Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура та зміст курсу

МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Ім.Б.Хмельницького

 

ПРАКТиКУМ

 

 

З курсу

ГОГРАФІЯ СВІТОВОГО ГОСПОРДАРСТВА

 

Мелітополь 2009


ББК

УДК 911. 3 (100) (076.5)

 

Методичні рекомендації до практичних і самостійних робіт з курсу Географі світового господарства // Укладачі Левада О.М.– Мелітополь: 2009. – 94 с.

 

 

Методичні рекомендації складені відповідно програми та навчального плану спеціальності 6.010103. Педагогіка і методика середньої освіти. Географія.

Посібник включає практичні роботи по основним темам розділу курсу “Географія світового господарства”, у кожній темі по 5-7 завдань різного плану - креслення схем, розрахункові роботи і заповнення таблиць, робота з контурними картами, які додаються до кожного практичного заняття. Передбачено основну частину завдань виконувати в аудиторії під керівництвом викладача, а деякі – як самостійні роботи в позаурочний час. До кожної теми розроблені питання до самоконтролю.

Посібник розрахований на студентів педуніверситетів та педвузів, а також вчителів і учнів загальноосвітніх шкіл з поглибленим вивченням географії.

 

Рецезенти: Топчієв О.Г. – доктор географічних нгаук, професор, завідувач кафедри економічної і соціальної географії Одеського національного університету ім. І.І.Мечникова.

Торбунова М.Д. – кандидат географічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації Мелітопольського відділення Запорізького національного університету.

 

Рекомендовано: радою природничо-географічного факультету.

Протокол № від


ВСТУП

 

Згідно за структурою та навчальним планом підготовки бакалаврів спеціальності “Географія” вивчення розділу курсу “Географія світового господарства” припадає на 7-й семестр ІІІ курсу та містить теоретичні та методологічні питанні дисципліни, сучасна політична карта світу, природні та трудові ресурси.

Розподіл курсу за темами на години наведений нижче:

Таблиця 1

Структура та зміст курсу

“Географія світового господарства”

  Тема Кількість годин
всього в тому числі
лекції практичні самостійні
1. 7 Семестр Вступ. Теоретичні та методологічні питання        
2. Історико-географічний огляд    
3. Сучасна політична карта світу
4. Природні ресурси і охорона оточуючого середовища        
5. Населення та трудові ресурси  
6. Світове господарство 6.1. Світове господарство і НТР          
6.2. Паливно-енергетична промисловість
6.3. Металургійна промисловість
6.4. Машинобудівна промисловість
6.5. Хімічна та інші галузі промисловості
6.6. Світове сільське господарство
6.7. Географія світового транспорту
6.8. Міжнародні економічні зв’язки    
  Разом:

 

Дисципліна «Географія світового господарства» - одна з профілюючих на географічному факультеті. Головний зміст курсу - типологічна економіко-географічна характеристика окремих країн і регіонів. При цьому особлива увага звертається на їх соціальні і політико-географічні особливості.

Велике значення має відмінне знання карти, яка є найважливішим елементом географічного пізнання. Розуміння рельєфу, природних умов і ресурсів, їх господарська оцінка, уміння співставити сільськогосподарські зони з природними, уміння по карті визначати транспортні зв’язки і географічне положення регіону, країни, міста, а також вільне читання карти - все це необхідні умови доброго засвоєння курсу, що вивчається.

При розгляді природних ресурсів необхідно з’ясувати для себе розміри і особливості наявних ресурсів у порівнянні з іншими країнами, дати економічну оцінку ресурсів в цілому і по окремим видам (корисні копалини, гідроресурси, клімат, грунтово-рослинні ресурси і т. д.), проаналізувати розміщення ресурсів по території країни в цілому, виявити характер використання природних ресурсів, розміри економічних проблем.

При розгляді географії населення, важливо із вірних методологічних позицій усвідомити соціально-політичні процеси формування націй, розкрити причини національних проблем, зрозуміти особливості і чинники динаміки природного руху населення, причини і напрям міграційних процесів. Необхідно зрозуміти специфіку розміщення населення (щільність, співвідношення міського і сільського населення), процесів проблем урбанізації, географії основних типів міських і сільських поселень. Слід розібратись також в особливостях фахового, галузевого складу економічно-активного населення, в його структурі зайнятості, проаналізувати соціальні проблеми.

Одним із основних розділів економічної географії є загальна характеристика господарства країни в цілому. Тут необхідно уміти виділити найбільш характерні риси, не звертаючи уваги на зайві подробиці. Передусім, треба правильно визначити частку країни в світовому господарстві, проаналізувати загальний обсяг виробництва і рівень господарського розвитку країни, машино- і енергоозброєність, ступінь концентрації і централізації виробництва, з’ясувати роль монополій, транснаціональних корпорацій (ТНК) і держави в народному господарстві, розібратись в співвідношенні національного і іноземного капіталу. Далі за даними галузевого складу самодіяльного населення, вартості продукції, складу зовнішньої торгівлі необхідно з’ясувати галузеву структуру народного господарства по території країни, підійшовши до принципів і сітки економічного районування.

При вивченні географії найважливіших галузей промисловості, сільського господарства, транспорту і зовнішніх економічних зв’язків слід проаналізувати значення окремих галузей, особливості ix структури (наприклад, співвідношення важкої і легкої промисловості, рослинництва і тваринництва, видів транспорту, експорту і імпорту ), а після цього вже грунтовно розглянути характеристику і структуру окремої галузі. Характеризуючи сільське господарство, особливу увагу треба приділяти типам оренди (грошова, дольна ), типам господарств по рівню розвитку капіталізму ( дрібні екстенсивні, дрібні інтенсивні, крупнокапіталістичні).

При розгляді географії транспорту необхідно одержати достатнє уявлення про роль окремих видів транспорту в вантажо- і пассажирообізі країни, про конкурентну боротьбу різних видів транспорту, про конфігурацію транспортної сітки.

При вивченні географії зовнішньоекономічних зв'язків передусім слід з'ясувати найважливіші напрямки і характер закордонних інвестицій в країну, експорту її капіталу за рубіж, приділити увагу структурі і географії зовнішньої торгівлі.

При вивченні кожної теми курсу необхідно постійно керуватися відповідним розділом програми, що допомагає студентові засвоїти фактичний матеріал, звертає його увагу на найбільш важливі проблеми курсу. Поряд із цим студентам необхідно вивчити відповідну літературу по окремим країнам, рекомендовану в кінці робочого зошита. Студенти повинні систематично працювати над основною літературою, по можливості слідкувати за економічною і політичною періодикою. Система і послідовність вивчення економіко-географічної характеристики регіону (країни) наведені в таблиці 2.


Таблиця 2.




Переглядів: 453

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Заходи щодо покращення екологічного становища | Економіко-географічна характеристика країни (регіону)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.