Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Програма соціологічного дослідження: вимоги до розробки

 


Значення програми

у проведенні соціологічного дослідження


Програма конкретно-соціологічного дослідження — це обов’яз# ковий початковий документ, її вироблення дає змогу чітко визначити стратегію і тактику соціологічного аналізу виявленої проблеми, забез# печити всеохопність проблемної ситуації і достовірність отриманої інформації. Нехтування виробленням програми конкретно#соціологіч# ного дослідження у кінцевому підсумку призводить до нераціонального використання грошей і зусиль, втрати часу, одержання спотвореної або викривленої картини явища, яке досліджують, і загострення проблемної ситуації (наприклад, вибух конфлікту в трудовому колективі, страйк або стихійний бунт). Тому до такої, на перший погляд, непотрібної і копіткої дослідницької роботи треба поставитися надзвичайно уважно, оскільки від неї залежить безпосередній результат.


 


Вимоги

до розробки програми конкретно2 соціологічного дослідження

 

 

Поради

і рекомен2 дації

до розробки програми

 

 

Функції програми конкретно2 соціологічного дослідження


Програма конкретно#соціологічного дослідження має відповідати певним вимогам. Українські соціологи називають кілька таких вимог, серед них:

чіткість і точність програми (всі її положення мають бути виразними,

а елементи — продуманими відповідно до логіки дослідження і зрозуміло сформульовані, інакше учасники дослідження можуть не порозумітися і потребуватимуть зайвих витрат часу на уточнення різних питань);

логічна послідовність усіх ланок програми (не можна братися за вироблення робочого плану без попереднього формулювання мети й завдань дослідження тощо);

гнучкість програми (на перший погляд, це суперечить попередній

вимозі, але на практиці, мірою розробки програми або при появі нових, непередбачених обставин доводиться повертатися до вже сформульованих положень і вносити в них корективи).

У навчальному посібнику «Соціологія: наука про суспільство» (Хар#

ків, 1996) міститься перелік порад і практичних рекомендацій, якими доцільно керуватися у процесі вироблення і складання програми. Насамперед треба зважити, чи дослідження достатньо значуще і чи бу# дуть корисні для справи його результати, чи варто витрачати час і кошти на копітку дослідницьку працю. Можливо, під час підготовки з’ясується, що існують уже готові аналоги вирішення проблеми. Тоді краще ними скористатися, аніж починати ще одне дослідження. Слід також добре подумати над тим, чи будуть наявні необхідні засоби і фінансові ресурси на оплату друкування анкет, паперу для них, машинного часу обробки (при користуванні комп’ютерами) тощо. Важливо також з’ясувати, чи це дослідження матиме підтримку з боку зацікавлених осіб, органів управління і т. ін. Особливо рекомендується скласти алгоритм здійснення і послідовності дослідницьких операцій на зразок: що читати з цієї про# блеми? З ким консультуватися? Не варто шкодувати часу на самоосвіту, пошуки й читання спеціальної літератури, яка містить досвід проведення таких досліджень іншими науковцями і практиками. Нарешті, бажаним є оформлення програми як окремого документа дослідження, що допомо# же не лише у здійсненні соціологічного аналізу, а й при з’ясуванні отри# маних результатів та підготовки висновків і практичних рекомендацій.

Як зазначає В.Гречихін,програма конкретно#соціологічного дослід#

ження виконує три основні функції:

методологічну (дає змогу визначити проблему — наукову і практичну, задля розв’язання якої здійснюється дослідження; сформулювати його цілі й завдання; зафіксувати вихідне уявлення про об’єкт, який


 

вивчають; встановити співвідношення цього дослідження з тими, котрі проводилися раніше або проводяться паралельно щодо аналогічних проблем);

методичну (дає змогу розробити загальний логічний план дослід# ження, визначити методи збирання й аналізу інформації; виробити процедуру дослідження; проводити порівняльний аналіз отриманих результатів аналогічних досліджень);

організаційну (забезпечує розроблення чіткої системи розподілу праці між членами дослідницької групи; полегшує контроль за процесом дослідження).

У соціологічній літературі вважають загальновизнаним, що струк2 тура програми конкретно#соціологічного дослідження складається з двох розділів: методологічного і методичного. Це відображено у схемі:

 

 

 

 

Розглянемо докладніше зміст і складові кожного з положень.


 

Основні складники методологічної частини програми соціологічного дослідження

 

Методологічний розділ програми конкретно#соціологічного дослід# ження складається з таких елементів#складових:

 


 

Переведення проблеми

в назву дослідження

 

Формулювання мети дослідження

 

Цілі конкретно2 соціологічного дослідження

 

 

Завдання конкретно2 соціологічного дослідження





Переглядів: 1360

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація і проведення соціологічного дослідження. | ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЙОГО ОСНОВНИХ ЗАВДАНЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.