Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АНАЛІЗ МУЗИЧНОГО ТВОРУ

Міністерство освіти і науки України

Херсонський державний університет

Кафедра сучасної, народносценічної хореографії

 

 

Кравченко І.А.

ОСНОВИ МУЗИЧНОГО АНАЛІЗУ В РОБОТІ

ХОРЕОГРАФА

 

Методичні рекомендації для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей : 7.010103. ПМСО. Хореографія. Спеціалізація:

Художня культура , народносценічна та сучасна хореографія.

ПМСО. Хореографія. Спеціалізація: художня культура,

Народносценічна та сучасна хореографія.

 

Херсон - 2009

 

УДК 792.98:78

ББК 85.32:85.31

К - 78

 

 

Обговорено на засіданні кафедри сучасної, народносценічної хореографії

( протокол № 8 від 24.04.2009 р. )

 

 

Затверджено вченою радою факультету культури і мистецтв

( протокол № 9 від 25.04.2009 р. )

 

 

Укладач: Кравченко І.А. – провідний концертмейстер кафедри

сучасної, народносценічної хореографії.

 

 

Рецензенти: Чуба В.В. - Заслужений працівник культури України,

професор кафедри сучасної, народносценічної

хореографії;

Щедролосєва К.О. - кандидат педагогічних наук, доцент кафедри

інструментального виконавства.

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП-----------------------------------------------------------------------------------------4

АНАЛІЗ МУЗИЧНОГО ТВОРУ

1.1. ЦІЛІ ТА МЕТОДИ АНАЛІЗУ МУЗИЧНОГО ТВОРУ-------------------------5

1.2. ФУНКЦІЇ МУЗИЧНОГО ТВОРУ----------------------------------------------------6

1.3. ЗМІСТ МУЗИЧНОГО ТВОРУ--------------------------------------------------------7

1.4. ВИРАЗНІСТЬ І ЗОБРАЖАЛЬНІСТЬ------------------------------------------------8

1.5. КОМПОЗИЦІЯ МУЗИЧНОГО ТВОРУ---------------------------------------------8

ОСНОВНІ ЗАСОБИ МУЗИЧНОЇ ВИРАЗНОСТІ

2.1.МУЗИЧНА МОВА------------------------------------------------------------------------10

2.2.ЛАД І ТОНАЛЬНІСТЬ------------------------------------------------------------------11

2.3.РИТМ-----------------------------------------------------------------------------------------11

2.4.ГАРМОНІЯ----------------------------------------------------------------------------------12

2.5.МЕЛОДІЯ-----------------------------------------------------------------------------------12

2.6.РЕГІСТР І ТЕМБР-----------------------------------------------------------------------13

2.7.ПОЛІФОНІЯ-------------------------------------------------------------------------------13

2.8.ФАКТУРА----------------------------------------------------------------------------------14

2.9.ТЕМП----------------------------------------------------------------------------------------14

2.10.ДИНАМІКА--------------------------------------------------------------------------- ---15

МУЗИЧНІ ЖАНРИ

3.1. ПОНЯТТЯ ЖАНРУ----------------------------------------------------------------------16

3.2. ЖАНРОВА КЛАСИФІКАЦІЯ---------------------------------------------------------17

3.3. ЖАНРОВИЙ КОМПЛЕКС-------------------------------------------------------------19

ОСОБЛИВОСТІ АНАЛІЗУ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ

ХОРЕОГРАФОМ

4.1. МУЗИКА--ЗМІСТОВНА ОСНОВА ТАНЦЮ----------------------------------- 21

4.2. МУЗИЧНО–ХОРЕОГРАФІЧНА ФОРМА-----------------------------------------22

МЕТОДИКА РОБОТИ ХОРЕОГРАФА З МУЗИЧНИМ

МАТЕРІАЛОМ

5.1. ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ МУЗИКИ-----------23

5.2. ЕТАПИ РОБОТИ ХОРЕОГРАФА НАД МУЗИЧНИМ

МАТЕРІАЛОМ---------------------------------------------------------------------------25

5.3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ МУЗИКИ І ТАНЦЮ----------------------------------------27

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ-------------------------------------------30

 

ВСТУП

Метою навчання студентів-хореографів має бути фахівець, який досконало володіє педагогічною та професійною майстерністю, спроможний до творчої діяльності, до збагачення художніх інтересів та естетичних знань, а також здатний пробуджувати у своїх вихованців потребу у спілкуванні з мистецтвом у різноманітності його видів і проявів.

Важливими є питання музичного змісту творчої діяльності хореографа. Відомості, що розкривають закономірності взаємозв`язків музики і танцю, певну запрограмованість їх художнього союзу вкрай необхідні для професійної діяльності хореографа. Вміння розбиратися у конструктивних закономірностях музичних творів і узгоджувати їх з системою рухів у танці повинно в подальшій роботі над створенням танцювального образу полегшувати майбутнім хореографам передачу глибокого емоційного та ідейного змісту музичних творів засобами хореографії.

Музика – невід`ємна частина танцю, важливий компонент хореографічного мистецтва. Музика є ритмічною основою будь-якого танцю, але не тільки ритмом обмежується її роль. Музика створює емоційну основу, визначає характер танцю, його розвиток. Зв`язок музики і жесту, музики і руху є органічним для природи людини. Сприйняття музики у танці активне, воно викликає танцювальну дію, організовану у часі і просторі.

Справжня музичність в танці полягає не тільки у правильному відчуванні, але і в ясному усвідомленні основних закономірностей музичного мистецтва – його мелодичної, гармонічної, поліфонічної, конструктивної та динамічної логіки.

Якість музичних творів, які супроводжують концертні номери, має першорядне значення. Саме тому хореограф має бути музично освіченим, мати необхідний комплекс знань про закономірності музичних форм і розвинутий художній смак. Справжня професійна культура сучасного балетмейстера повинна базуватися на глибокому осяганні усього комплексу не тільки хореографічних засобів вираження, але й музичних, які використовує композитор.

Музика в будь-якому своєму прояві створює змістовну основу танцю. Надавши розвиток емоційному стану образів, порівнюючи різні його стадії, музика пропонує танцю дійову лінію для пластичних характеристик діючих осіб і подій. Будь-який музичний твір, як і хореографічна композиція, підлягає аналізу. Ціль цього аналізу – розкрити сутність музичного і хореографічного твору, їх внутрішні та зовнішні зв’язки, а також розкрити взаємозв’язок музичного супроводу з рухами.

АНАЛІЗ МУЗИЧНОГО ТВОРУ




Переглядів: 1577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЦІЛІ ТА МЕТОДИ АНАЛІЗУ МУЗИЧНОГО ТВОРУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.