Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ФУНКЦІЇ МУЗИЧНОГО ТВОРУ

Головна функція музичного твору полягає у виявленні й задоволенні потреб суспільної людини, потреб того, щоб природні й створені нею самою умови життя задовольняли її не тільки прагматично, але й естетично. Людина може насолоджуватися не тільки естетично змістовними продуктами своєї праці , але й красою мальовничої місцевості, квітки й каменя, співом птахів й дзюркотінням джерельця.

Можна виділити й більш конкретні функції музичного твору:

1. У повній відповідності з головною функцією міститься функція естетико-виховна: музичний твір завжди несе у собі можливість навчити розрізняти красиве й некрасиве, виробити смак й шкалу оцінок. Звертаючись до емоційної сфери людської психики, музика вчить відчувати і співчувати, тобто, активно сприяє моральному вихованню, розвитку людських духовних якостей.

2. Як у минулому, так і сьогодні музичний твір виступає як атрибут побуту. Велика кількість творів призначена для звучання в конкретних побутових ситуаціях: пісня застольна й колискова, марш весільний й траурний тощо.

3. Музичному твору належить пізнавальна функція. Будучи специфічним відображенням світу , музичний твір стає також засобом його осягнення. Композитор, осягаючи дійсність, втілює її в специфічних формах музики; слухач отримує можливість поглянути на світ з нової, композиторської точки зору, збагатити своє сприйняття новими явищами й новими поглядами на вже знайоме.

4. Музична діяльність, яка пов’язана у більшості випадків з виконавством, передбачає його вдосконалення , й це є педагогічна функціямузичного твору, який потрібно навчити співати, грати, слухати.

5. Багато музичних творів наділено розважальною (рекреаційною) функцією, вони призначені в якості фону сприяти створенню атмосфери – безтурботної й світлої, настрою – легкого й святкового, відволікання від турбот і серйозних думок.

Функція музичного твору виявляється в процесі його існування , але найчастіше вона не дуже жорстко пов’язана з якостями цього твору. Більшість творів здатно до різних функцій, тобто потенційно поліфункціонально. Але в кожній конкретній ситуації на перший план виступає все ж таки одна функція.

Функціональність музичного твору , його здатність допомогти вирішити різноманітні життєві задачі виявляє тісний зв’язок музики з життям, її суттєву роль у житті людини й суспільства.

Визначення функції музичного твору – відправна точка його наукового аналізу, необхідний початок його розбору.

 




Переглядів: 873

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЦІЛІ ТА МЕТОДИ АНАЛІЗУ МУЗИЧНОГО ТВОРУ | ЗМІСТ МУЗИЧНОГО ТВОРУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.