МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЦІЛІ ТА МЕТОДИ АНАЛІЗУ МУЗИЧНОГО ТВОРУАналіз – в загальному значенні цього слова є процес уявного або фактичного роз’єднання чогось цілого на складові частини. Це справедливо й відносно аналізу музичного твору: в процесі вивчення його емоційно-значеннєвий зміст й жанрова природа, його мелодика й гармонія, його фактурні й темброві якості, драматургія й композиція розглядаються окремо. Проте, говорячи про музичний аналіз , ми маємо на увазі й слідуючу фазу пізнання твору , яка є об’єднанням приватних спостережень, й оцінку взаємодії різних елементів й сторін цілого, тобто – синтез. Аналіз, при якому більш повно осягаються всі сторони музичної форми твору і на цій основі характеризується образно-емоційна природа цілого і частин називають цілісним . Цілісність аналізу потрібно розуміти в двох значеннях: і як більш повний обсяг власних якостей твору в їх специфічних взаємозв’язках, і як більш повний обсяг зв’язків твору, що розглядається, з різноманітними реаліями історико-культурного контексту. Цілісний аналіз повинен показати цілісність багатоскладового складноорганізованого твору; але він повинен розкрити і ту історичну, стилістичну цілісність, невід’ємною частиною якої є твір, що розглядається. Музично-аналітичну діяльність людина розпочинає з першої зустрічі з музикою – спочатку стихійно, потім більш усвідомлено, уважно й глибоко вдумуючись в те, що він чує. Учбовий курс аналізу має послідовно й систематично навчити вмінню розібрати музичний твір. Ціль аналізу – в розкритті сутності музичного твору , його внутрішніх якостей і зовнішніх зв’язків.Більш конкретно це означає, що потрібно виявити: · жанрові витоки твору; · його образний зміст; · типові (для жанру, стилю) й характерні засоби втілення; · характерні риси свого часу й місце в сьогоднішній культурі. Для досягнення поставленої мети музичний аналіз використовує низку специфічних методів: · Це - опора на безпосередньо особисте й суспільне сприйняття, безперечна довіра тим враженням, які залишає музика у своїх традиційних слухачів; · це - оцінка твору у зв’язку з конкретними історичними умовами його виникнення (суспільна ситуація, обставини особистого життя композитора); · це - визначення як типових рис жанру й стилю музики, так і її неповторних, індивідуальних особливостей; · це - розкриття змісту твору через конкретні якості його художньої форми; · це - широке залучення порівнянь схожих по виразності творів, які представляють різні жанри й типи музики ( непрограмних - з програмними, інструментальних – з вокальними ), як засіб конкретизації змісту , виявлення значення тих чи інших елементів музичного цілого.
|
||||||||
|