Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Відновлення пропусків та заповнення прогалин у мовленні

Щоб відновити прогалини в зборі інформації використовується кілька способів роботи з пропусками:

- вилучення

- узагальнення

1. Вилучення.

Під категорію вилучень підпадають випадки, коли людина пропускає певні частини речення, залишаючи щось недомовленим. Користуючись контекстом чи власним досвідом, пересічний слухач самостійно реставрує прогалини, вкладаючи свої думки в уста співрозмовника. Та консультант повинен не пропустити такі місця і максимально відновити втрачене. Полегшити вирішення цього завдання допоможе конкретна схема роботи:

Види вилучень:

 

1. Прості вилучення, або післядієслівні пустоти- лінгвістичні структури, для яких характерна відсутність інформації після дієслова про місце, час і учасників даного процесу. Щоб відновити відсутній матеріал метамодель містить запитання :

Наприклад:

- Я не розумію. -Реакція: "Чого Ви не розумієте?", „Кого ви не розумієте?",
■•Коли ви відчули, що не розумієте?", „А копи почали розуміти? ".

-Ябоюсь. -Реакція: "Чого або кого Ви боїтесь?".

2. „Неконкретні" прикметники- це слова, які вказують на значущі якостіпредмета або суб'єкта неявно, без потрібної для розуміння,

Наприклад:

- Я пропоную йому кращий варіант. -Реакція: "Кращий чим?", „Кращий, ніж що?" „Що ви маєте на увазі, коли говорите „кращий"?", „В чому переваги запропонованого

варіанту?".

3. Пропуски в порівняннях- це вилучення прикметників іприслівників, що формують порівняння. В зв'язку з пропуском не говориться про те, з чим (або з ким) порівнюють, тобто вилучається інформація про підґрунтя порівняння, сутність критерію та автора критерію, за яким проведено порівняння.

Наприклад:

- Він вважає себе розумнішим. - Реакція: „ Розумнішим за кого? В чому? ".

- Звичайно, все було пристойно. - Реакція: „ В порівнянні з чим? ", „ Пристойно
- як?
".

- Все закінчилося б краще, якби він там був. - Реакція: „Що дає вам право
так думати?".

- Знання іноземної мови все вирішило. - Реакція: „ Чим 4е
підтверджується? ".

2. Узагальнення. Втрата конкретності в консультуванні завжди загрожує тим, щ консультативна бесіда перетвориться на дискусію або гру в піддавкі універсальні квантифікатори, або слова-узагальнення, „розмиваючі картину переживання, вносять відчуття безнадійності.

Види узагальнень:

1. Універсальні узагальнення- слова типу „все", „ніколи", кожен завжди", „увесь час" тощо, які вказують на узагальнення.

а) можна нівелювати сказане, перебільшивши, поставивши під сумні
підкреслюючи інтонацією, додавши інший універсальний квантифіккатор перепитавши: „Все-все?", „Ніколи-ніколи?". Такий поворот змушує людину шукати винятки, тобто відмовлятись від узагальнення.

Наприклад:

- Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „Всі-всі? ".

- Всім на мене наплювати ". - Реакція: „Всім - всім, справді? ".

б) можна конкретизувати зроблене надузагальнення: „Хто конкретно?", Д

саме?".

Наприклад:

-Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „Які конкретно жінки вчинили егоїстичь

Кого конкретно ви маєте на увазі? ".

в) можна знайти досвід, який буде суперечити зробленому узагальнені
тобто навести контрприклади.

Наприклад:

- Всі жінки — егоїстки. - Реакція: „Невже ви не згадаєте хоча б одну жінку яка б не була б егоїсткою?", „ Чи здатні ви уявити ситуацію, в якій жінка відношенню до вас не вела б себе егоїстично? ".

г) можна запропонувати або створити досвід, який виходить за рамки узагальнення. Наприклад, провокувати клієнта - зробити явно безпідстав­ну пропозицію, довести сказане до абсурду, збільшуючи або зменшуючи масштаби узагальнення, або просто перевести все на жарт.

Наприклад:

- Всі жінки - егоїстки. - Реакція: „І ваша мама теж?", „Я теж: жінка і
тільки й думаю про те, як вас використати у власних цілях? Чи не так? ".

2. Універсальні посилання або втрачені референтні індекси- в мовленні немає вказівки на те, до чого відноситься або кому належить сказане, вжиті слова-множини: „неконкретні" іменники (наприклад, „чоловіки", „жінки", .депутати", „глоди" тощо) і займенники („всі", ,де", „вони", „ми" та ін.).

Наприклад:

- Мене ніхто в світі не любить. - Реакція: "Хто саме вас не любить?", „І ви
хочете сказати, що у вашому житті, ніколи не було людини, яка б до вас
ставилась з любов 'ю?... ".




Переглядів: 681

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст поняття “корпоративний податковий менеджмент” та його елементи. | Засоби впливу на клієнта. Терапевтичний аспект

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.