МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Туристична фірмаЯк правило, в туристському бізнесі працюють невеликі фірми. Така фірма не вимагає великих інвестицій при створенні, зате має достатньо швидку оборотність засобів і відносно високу рентабельність. Кожній туристській фірмі властива своя специфіка діяльності, яка залежить від поставленої мети і задач. Одні туристські фірми концентрують свої зусилля на виробництві пакетів послуг, освоюють нові регіони, розробляють нові види туризму, тоді як інші більше уваги уділяють збуту. Основними задачами туристської фірми є: - створення привабливих туристських продуктів, відповідних потребам туристів; - підтримка пропозиції на рівні попиту; - збереження конкурентоспроможності туристського продукту; - якісне обслуговування туристів; - отримання постійної клієнтури; - забезпечення фінансової стійкості. Основна задача туристської фірми — це безперервний цикл виробничої і перспективної діяльності по створенню якісного туристського продукту. Туристські фірми можна класифікувати по меті і типах, По меті туристські фірми діляться на фірми, що спеціалізують на дитячому, діловому, рекреаційному туризмі і т. д.; по типах — на фірми, що спеціалізуються на внутрішньому і міжнародному туризмі. Експертні оцінки свідчать, що в більшості країн близько 40% всіх туристів, що виїжджають за межу, організовують свої поїздки через туристські фірми, які забезпечують міжнародні н внутрішні перевезення, необхідний пакет послуг (мешкання, живлення, екскурсії), а також інші посередницькі операції (страхування, отримання віз і т. д.). За змістом і характеру своєї основної діяльності туристська фірма є посередником між споживачем (туристом) і виробником (готель, транспорт, ресторан) туристських послуг. Сучасна туристська фірма {як і будь-яке підприємство, що проводить товари і послуги) стикається з такими проблемами, як високий ступінь невизначеності ринкової ситуації, сезонна нестабільність попиту на туристські послуги, посилювання конкуренції, брак фінансових ресурсів і т.д. В цих умовах важливим елементом організації туристської фірми є передінвестиційна оцінка доцільності її створіння. Для цього необхідно спрогнозувати оптимальний об'єм продажів, прибули, собівартості туристського продукту, валової виручки і граничного доходу. Знання граничних витрат і граничного доходу дозволять вирішити питання про поведінку фірми на туристському ринку. Функціонування туристських фірм в ринковому середовищі вимагає вивчення закономірностей і особливостей туристського ринку. На ділі це означає, що сучасна економіка туризму повинна включати всесторонній аналіз попиту і пропозиції на туристському ринку. Економічна рівновага на туристському ринку вимагає фінансово-економічного аналізу туристської індустрії (її структури, тенденцій і умов розвитку, функціональної ролі і спрямованості). Аналіз ресурсів і матеріально-технічної бази туризму дозволяє підійти до рішення питання про реальні можливості туристської пропозиції, рівновазі попиту і пропозиції на туристські послуги, а також про якість туристського продукту. При реалізації вибраної стратегії фірми велике значення має адекватна організаційна структура. Для невеликих турфірм, як правило, характерна функціональна структура управління. Достоїнствами функціональної структури є ефективний контроль за досягненням результатів і висока якість управління операціями. Для більш крупних фірм характерна лінійно-функціональна структура, а в компаніях, провідних справи у видалених один від одного регіонах — регіональна структура.
6.4. Бізнес-планування діяльності туристичної фірми (самостійно) Як правило, основну роль в процесі бізнес-планування грають розробка і реалізація бізнес-плану підприємницького проекту (бізнес-плану розвитку фірми). На нинішньому етапі розвитку економіки бізнес-планування має певні особливості, які підприємцям необхідно враховувати при розробці планів розвитку фірми; - нестабільність економічного розвитку, змінні правила господарювання; - відносна незахищеність підприємців від зовнішнього середовища, часто вельми агресивної; - конкурентні можливості господарюючих партнерів. В бізнес-плані дається опис основних розділів розвитку фірми на конкурентному ринку з урахуванням власних і позикових фінансових джерел, матеріальних і кадрових можливостей і пропонованих ризиків, що виникають в процесі реалізації підприємницьких проектів. Бізнес-план дозволяє відповісти на питання: Чи «варто вкладати грошові кошти в цей проект і чи принесе дохід (прибуток) його реалізація». Він є кількісним і якісним орієнтиром як для самої фірми, так і для її партнерів і кредиторів. Бізнес-план — це економічно обґрунтований документ. З одного боку, він показує реальність планованої справи (проекту), з іншою — виступає як засіб дієвої реклами для майбутніх інвесторів, партнерів. Як правило, бізнес-план розробляється на декілька (3—5) років; на основі його показників ведеться річне планування діяльності турфірми. Склад і структура бізнес-плану туристської фірми залежать від розмірів передбачуваного туристського ринку, наявності конкурентів і перспектив зростання створюваного підприємства. Чим крупніше ринок, тим більшу кількість його сегментів необхідно враховувати. При великій кількості конкурентів потрібне вивчення найкрупніших з них, їх товарів і послуг, а, отже, і ускладнення структури бізнес-плану. Для більш пильного вивчення найбільш важливі для підприємства сегменти ринку або конкуренти можуть бути винесений в особливий розділ бізнес-плану. Жорстко регламентованої структури бізнес-плану не існує. Проте в ньому передбачаються розділи, в яких розкриваються основна ідея і мета, характеризується специфіка продукту підприємства і задоволення ним потреб ринку, дається оцінка ринку і встановлюється стратегія поведінки фірми на певних ринкових сегментах, визначається організаційна і виробнича структура, формується фінансовий проект справи, включаючи стратегію фінансування і пропозиції по інвестиціях, описуються перспективи зростання підприємства, маркетингові дослідження. При створенні туристської фірми в бізнес-плані можливі наступні розділи: 1. Загальна характеристика фірми (резюме). 2. Характеристика туристського продукту. 3. Дослідження і аналіз ринку туристського продукту. 4. Конкуренція на ринку туристського продукту. 5. План маркетингу. 6. План виробництва 7. Організаційний план, управління, кадри. 8. Ризики в діяльності фірми. 9. Фінансовий план. 10. Додатки. В першому розділі бізнес-плану дається характеристика фірми і її положення в бізнесі на основі оцінки і аналізу поточного стану, виявлення тенденцій і шляхів розвитку. В другому розділі повинне бути представлено призначення туристського продукту, його відмінності від продуктів конкурентів, причини, спонукаючі споживачів придбавати саме цей продукт, перспективи розвитку. Будь-яка підприємницька фірма працює на покупців, тому перш, ніж провести продукт, потрібно виявити його потенційних покупців, провести аналіз ринку. Третій розділ бізнес-плану присвячений детальній характеристиці ринку туристського продукту, на який даний продукт розрахований, його структурі, сегментації, довше продукту фірми на ринку. Як правило, процес дослідження пропонованого ринку збуту складається з чотирьох етапів. По-перше, слід визначити умови виробництва і реалізації продукту. Існує три основні причини для зростання потреби на даному ринковому просторі: - збільшується населення даного ринкового простору; - збільшується кількість споживачів; - споживачі хочуть і здатні купувати більше (вище платоспроможний попит). Залежно від кожного з цих чинників швидкість росту попиту може бути різною. У зв'язку з цим необхідно вживати заходів, що забезпечують вигоду бізнесу. По-друге, необхідно провести аналіз наступних даних: - хто. чому, в якій кількості, коли буде готовий купити туристський продукт в найближчій і довгостроковій перспективі; - якою повинні бути ціни. Визначаючи максимальне число послуг, які фірма зможе продати, слід оцінити, скільки покупців можна «відняти» у конкурентів, а також у продавців за межами ринкового простору. По-третє, на основі висловленого слід розробити заходи, реалізація яких дозволить утримувати дану нішу ринкового простору. В четвертому розділі бізнес-плану дається характеристика конкурентів і їх потенціалу. В п'ятому розділі особливу увагу надається: - стратегії маркетингу; - формуванню громадської думки про фірму і її продукт; - методам і каналам просування продукту; - формам і методам стимулювання продажів; - рекламі. В шостому розділі бізнес-плану необхідно показати, що туристська фірма в змозі проводити потрібну кількість туристського продукту необхідної якості. В сьомому розділі доцільно показати організаційну структуру фірми: - організаційна схема управління; - склад і функції підрозділів; - порядок координації діяльності і взаємозв'язок між підрозділами; - інші питання організації. Особлива увага слідує уділити проблемам підбору і оцінки персоналу: - визначити найближчі потреби фірми в персоналі, враховуючи їх неминучі зміни у міру розвитку бізнесу; - визначити, якого роду співробітники будуть здатні виконувати ті або інші функції; - проаналізувати взаємостосунки між співробітниками колективу, а також то, як встановлюватимуться для них задачі. Необхідно продумати, як здійснюватиметься набір співробітників, їх підготовка і оплата праці. Повинна бути даний повна характеристика особистих і ділових якостей управляючого складу фірми, від якого повністю залежатиме втілення сформульованої в бізнес-плані концепції розвитку фірми. Як правило, кадрова політика керівництва фірми націлена на рішення наступних питань: - принципи відбору співробітників; - принципи найму (контрактна система, «довічний найм», випробувальний термін і т. д.); - створення системи планування професійної підготовки, підвищення кваліфікації і перепідготовки кадрів; - вибір методу і періодичності оцінки якості роботи співробітників; - система просування працівників по службі. Доцільно стисло висловити питання про технічні засоби управління і обробки економічної інформації, необхідної для управління фірмою. У восьмому розділі бізнес-плану описуються види ризиків, з якими може зіткнутися фірма, профілактика ризиків, управління ними, розміри можливих ризиків, витрати на страхування. Дев'ятий розділ — фінансовий план. Головна задача його складання полягає у визначенні необхідного об'єму фінансових ресурсів з урахуванням розумних резервів в рамках оптимальної структури засобів.
|
||||||||
|