Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА: ПРИРОДНІ РЕСУРСИ Й ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА.

Мета: вивчитиосновні класифікації природних ресурсів,визначити тенденції розташування та використання.

Питання для самопідготовки і співбесіди:

1. Природні ресурси як фактор розвитку та розміщення галузей світового господарства.

2. Класифікація й оцінка природних ресурсів.

3. Мінеральні ресурси.

4. Земельні ресурси.

5. Біологічні ресурси

6. Кліматичні ресурси.

7. Водні ресурси.

8. Ресурси Світового океану.

9. Рекреаційні і бальнеологічні ресурси.

10. Охорона навколишнього середовища і забезпеченість природними ресурсами - сучасні глобальні проблеми людства

Література:9, 10, 13, 22.

Основні поняття і терміни: географічне середовище, природні умови, природні ресурси, вичерпні ресурси, невичерпні ресурси, економічна оцінка природних ресурсів, ресурсозабезпеченість, природокористування, мінеральні ресурси, первинні енергетичні ресурси.

Завдання 1. Вивчити класифікацію природних ресурсів та заповнити схеми:

1. За генетичними ознаками:

2. За вичерпністю:

3. Ресурси Світового океану

Завдання 2. Розрахувати коефіцієнт ресурсозабезпеченості окремих регіонів і країн нафтою та природним газом.

1. Визначити забезпеченість природним газом окремих країн, якщо відомо, що розвідані запаси й обсяг видобутку склали на початок ХХ ст.:

 

Країни Запаси, трлн. м3 Видобуток млрд. м3
США та Канада 6,46 723,4
Росія 48,14 545,0
Середній Схід та Північна Африка 53,35 134,7
Західна Європа 5,15 219,2

2. Визначити забезпеченість нафтою окремих країн, якщо відомо, що розвідані запаси й обсяг видобутку склали на початок ХХ ст.:

 

Країни Запаси млрд. т Видобуток млн. т
США та Канада 4,3 353,5
Саудівська Аравія 36,0 441,2
Росія 6,7 323,3
Західна Європа 2,7 283,2

Завдання 3.Дати порівняльну характеристику лісних поясів планети і головних проблем кожного з них

  Країни: Запаси: Східні риси Відміни Проблеми
Північний пояс: Росія , Канада, США ,   Фінляндія,Швеція 82млн м3 28 млн м3 24 млн м3   49млн м3     Ліси в економічно развитих краінах інтенсивно вирубуються , повільний приріст деревини
Південний пояс: Бразилія , Заір , Венесуела . Iндонезія 65 млн м3 23 млн м3   19 млн м3     Підсічно-вогняна система землеробства , вирубка лісів Амазоніі призводить до погіршення «легень» планети

 

Завдання 4. Навести класифікацію та охарактеризувати рекреаційні ресурси планети

Вид ресурсів Географія поширення Рівень використання Проблеми
1.Кліматичні     2.Геоморфологічні     3.Гідрологічні     4.Гідроменіральні     5.Грунтово-рослинні   6.Фауністичні     Світовий океан     Розташованні в глибинних шарах літосфери і мають обмежене число відходів на поверхню Землі     1.Метеорологічні елементи які мають медико-біологічні властивості 2. -пішохідний туризм -гірський туризм 3.-як елемент аттрактивности сприймаеться зорово (морські та річкові пейзажі , екскурсіонні водні об,екти - водоспади -купання     4.ресурси надр     5.-сприяэ створенню та розвитку рекреаційного сектору економіки -оздоровчий вплив ландафту 6.аматорське полювання та риболовство     Піддаються деградаціі   4.Джерела виснаджуюься і втрачають економічну значимість     Вимагае раціонального використання

Завдання 5.Дати коротку характеристику глобальних проблем людства і шляхів їх подолання.

САМОСТІЙНА РОБОТА

Питання для самоконтролю:

1. Поняття "природні умови" та "природні ресурси".

2. Критерії оцінки природних ресурсів (економічний, екологічній натуральний).

3. Поняття про територіальні поєднання природних ресурсів (ТППР).

4. Природно-ресурсний потенціал як спосіб оцінки територіальних поєднань природних ресурсів.

5. Вплив ТППР на структуру та особливості територіальної організації виробництва

Завдання 1. Визначити ступінь залежності розміщення слідуючих галузей світового господарства та видів виробництва від природних передумов: лісове господарство, металургія кольорових металів, текстильна промисловість, рибне господарство, гідроенергетика, водний транспорт, трубопровідний транспорт, суднобудування, рекреаційне господарство, теплоенергетика, овочеконсервна промисловість, хімічна промисловість, атомна енергетика, залізничний транспорт, авіаційний транспорт, освіта, наука, культура тощо.




Переглядів: 425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
САМОСТІЙНА РОБОТА | Ступінь залежності розміщення галузей світового господарства та видів виробництва від природних передумов

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.