Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи кореляції і регресії

 

Існує два основних види залежностей - функціональна і стохастична (імовірна).

Функціональна залежністьозначає, що зі зміною однієї ознаки (аргументу) друга ознака (функція) зміниться в суворо визначеному порядку. Іншими словами, кожному значенню аргументу відповідає тільки одне значення функції.

Стохастична (імовірна) залежність, окремим випадком якої є кореляційна залежність, відображає зв'язки відносні, неповні.

Суть її в тому, що кожному значенню фактора (аргументу) відповідає не одне повне значення іншої ознаки (функції), а декілька їх значень. Тому зв'язок може проявитися лише в зміні результативної ознаки в середньому. Отже, ці зв'язки виявляються не в кожному окремому випадку, а лише в масі, в середньому. Це пояснюється тим. що в кореляційних зв'язках величина результативної ознаки зміниться під впливом багатьох факторних ознак, причому деякі можуть бути невідомими.

Кореляційний зв'язок можна умовно описати рівнянням:

У = f(х)+,

де f(х) - частина результативної ознаки, яка сформувалась під впливом врахованих, відомих факторних ознак (однієї або декількох). що знаходяться в кореляційному зв'язку з ознакою у;

- частина результативної ознаки, яка виникає в результаті дії другорядних. випадкових, неврахованих факторів

За напрямком зв'язки між явищами бувають прямі і зворотні. Припрямих зв'язках зі збільшенням (зменшенням) ознаки хвідповідно збільшується (зменшується) ознака у, а при зворотніх зв'язках - навпаки.

В залежності від того, якою лінією описуються, зв'язки бувають прямолінійні і криволінійні (нелінійні).

Наявність зв'язків визначається наступним чином:

по-перше, багато зв'язків встановлюються шляхом теоретичного аналізу;

по-друге, для підтвердження зв'язків будується кореляційне поле, на якому розміщуються емпіричні лінії або іншими словами будується графік, який дозволяє виявити наявність або відсутність зв'язків між досліджуваними явищами;

по-третє, нарешті, наявність зв'язків встановлюється шляхом факторних групувань.

В економічних дослідженнях використовуються одночасно положення як кореляційного аналізу, так і регресивного аналізу. Тому зазначений апарат дослідження називають кореляційно-регресивний аналіз, або методи кореляції і регресії.

Кореляційно-регресивний аналіз охоплює ряд етапів:

- постановка задачі дослідження;

- теоретичний аналіз економічної природи (суті) досліджуваної проблеми;

- відбір результативної та факторіальної ознак;

- збір і підготовка інформації;

- вибір виду рівняння (форми зв'язку);

- розрахунки статистичних характеристик і параметрів рівняння;

- статистична і логічна оцінка якості рівняння;

- внесення необхідних коректив і повторний розрахунок параметрів і характеристик рівняння (проводиться до тих пір, поки рівняння не буде відповідати необхідним вимогам);

- розрахунок нарівні з первинними додаткових параметрів і характеристик рівняння;

- економічний аналіз досліджуваних показників;

- побудова прогнозу (при необхідності);

- складання пояснювальної записки і передача результатів дослідження споживачам інформації.

В залежності від кількості факторів, що входять в склад рівняння регресії, розрізняють парні рівняння (входить тільки один фактор) і множинні (багатофакторні, багаточинникові) рівняння, в склад яких входить два і більше факторів.

Задача кореляційно-регресивного аналізу в першу чергу полягає в тому, щоб визначити і оцінити рівняння, яке б найбільш адекватно відображало природу взаємозв'язків досліджуваних явищ, або іншими словами, знайти алгебраїчну форму необхідного рівняння.

В економічних дослідженнях використовуються різноманітні рівняння, зокрема такі парні:

у = а0 + а1х - лінійне;

у = а0 + а1х + а2х2 - квадратичне;

у = а0 + - гіперболічне;

- логарифмічне;

у = а0 - степеневе.

Що стосується багатофакторних рівнянь, то в економічних дослідженнях найчастіше застосовуються такі рівняння:

у = а0 + а1х1 + а2х2 + а3х3 + ...+ аnхn - лінійне;

lny = a0 + a1 ln x1 + a2 ln x2 + …+ an ln xn - логарифмічне.

 

Перевага зазначених багатофакторних рівнянь полягає в тому, що їх параметри (аі) відображають певний економічний зміст.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  3. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  4. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  5. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  6. Адміністративні методи управління
  7. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  8. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  9. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  10. Аерометоди
  11. Активні групові методи
  12. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування




Переглядів: 957

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задачі статистики у вивченні взаємозв'язків. Види зв'язків. | Система параметрів і характеристик рівняння регресії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.