Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Нові тенденції в суспільстві і світовій економіці

ТЕМА 6. СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ МАРКЕТИНГУ

 

1) Нові тенденції в суспільстві і світовій економіці

2) Новітні види маркетингу

Нові тенденції в суспільстві і світовій економіці

Основні тенденції, що відбуваються в сучасному суспільстві та світовій економіці, можна звести до таких основних груп:

Ø глобалізація ринкових процесів;

Ø розвиток комп’ютерних технологій;

Ø інформатизація суспільства;

Ø насичення ринку різноманітними товарами та послугами;

Ø загострення конкуренції майже на всіх існуючих ринках;

Ø стомленість споживачів від рекламних акцій і різноманітних програм просування товарів;

Ø прагнення до здорового способу життя та турбота про охорону навколишнього середовища.

Розглядаючи першу тенденцію розвитку сучасного суспільства, слід визначити, що глобалізм – це система абсолютної економічної і політичної влади нових монополістичних корпорацій, що вийшли з під контролю держав свого походження і базування. Вони маневрують фінансовим капіталом, обертаючи його на світових ринках.

Системний аналіз причин, що пояснюють феномен глобалізації, дозволяє виділити наступні фактори, що обумовлюють розвиток глобалізації:

1. Економічний - величезна концентрація і централізація капіталу, зростання могутності міжнародних корпорацій, інтенсифікація міжнародної спеціалізації виробництва і кооперації, міжнародний маркетинг, електронна торгівля, міжнародна логістика.

2. Політичний - державні кордони поступово стають все більш прозорими, надаючи все більше можливостей для свободи пересування людей, товарів, послуг і капіталу.

3. Міжнародний - ув'язує динаміку глобалізації з датами великих міжнародних подій, що стимулюють процес глобалізації. Мова йде про Конференції Європейських співтовариств в Люксембурзі в 1985 р., яка прийняла Європейський акт (набрав чинності в 1987 році), що проголосив чотири свободи в міжнародному русі товарів, людей, послуг і капіталу; Конференції ГАТТ в Пунта дель Есте в 1986 р., що відкрила Уругвайський раунд переговорів (головним чином про зниження тарифів і інших обмежень в торгівлі), який тривав вісім років; возз'єднання Німеччини; ліквідації РЕВ і Варшавського пакту.

4. Технічний - розвиток сучасних засобів транспорту, інформаційних систем і технологій, зв'язку та телекомунікацій, гнучких автоматизованих виробництв, які створюють небачені раніше можливості для швидкого поширення інформації, технологій, товарів, фінансових ресурсів. У підсумку знижуються витрати настільки, що стало не тільки можливим, але і вигідним для підприємств розміщати свої підрозділи в різних країнах.

5. Громадський - послаблення ролі традицій, соціальних зв'язків і звичаїв сприяє наростанню мобільності людей в географічному, духовному і емоційному сенсі.

6. Лібералізація, дерегулювання ринків товарів і капіталу, пом'якшення та уніфікація лібералізація митного, торговельного, податкового законодавства багатьох країн також посилили економічну взаємозалежність національних господарств і їх господарюючих суб'єктів.

Суть процесів глобалізації полягає в наступному:

- інтернаціоналізація світових ринків;

- розвиток міжнародних транспортних мереж та комунікацій;

- формування світового ринку знань та інтелектуальних продуктів;

- формування інтернаціональних культур;

- інтернаціоналізація ринків капіталу та робочої сили;

- інформаційна революція, що є наслідком розвитку мережі Інтернет.

Глобальний ринок – це ринок, який можна охопити за допомогою одного і того ж базового звернення чи повідомлення і одного і того ж базового товару.

Важливим компонентом процесу інтернаціоналізації і одним з основних джерел глобалізації є транснаціоналізація, в рамках якої значна частка виробництва, споживання, експорту, імпорту і доходу країни залежить від міжнародних центрів за межами даної держави. В якості провідної сили тут виступають транснаціональні компанії (ТНК), які самі одночасно є і результатом, і головними рушійними силами інтернаціоналізації. Таким чином, поряд з державами, які залишаються основними дійовими особами в сучасній глобальній економіці, величезну роль в ній відіграють транснаціональні корпорації.

Компанії не є ТНК, якщо вони просто торгують за кордоном або виступають партнерами іноземних фірм. Існує кілька шляхів отримання компанією статусу ТНК:

1) компанія має багато аффіліатів або філій за кордоном;

2) вона діє у великій кількості країн світу;

3) частка прибутку або інших доходів, отриманих за кордоном, висока щодо всіх доходів;

4) її працівники, акціонери і менеджери з багатьох різних країн;

5) її закордонні операції - це не тільки продажі, але й виробництво, дослідження, розробки.

За даними Доповіді про світові інвестиції 2006 р., підготовленого ЮНКТАД, в даний час налічується близько 78 тис. ТНК і приблизно 760 тис. зарубіжних філій.

На ринку цивільних літаків, обсяг якого оцінюється приблизно в 1 трлн. дол, або 16 тис. нових літаків на рік, панують дві компанії: європейська - Airbus Industry і американська - Boeing.

Одним з чинників залучення в Україну іноземних інвестицій є стимулювання діяльності ТНК. До списку глобальних корпорацій, представлених на вітчизняному ринку можна віднести Coca-Cola, Samsung, Toyota, Nestle, Nokia, Metro Cash&Carry, Hewlett-Packard, British American Tobacco та деякі інші ТНК. Великі промислові концерни, такі як, наприклад, Westinghouse, ExxonMobil або General Electric, на українському ринку нажаль відсутні. Винятком є Mittal Steel, для якої її український актив – Криворіжсталь – проміжна, а не кінцева ланка виробничого ланцюга.

Певних успіхів у плані транснаціоналізації бізнесу домоглася корпорація «Індустріальний союз Донбасу» (ІСД). Основна увага при цьому приділяється побудові вертикально інтегрованих холдингів по ланцюжку «вугілля – кокс – метал». При цьому ІСД створює ТНК не усіченого (без закордонної інфраструктури), а повного профілю, для чого компанія активно виходить на закордонні ринки, залучає нових партнерів, разом з іноземними фірмами бере участь у створенні консорціумів для просування на зовнішній ринок своєї продукції.

Близька до створення ТНК повного циклу і донецька «Систем кепітал менеджмент», яка зосередила контроль над такими гігантами, як «Азовсталь», Єнакіївський металургійний завод, Авдіївський коксохімзавод, що володіє великими пакетами акцій Керченського меткомбінату, Харцизького трубного заводу, об’єднання «Запоріжкокс».

Стратегія компанії, що виходить на глобальний ринок, базується на ствердженні, що ринки всіх країн світу мають багато схожих рис і можливо розробити таку глобальну стратегію, яка б врахувала б і загальні риси і локальні відмінності.

Для того, щоб виявитися втягнутим у глобальний ринок, компанія повинна:

- оцінити можливості зростання;

- розробити маркетингову стратегію;

- відслідковувати і оцінювати події світового життя.

Рис. 1. Типи бізнесу в залежності від переваг глобалізації / локалізації.

Рис. 2. Різні галузі в залежності від переваг глобалізації / локалізації

 

Розвиток комп’ютерних технологій та інформатизація суспільства має свої переваги для споживачів, зокрема:

- наявність величезного обсягу довідкової інформації;

- збільшення різноманітності товарів та послуг;

- спрощення взаємодії з продавцем (розміщення і одержання замовлень);

- можливість порівнювати відгуки про продукти і послуги.

Якщо аналізувати переваги розвитку комп’ютерних технологій та інформатизації суспільства для компаній, то слід відзначити наступні:

- могутні канали інформації і просування товарів з величезним географічним охопленням;

- можуть збирати більш повну інформацію про ринки, клієнтів, конкурентів;

- компанії користуються внутрішніми мережами (Інтернетом), що спрощують і прискорюють внутрішні комунікації.

Глобальною метою функціонування підприємства є створення і підтримка конкурентоспроможності його шляхом формування стійких конкурентних переваг. Під конкурентоспроможністю підприємства розуміють реальну та потенційну здатність господарюючого суб’єкта задовольняти конкретні суспільні потреби, яка опосередкована більш ефективним, порівняно з конкурентами, використанням обмежених економічних ресурсів у мінливих умовах ринку. Конкурентні переваги – це така комбінація ресурсів, яка дозволяє підприємству задовольняти потреби споживачів, посідати певну частку ринку, стабільно існувати у довготерміновому періоді, збільшувати додану вартість товарів й послуг, а також вартість підприємства.

Досвід компаній-лідерів переконує, що ця оригінальність обумовлюється, в першу чергу, знаннями, уміннями, навичками, кваліфікацією, досвідом персоналу, його творчими та комунікативними здібностями, партнерськими зв’язками, клієнтською базою, діловою репутацією тощо, які є результатами інтелектуальної (розумової та комунікативної) діяльності працівників.

Як ми знаємо, що секрет виробництва напою «Кока-кола» відомий лише двом особам і зберігається в таємниці з 1886 року та застрахований на суму 43 млн. дол.

 




Переглядів: 1565

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Новітні види маркетингу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.