МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПОНЯТТЯ ЖАНРУКонкретні особливості фактурної конфігурації залежать не лише від складу, а й від жанру. Жанр – одна з засадових категорій музики, яка визначає класи, типи, роди й різновиди творів, об’єднаних спільністю життєвого призначення й змісту, умовами виконання і сприйняття. Жанр – дуже складне й багатозначне поняття. У загальному плані воно відбиває комунікативну ситуацію, в яку залучений той чи інший вид музичної творчості. У жанрі виявляються життєве призначення музики, умови і засоби її виконання , спосіб сприйняття, характер змісту. Такі широкі підвалини породжують розгалужену систему жанрових типів, родів, видів, різновидів, у яких формуються музичне мислення, образність, мова.Через жанр здійснюється зв’язок позамузичних чинників музичної творчості, які мають загальножиттєве й загальнолюдське значення, з музичною виразністю, що, беручи до уваги непредметність музичного мистецтва, вельми важливо. Жанр у музиці багатофункціональний. Це й засіб художнього узагальнення, і засіб образної та „сюжетної” конкретизації, що допомагає спрйняттю найскладніших музичних концепцій. В одному музичному творі може взаємодіяти ціла система ознак первинних(побутових) та вторинних( власне композиторських) жанрів. Музичні жанри визначаються за родом та видом музичних творів, що історично склалися у зв’язку: · з різними соціальними функціями музики; · з певними типами її змісту; · з умовами її виконання й спрйняття. Соціологи вважають, що жанр твору визначається його місцем в практиці суспільного музикування. Саме жанр визначає життя твору в суспільстві: на параді звучить марш, у дитячого ліжка – колискова; недоречно слухати реквієм на іменинах або частівки на похоронах. Практично кожен музичний твір більш менш несе на собі печатку жанру, а саме, належність до певної групи творів з загальними суттєвими змістовно-формальними ознаками. І таких груп достатньо багато. Жанрова різноманітність – результат історичної еволюції в музиці, яка веде свій початок від первісних синкретичних звуко-пластичних форм. Первинні музичні жанри виділилися в результаті розмежування пісні й танцю. Вони могли – й до нашого часу можуть – продовжувати виступати разом ( плясові, хороводні пісні ), але отримали можливість існувати й окремо, а це відчинило шляхи до їх подальшої дифференціації. Суспільні потреби викликали до життя все нові типи музики; й напроти, коли потреба відпадала, жанр зникав або перероджувався. Вже нема хорового канту, партесного концерту, а в клавірній сонаті Д.Скарлаті трудно почути попередницю сонат Л.Бетховена, Ф.Листа, О.Скрябіна, С.Прокоф’єва, Р. Щедріна, А.Шнітке. Другий шлях розвитку жанра – його розшарування, деталізація. Так жанр вальса розділяється на бальний, бостон, джаз-вальс; з танців виділяються танці-проходження: павана, сарабанда, полонез, марш; але й марші, в свою чергу, дуже різні. Третю можливість жанрового розвитку відкривають різноманітні взаємодії жанрів, їх перехрещення. Так, пісня об’єдналася з маршем в багатьох революційних, а пізніше масових піснях; так симфонія часто об’єднується з кантатою або ораторією, створюючи новий жанр. В результаті музикою накопичено величезне різноманіття жанрів, кожен з яких представлено багатьма творами, що належать різним епохам й стилям.
|
||||||||
|