Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задачі статистики у вивченні взаємозв'язків. Види зв'язків.

Система параметрів і характеристик рівняння регресії.

Методи кореляції і регресії.

Задачі статистики у вивченні взаємозв'язків. Види зв'язків.

Тема 11. СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗКІВ

Суспільні явища органічно пов'язані між собою, залежать один від одного, обумовлюють одне одного і знаходяться у постійному русі і розвитку.

Отже, вивчення взаємозв'язків - важлива задача будь-якого статистичного аналізу і вирішується вона за допомогою спеціальних методів. Вибір певного методу для оцінки взаємозалежностей показників визначається характером інформації і метою дослідження.

Важливий етап в процесі дослідження зв'язків явищ - це з'ясування їх соціально-економічної природи, суті, яке досягається за допомогою якісного аналізу.

Якісний аналіз природи явищ - це сукупність понять, категорій і методів, за допомогою яких розкривається внутрішня сутність явищ, їх зв'язки, схожість, відмінність.

Існують різні точки зору щодо класифікації видів взаємозв'язків. Одна із них передбачає виділення трьох видів взаємозв'язків:

- факторні- досліджується методом групувань і методами кореляції і регресії;

- компонентні - вивчаються на основі індексних методів;

- балансові - вивчаються на основі побудованих балансів.

Балансові методи широко застосовуються в аналізі і особливо в плануванні.

Найпростіший баланс - це матеріальний баланс, який відображає наявність матеріальних ресурсів на початок і кінець періоду (Мп; Мк), надходження і використання їх (Н; В) на протязі звітного періоду:

Мп + Н = В + Мк

Можна побудувати баланси будь-яких ресурсів (матеріальних, трудових, енергетичних, фінансових) на рівні підприємства, галузі, регіону, країни. Щодо групувань, то для оцінки взаємозв'язків використовуються тільки факторні групування, які дозволяють вивчити наявність або відсутність взаємозалежностей між досліджуваними явищами.

На підставі факторних групувань можна встановити напрямки зв'язків між ознаками і приблизну уяву про форми цих зв'язків.

Значна роль належить групуванням у дослідженні взаємозв'язків між якісними і кількісними ознаками.

У дослідженнях для аналізу взаємозв'язків особливо ефективні багатофакторні групування, які дозволяють оцінити вплив комплексу факторів на рівень результативної ознаки. Так, за допомогою багатомірного групування можна визначити взаємозв'язок собівартості продукції з матеріало-, фондо-, зарплатоємністю.

Проте за допомогою факторних групувань можна охарактеризувати лише загальні риси зв'язку, його тенденції. Кількісно оцінити рівень взаємозв'язку групування не дозволяє.

Індексний метод дозволяє оцінити взаємозв'язок змін окремих показників, а також вплив окремих факторів на зміну досліджуваного показника.

Проте найбільш ефективним засобом встановлення і оцінки взаємозв'язків окремих явиш в статистичних дослідженнях є метод аналізу кореляції і регресії.




Переглядів: 1012

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Середня і гранична помилки вибірки | Методи кореляції і регресії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.053 сек.