Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Економічний механізм функціонування туризму в сучасних умовах

Щоб зрозуміти діючий економічний механізм функціонування туризму, необхідно вирішити дві задачі: по-перше, потрібно мати чітке уявлення про основні контури всієї системи даного механізму; по-друге, необхідно глибоко вивчити окремі ланки цієї системи. В даному розділі розв'язується переважно перша задача.

Загальна картина економічного механізму функціонування туризму в сучасних умовах може бути розкритий в наступних положеннях.

I. Сучасний туризм діє в ринковому середовищі, контрольованому і регульованому державою і іншими фінансовими і економічними інститутами і організаціями. З цього виходить, що всі туристичні фірми і організації діють на основі трьох початкових економічних принципів:

по-перше, вони віддають перевагу свободі господарювання і відповідно свободу ініціативи і відповідальності;

по-друге, їх господарська діяльність об'єктивно підкоряється законам туристичного ринку (законам вартості, попиту і пропозиції, конкуренції, грошового обігу, ціноутворення);

по-третє, державні і суспільні інститути (зокрема, профспілки) роблять спробу регулювати ринкові процеси в туризмі з метою привнести в туризм соціальний і етичний початок по відношенню до самого туриста, природи і суспільства в цілому.

В туризмі, рівно як і у всякій економічній сфері, необхідно уникати двох крайнощів: а) абсолютно комерційного і б) чисто адміністративної системи організації. Все мистецтво господарської діяльності сучасного туризму якраз і полягає в тому, щоб органічно поєднати два початки - ринкове і інституційне, яке регулюється.

2. Функціонування туристичних фірм в ринковому середовищі об'єктивно вимагає вивчення закономірностей і особливостей туристичного ринку. Реально це означає, що сучасна економіка туризму повинна охоплювати і такий аспект, як всесторонній аналіз попиту і пропозиції на туристичному ринку. Основними аспектами при вивченні туристичного ринку є:

• механізм функціонування туристичного ринку, його сегментація, сезонний характер;

• функції туристичного ринку і його сегментів;

• формування цін і ціноутворення в туризмі;

• вивчення чинників, що впливають на попит у сфері туризму, і впливи цін і доходів на платоспроможний попит;

• вивчення чинників, що впливають на пропозицію туристичних послуг, а також вивчення впливу цін і чинників не цінового характеру (інвестицій).

3.Економічна рівновага на туристичному ринку в довготривалій перспективі об'єктивно вимагає глибокого фінансово-економічного аналізу туристичної індустрії (її структури, тенденцій і умов розвитку, функціональної ролі і спрямованості). Аналіз ресурсів і матеріально-технічної бази туризму дозволяє підійти до рішення питань про реальні можливості туристичної пропозиції, рівновазі попиту і пропозиції на туристичні послуги, а також про якість туристичного продукту.

4.Найважливішою проблемою економіки туризму є використання робочої сили в цій галузі. У зв'язку з цим економічна ефективність туристичної діяльності в самих різних її проявах вимагає глибокого аналізу. Особливої уваги вимагає аналіз продуктивності праці і трудомісткості.

5.Економіка туризму як основна проблема досліджує питання про підприємницьку діяльність і поведінки туристичної фірми на ринку. Це припускає облік специфіки підприємницької діяльності в туризмі, глибоке знання комерційного розрахунку, планування цієї діяльності, і передусім бізнес-планування, а також знання бухгалтерського і управлінського обліку.

Найважливішою проблемою підприємництва в туризмі є аналіз витрат туристичної фірми, прибутки, валового виручки і граничного доходу. Знання граничних витрат і граничних доходів дозволяє вирішити питання про поведінку фірми на туристичному ринку.

6.Найважливішим розділом економіки туризму є аналіз факторних доходів: заробітної платні і ціни праці; проценту і ціни капіталу; туристичної ренти. Особливу увагу треба приділяти проблемі туристичної ренти і граничного продукту. Це дозволить визначити джерела внутрішнього самофінансування туризму і встановити межі продуктивності чинників виробництва у сфері туризму.

Економіка туризму органічно включає фінансові проблеми: фінансові ресурси самої турфірми, можливості використання кредиту, взаємостосунки з банками і банківською системою, відносини з бюджетом всіх рівнів і оподаткуванню.




Переглядів: 868

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Туризм як галузь світового господарства | Термінологія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.197 сек.