МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Властивості та відношення предметів. Розміщення предметів у просторі і на площині. Лічба предметів. Нумерація чисел в межах 10.Методика викладання освітньої галузі «Математика» ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ ІІ Лекція № 5-6 Тема:Методика навчання нумерації цілих невід’ємних чисел: мета, зміст, завдання (4год.) Мета:вивчення теми «Методика навчання нумерації цілих невід’ємних чисел: мета, зміст, завдання», ознайомлення з методикою нумерації цілих невід’ємних чисел, її метою, змістом і завданнями; розвиток професійного мислення студентів; виховання поваги до професії вчителя. План 1. Властивості та відношення предметів. Розміщення предметів у просторі і на площині. Лічба предметів. Нумерація чисел в межах 10. 2. Усна і письмова нумерація чисел у межах 100. 3. Усна і письмова нумерація чисел 101 – 1000. 4. Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел. Завдання для самостійного опрацювання: Законспектувати програмні вимоги до оволодіння темою “Нумерація цілих невід'ємних чисел”.
Література Основна: 1. Богданович М.В. Методика вивчення математики в початкових класах: Навч. пос. / М.В Богданович, М.В. Козак, Я.А. Король. - 3-є вид., перероб. і доп. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2006. – С. 106-206. 2. Коваль Л. В., Скворцова С. О. Методика навчання математики: теорія і практика: Підручник для студентів за спеціальністю 6.010100 „Початкове навчання”, освітньо-кваліфікаційного рівня „бакалавр” [2-ге видання допов. І переробл.] – Харків: ЧП „Принт-Лідер”, 2011. – С. 117-173. 3. Стрілець С.І. Методика викладання математики в початкових класах у таблицях і схемах: навч.-метод. посіб. / С. І. Стрілець.– Чернігів: Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2012. – С. 39-56. 4. Державний стандарт початкової загальної освіти [Електрон. ресурс]. – 2011. – Режим доступу: http://osvita.ua/doc/files/news/25/2513/_1717-1.doc 5. Навчальні програми для загальноосвітніх навч. закл. із навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К.:Видавничий дім „Освіта”, 2013. – 392с. Додаткова: 1. Богданович М. В. Методика вивчення нумерації арифметичних дій у початковій школі. – К., 1991. – 206с. 2. Скворцова С.О. Методика навчання математики в 1-му класі: методичний посібник для вчителів перших класів та студентів за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання», освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» / С. О. Скворцова. – Одеса: Фенікс, 2011. – 117-143 с.
Властивості та відношення предметів. Розміщення предметів у просторі і на площині. Лічба предметів. Нумерація чисел в межах 10. На уроках математики 1-го класу перед вивченням нумерації чисел виділяється дочисловий період, який висвітлює І розділ програми з математики: «Властивості та відношення предметів. Лічба» (перша змістова лінія). Це підготовчий період до опрацювання теми «Нумерація чисел першого десятка». Мета:повторити властивості і відношення предметів. Підготувати дитину до письма та навчити лічити предмети в межах 10. В різних підручниках тема до числового періоду розглядається по різному. За підручником М.В. Богдановича на до числовий період відведено 6 окремих уроків. В наступних уроках властивості та відношення предметів, лічба розглядаються поруч із вивченням арифметичного і геометричного матеріалу.
Розкриємо методику вивчення окремих питань підготовчого періоду. Властивості предметів
Для навчання учнів виділення властивостей і ознак предметів корисні завдання на: · визначення ознаки, яка змінюється в ряду об’єктів (колір, форма, розмір); · розгадування правила, за яким розташовані об’єкти в кожному ряду; · знаходження помилок у розташуванні об’єктів у даному ряду (порушена закономірність); · знаходження об’єкту, якого бракує в даному ряду; · продовження ряду фігур так, щоб наступна фігура відрізнялася від попередньої лише однією ознакою. Взаємне розміщення предметів Поняття «над», «під», «на», «за», «поруч», «зверху», «знизу», «муж», «ліворуч», «праворуч», «поза», «усередині», «навколо» опрацьовуються за допомогою предметних картинок і дій з геометричними фігурами на площині дошки або парти. На даному етапі навчання корисні зорові диктанти: учні розкладають геометричні фігури на аркуші паперу, на дошці за малюнком. Завдання для зорових диктантів
Графічні диктанти диктуються наступним чином: 1 праворуч, 1 вниз, 2 праворуч, 1 вверх, 1 праворуч і т.д. Завдання можна ускладнити, перервавши диктант і запропонувавши продовжити його самостійно. Одночасно при вивченні даної теми здійснюється лічба.
Нумерація – це сукупність прийомів найменування і позначення чисел.
Особливість і методика вивчення нумерації першого десятка полягає в тому, що на кожному уроці вивчають і усну і письмову нумерацію. Мета: 1. Сформувати чітке уявлення про кількісне значення кожного з чисел, що вивчається. 2. Удосконалювати вміння лічити. 3. Вміти називати кожне число. 4. Вміти розпізнавати позначення числа та вміти записувати його цифрою. 5. Навчити утворювати кожне число з попереднього і 1-ці. 6. Навчити порівнювати числа. Завдання (етапи) при вивченні чисел першого десятка: 1. Лічба предметів в медах числа, що вивчажться. Показ відповідної цифри. 2. Утворення числа з попереднього і 1-ці. 3. Співвідношення кількості предметів з числом і числа з відповідною кількістю предметів. 4. Порівняння числа, яке розглядається, з 1-ю та іншими числами (знаки “>”, “<”, “=” вивчабться після числа і цифри 2). 5. Вибіркова лічба в межах числа, яке розглядається (кількісна, порядкова). 6. Розгляд і написання відповідної цифри. 7. Ознайомлення зі складом числа, яке вивчається. Етапи написання цифри: 1. Поелементно, використовуючи таблиці з напрямком руху ручки. 2. Повторне написання цифри вчителем на дошці у збільшеному вигляді. 3. Написання учнями цифри у повітрі. 4. Написання цифри в зошит за зразком.
2.2. Методика навчання нумерації чисел від 21 до 100
Усна нумерація чисел 21-100 проходить 4 етапи: 1. Утворення і назви чисел 21-39. Лічба в межах 39. 2. Утворення і назви чисел 40-89. Лічба в межах 89. 3. Утворення і назви чисел 90-100. Лічба в межах 100. 4. Лічба десятками.
Основні засоби вивчення усної нумерації чисел: - палички; - пучки паличок; - сигнальний блокнот; - зображення монет; - кубики; - таблиці з математики.
Особливість вивчення нумерації у початковій школі – поруч з вивченням чисел і цифр вводиться поняття довжини: 1-10 – 1 см 11-20 – дм 100 – 1 м Етапи письмової нумерації: І. Читання чисел з нумераційної таблиці. ІІ. Запис чисел у нумераційну таблицю. ІІІ. Запис чисел під диктовку в зошит.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|