Розкрийте сутність поняття «можлива ціна». Які основні фактори впливають на цінову політику підприємства?
Хоча максимальну ціну визначає попит на товар, а мінімальну — витрати, орієнтиром для встановлення конкретного значення ціни товару в певний період є ціни конкурентів. Тому фірма повинна бути добре обізнана з цінами і якістю товарів конкурентів. Для того можна вивчати їх каталоги і прайс-листи, опитувати покупців, виконувати порівняльні закупівлі, щоб зіставити ціни і самі товари між собою. Якщо товар фірми подібний до товару основного конкурента, вона буде змушена призначити ціну, близьку до ціни цього товару. Якщо якість її товару нижча, ніж у конкурента, то ціна має бути нижча і навпаки. Отже, фірма фактично користується ціною для позиціонування свого товару відносно товарів конкурента. Урахування факторів, що впливають на ціноутворення, можна комплексно відобразити в понятті «можлива ціна», зображеному графічно на рис. 5.5. – Формування «можливої ціни» на товар.