необхідно викликати представника постачальника для спільного продовження приймання та складання двостороннього акта. Складений двосторонній акт затверджується керівником підприємства-одержувача. Претензія у зв'язку із недостачею продукції повинна бути направлена постачальнику не пізніше десяти днів після складення акту. Строки (періоди) поставки визначаються сторонами в договорі з урахуванням необхідності забезпечення ритмічності поставок та особливостей виробництва. Дострокова поставка може бути здійснена за згодою покупця. Продукція, яка була достроково прийнята та оплачена, зараховується до кількості продукції, яка повинна бути поставлена в наступному періоді. Відповідальність за неналежне виконання договору поставки. Сторони повинні вживати усіх необхідних заходів до належного і реального виконання договорів. З цією метою сторони мають право застосовувати майнові санкції за порушення зобов'язань, передбачених законодавством (зокрема, розділами VIII Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення та розділом VI Положення про поставки товарів народного споживання) та договором. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання договору поставки настає у формі відшкодування завданих таким невиконанням збитків та сплати неустойки (штрафу, пені). Чинне законодавство не передбачає будь-яких обмежень відповідальності сторін за договором поставки. Тому у випадках невиконання або неналежного виконання умов договору кожна із сторін має право вимагати від свого контрагента, який не виконав або неналежним чином виконав зобов'язання, сплати неустойки і відшкодування завданих цим збитків. Якщо інше не передбачено договором поставки, за невиконання або неналежне виконання зобов'язання до винної сторони застосовується залікова неустойка, крім випадків поставки продукції, товарів неналежної якості або некомплектних, та недопоставки чи прострочення поставки продукції, товарів (ч. 2 ст. 253 Цивільного кодексу, п. 74 Положення про поставки продукції виробничо-технічного призначення, п. 65 Положення про поставки товарів народного споживання). У випадку недопоставки або прострочення поставки продукції, поставки продукції неналежної якості або некомплектної постачальник сплачує покупцю неустойку і відшкодовує, крім того, заподіяні такою поставкою збитки, Згідно з п. 74 Положення про поставки продукції та п. 65 Положення про поставки товарів сторони Мають право передбачити в договорі можливість відшкодування збитків у твердій сумі, яка підлягає стягненню у випаде невиконання або неналежного виконання зобов'язання за договором. Зазначена умова договору означає, що в кожному випаде порушення зобов'язання кредитор не повинен доводити дійсний розмір своїх збитків, однак у разі застосування залікової неустойки ці збитки підлягають стягненню в частині, не покритій неустойкою (штрафом, пенею). У разі прострочення постачальником виконання зобов'язання покупець має право відмовитися від прийняття виконання і вимагати відшкодування збитків, заподіяних зазначеним простроченням. Слід зазначити, що підстави застосування майнових санкцій за неналежне виконання договірних зобов'язань досить детально врегульовано Положеннями про поставки. Так за прострочення поставки або недопоставку. Продукції постачальник сплачує покупцю неустойку в розмірі 8 відсотків вартості не поставленої в строк продукції; якщо поставлена продукція не відповідає умовам договору щодо (ї якості та комплектності, постачальник сплачує покупцю штраф в розмірі 20 відсотків вартості продукції неналежної якості або Некомплектної; при порушенні розрахункової Дисципліни постачальник має право перевести на строк до трьох місяців несправного платника на акредитивну форму розрахунків або на попередню оплату продукції із повідомленням про це боржника; якщо протягом строку (періоду) поставки на буде виставлений акредитив покупцем-платником, постачальник має право реалізувати продукцію на власний розсуд. Відповідальність за неналежне виконання державних контрактів на поставку продукції встановлено ст. 4 Закону "Про поставки продукції для державних потреб" та ст. 14 Закону "Про державний матеріальний резерв . Так, державний замовник має право відновитися повністю або частково від оплати продукції, якщо вона не відповідає вимогам щодо якості продукції, встановленім чинним законодавством України та державним контрактом. При невиконанні державним замовником зобов'язань за державним контрактом він відшкодовує виконавцю державного замовлення завдані йому збитки, включаючи очікуваний і неодержаний прибуток. У випадках відмови державного замовника від закупівлі продукції, яка виготовлена за державним контрактом (крім випадків, зазначених у законодавстві), виконавець державного замовлення реалізує її на свій розсуд, при цьому замовник відшкодовує виконавцю додаткові витрати, пов'язані з реалізацією, а у разі неможливості реалізації продукції — завдані йому збитки, включаючи очікуваний і неодержаний прибуток.
|
||||||||
|