Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Усна і письмова нумерація чисел 101 – 1000.

Концентр «Тисяча» у програмі з математики вивчається у 3-му класі у такій послідовності:

1. Усна і письмова нумерація чисел у межах 1000.

· Ознайомлення з новою лічильною одиницею – сотнею.

· Лічба сотнями.

· Утворення чисел у межах 1000.

· Поняття «трицифрове число» і «одиниця третього розряду».

· Називання чисел у прямому і зворотньому порядку в межах 1000.

· Читання трицифрових чисел. Запис трицифрових чисел.

· Помісцеве значення цифри в запису чисел.

· Значення нуля у запису чисел.

· Десятковий склад чисел.

· Розкладання трицифрових чисел на розрядні доданки.

· Порівняння чисел.

· Обчислення, які виконуються на основі знання нумерації (300+50, 350-50, 350-300, 400+1).

2. Додавання і віднімання в межах 1000.

· Усне додавання і віднімання чисел без переходу через розрядну одиницю.

· Усне додавання і віднімання чисел з переходом через розрядну одиницю.

· Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел.

· Зв'язок дії «додавання» і «віднімання».

· Перевірка дії «додавання» і «віднімання».

3. Табличне множення і ділення.

4. Позатабличне множення і ділення.

 

Алгоритм опрацювання нумерації трицифрових чисел за методичною системою М.В. Богдановича
1) спочатку усна нумерація;
2) потім письмова нумерація;

 

Методичні особливості вивчення нумерації чисел у межах 1000
Ознайомлення з поняттям "Сотня" як зі складеною лічильною одиницею
1. Ознайомившись з новим розрядом "сотні", школярі вчаться читати числа, записані в нумераційній таблиці, з'ясовують, скільки сотень, десятків та одиниць у кожному числі. Учні вчаться лічити в прямому і зворотному порядку, причому пропонуються такі завдання, щоб обов'язково був перехід через розряд.
2. Запис трицифрових чисел спочатку здійснюється в нумераційній таблиці. Пропонуємо числа вже з визначеним десятковим складом (5 сотень, 2 десятки та 7 одиниць), а потім лише називаємо числа, а десятковий склад учні мають визначити самі (чотириста двадцять вісім, сімсот п'ять ...). Далі пропонуємо записувати трицифрові числа без нумераційної таблиці.
3. Учні вчаться встановлювати, що означає кожна цифра в запису числа, скільки в даному числі одиниць кожного розряду. Наприклад, у числі "627" цифра "7" означає число одиниць, цифра "2" означає число десятків, а цифра "6" – число сотень. У числі "627" у третьому розряді 6 одиниць, або 6 сотень, у другому розряді – 2 одиниці, або 2 десятки, а в першому – 7 одиниць. Порівняння трицифрових чисел відбувається двома способами: на підставі порядку слідування чисел у натуральному ряді та на підставі десяткового складу чисел – порозрядного порівняння.
4. Далі на підставі аналогії із додаванням одиниць і круглих десятків учні вчаться додавати і віднімати розрядні числа – круглі сотні. Тут застосовується спосіб укрупнення розрядних одиниць.
5. На подальшому етапі учні знайомляться з випадками віднімання на підставі десяткового складу числа: 345 — 300, 345 – 40, 345 – 5. Наприклад, 853 – 50: 1) 853 – це 8 сотень, 5 десятків та 3 одиниці; 2) 50 – це 5 десятків. 3) Вилучаю із 8 сотень 5 десятків та 3 одиниці 5 десятків, отримую 8 сотень і 3 одиниці – це число 803. 4) 853 – 50 = 803.

 

Додавання та віднімання способом укрупнення розрядних одиниць
1. Замінюю кожне число однаковими більш крупними розрядними одиницями.
2. Додаю /віднімаю числа розрядних одиниць.
3. Подаю результат в одиницях. Наприклад, 700 – 400
4. Замінюю кожне число сотнями: 7 сот. – 4 сот.
5. Віднімаю числа сотень: 7 сот. – 4 сот. = 3 сот.
6. Результат подаю в одиницях: 3 сот. = 300. 700 – 400 = 7 сот. – 4 сот. = 3 сот. = 300

Знанння з нумерації чисел в межах 1000 закріплюються і систематизуються при вивченні теми «Міри довжини і маси».




Переглядів: 3363

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Властивості та відношення предметів. Розміщення предметів у просторі і на площині. Лічба предметів. Нумерація чисел в межах 10. | Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.