МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Відновлення пропусків та заповнення прогалин у мовленніЩоб відновити прогалини в зборі інформації використовується кілька способів роботи з пропусками: - вилучення - узагальнення 1. Вилучення. Під категорію вилучень підпадають випадки, коли людина пропускає певні частини речення, залишаючи щось недомовленим. Користуючись контекстом чи власним досвідом, пересічний слухач самостійно реставрує прогалини, вкладаючи свої думки в уста співрозмовника. Та консультант повинен не пропустити такі місця і максимально відновити втрачене. Полегшити вирішення цього завдання допоможе конкретна схема роботи: Види вилучень:
1. Прості вилучення, або післядієслівні пустоти- лінгвістичні структури, для яких характерна відсутність інформації після дієслова про місце, час і учасників даного процесу. Щоб відновити відсутній матеріал метамодель містить запитання : Наприклад: - Я не розумію. -Реакція: "Чого Ви не розумієте?", „Кого ви не розумієте?", -Ябоюсь. -Реакція: "Чого або кого Ви боїтесь?". 2. „Неконкретні" прикметники- це слова, які вказують на значущі якостіпредмета або суб'єкта неявно, без потрібної для розуміння, Наприклад: - Я пропоную йому кращий варіант. -Реакція: "Кращий чим?", „Кращий, ніж що?" „Що ви маєте на увазі, коли говорите „кращий"?", „В чому переваги запропонованого варіанту?". 3. Пропуски в порівняннях- це вилучення прикметників іприслівників, що формують порівняння. В зв'язку з пропуском не говориться про те, з чим (або з ким) порівнюють, тобто вилучається інформація про підґрунтя порівняння, сутність критерію та автора критерію, за яким проведено порівняння. Наприклад: - Він вважає себе розумнішим. - Реакція: „ Розумнішим за кого? В чому? ". - Звичайно, все було пристойно. - Реакція: „ В порівнянні з чим? ", „ Пристойно - Все закінчилося б краще, якби він там був. - Реакція: „Що дає вам право - Знання іноземної мови все вирішило. - Реакція: „ Чим 4е 2. Узагальнення. Втрата конкретності в консультуванні завжди загрожує тим, щ консультативна бесіда перетвориться на дискусію або гру в піддавкі універсальні квантифікатори, або слова-узагальнення, „розмиваючі картину переживання, вносять відчуття безнадійності. Види узагальнень: 1. Універсальні узагальнення- слова типу „все", „ніколи", кожен завжди", „увесь час" тощо, які вказують на узагальнення. а) можна нівелювати сказане, перебільшивши, поставивши під сумні Наприклад: - Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „Всі-всі? ". - Всім на мене наплювати ". - Реакція: „Всім - всім, справді? ". б) можна конкретизувати зроблене надузагальнення: „Хто конкретно?", Д саме?". Наприклад: -Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „Які конкретно жінки вчинили егоїстичь Кого конкретно ви маєте на увазі? ". в) можна знайти досвід, який буде суперечити зробленому узагальнені Наприклад: - Всі жінки — егоїстки. - Реакція: „Невже ви не згадаєте хоча б одну жінку яка б не була б егоїсткою?", „ Чи здатні ви уявити ситуацію, в якій жінка відношенню до вас не вела б себе егоїстично? ". г) можна запропонувати або створити досвід, який виходить за рамки узагальнення. Наприклад, провокувати клієнта - зробити явно безпідставну пропозицію, довести сказане до абсурду, збільшуючи або зменшуючи масштаби узагальнення, або просто перевести все на жарт. Наприклад: - Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „І ваша мама теж?", „Я теж: жінка і 2. Універсальні посилання або втрачені референтні індекси- в мовленні немає вказівки на те, до чого відноситься або кому належить сказане, вжиті слова-множини: „неконкретні" іменники (наприклад, „чоловіки", „жінки", .депутати", „глоди" тощо) і займенники („всі", ,де", „вони", „ми" та ін.). Наприклад: - Мене ніхто в світі не любить. - Реакція: "Хто саме вас не любить?", „І ви
|
||||||||
|