Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет економіки туризму

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ


Тема 1. ОСНОВИ ЕКОНОМІКИ ТУРИЗМУ

Предмет економіки туризму. Значення туризму

Туризм як динамічна економічна система

Рекреаційні ресурси як основа туристичного потенціалу (самостійно)

Туризм як галузь світового господарства

Економічний механізм функціонування туризму в сучасних умовах

Предмет економіки туризму

Діалектика вчить: всяке загальне проявляється в особливому, особливе - в конкретному. В туризмі як в особливій і самостійній сфері господарства, з одного боку, діють загальні закономірності економічного розвитку (закони підвищення ефективності виробництва, межі виробничих можливостей, закони вартості, попиту і пропозиції, конкуренції, ціноутворення); формуються доходи; загострюються або вирішуються проблеми ринкової рівноваги; правила і норми «економічної гри» визначаються відношенням власності.

З другого боку, туризм - це особливий вид діяльності людини і специфічна сфера народного господарства. В зв’язку з цим загальні закономірності економічного розвитку в сфері туризму набувають свої специфічні риси, загальні закономірності проявляють себе через особливе, а особливе – через конкурентну діяльність даної туристичної організації.

Економіка туризму вивчає поведінку людей, які виготовляють, розподіляють, обмінюють і споживають туристичний продукт на всіх рівнях даної сфери господарства з ціллю задоволення потреб значної частини населення в туристичних послугах.

Вузловими питаннями предмету економіки туризму є слідуючі:

- об'єктивні чинники, потреби людей в туристичних послугах;

- зміст і характеристика потреб людей в туристичних послугах, а також класифікація цих потреб за різними критеріями;

- економічна поведінка людей, які споживають туристичний продукт, аналіз туристичної індустрії, та їх (туристів) інтересів;

- економічні особливості процесів виробництва туристичного продукту, аналіз туристичної індустрії і трудового потенціалу сфери туризму;

- економічні особливості процесів формування, обміну та реалізації туристичного продукту в умовах сучасного, як внутрішнього, так і зовнішнього, ринку;

- специфіка економічного і фінансового механізмів функціонування туризму як на рівні підприємства, так і на рівні галузі;

- економічна і соціальна ефективність туризму як на мікрорівні, так і на макрорівні.

Термін «економіка" з'явився ще в Стародавній Греції. Це поєднання двох грецьких слів „ойкос” - будинок, господарство і «номос» - закон. Буквальний переклад цього терміну — домоводство.

Термін «економіка» розглядається в двох значеннях:

- народне господарство, що включає галузі матеріального виробництва і невиробничої сфери;

- наукова дисципліна, що займається вивченням галузей господарства країни або окремих регіонів, а також окремих секторів і деяких умов і елементів виробництва.

Структурно економіка ділиться на макроекономіку і мікроекономіку

Макроекономіка — це частина економіки, що охоплює економічні процеси в масштабах територіальних меж (країни, регіону, міста). Вона досліджує дію і розвиток економічної системи в цілому.

Мікроекономіка — це частина економіки, пов'язана з поведінкою окремих економічних суб'єктів (виробників і споживачів) на окремих ринках. Вона вивчає «клітинку» суспільного господарства — підприємство.

Економіка туризму також має два рівні:

- економіка туризму як міжгалузевого комплексу соціально-побутової інфраструктури;

- економіка господарюючого суб'єкта (туристського підприємства, фірми).

Предметом економіки туризму є економічні відносини, які виникають і розвиваються у сфері туризму в процесі виробництва, розподіли і споживання туристських продуктів і послуг, призначених для задоволення потреб споживача.

Економіка туризму є науковою дисципліною, яка досліджує галузеві аспекти економічних відносин в цій сфері діяльності, а також процеси і явища, що відбуваються в період виробництва, формування, обміну і споживання туристських продуктів і послуг як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку.




Переглядів: 1317

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Значення туризму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.