Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерій Гурвіца (поєднання стратегій максимакс та максимін)

 

Відповідно до цього правила максимакс і максимін сполучаються зв’язуванням максимуму мінімальних значень альтернатив. Це правило називають ще правилом оптимізму-песимізму.

За допомогоюкритерію Гурвіца встановимо баланс між випадками крайнього оптимізму та випадками крайнього песимізму за допомогою коефіцієнта оптимізму a. Цей коефіцієнт приймається від нуля до одиниці та показує ступінь схильності особи, що приймає рішення, до оптимізму чи песимізму. Якщо a = 1, то це свідчить про крайній оптимізм (стратегія максимакс), якщо a = 0 – крайній песимізм (стратегія максимін).

Оптимальну альтернативу за критерієм Гурвіца знаходимо за формулами:

 

для . (5.7)

 

для . (5.8)

 

Застосовуючи правило Гурвіца, враховують більш істотну інформацію, ніж у разі використання правил максимін і максимакс

 

Приклад. Умови попереднього прикладу (табл. 5.2). Потрібно знайти оптимальну альтернативу випуску продукції за критерієм Гурвіца.

 

Таблиця 5.7– Визначення альтернативи за критерієм Гурвіца

 

Альтернатива рішення Можливий стан середовища maxj {V(Ai,Sj)} minj{V(Ai,Sj)} a * maxj{V(Ai,Sj)} + + (1 – a)* minj{V(Ai, Sj)} maxi{ a * maxj{V(Ai,Sj)} + + (1 – a)* minj{V(Ai, Sj)}}
S1 S2 S3
A1 2,5 3,5 4,0 4,0 2,5 4*0,6+2,5*0,4=3,4  
A2 1,5 2,0 3,5 3,5 1,5 3,5*0,6+1,5*0,4=2,7  
A3 3,0 8,0 2,5 8,0 2,5 8,0*0,6+2,5*0,4=5,8 max
A4 7,5 1,5 3,5 7,5 1,5 7,5*0,6+1,5*0,4=5,1  

 

Вибір оптимального рішення за критерієм Гурвіца – альтернативне рішення А3.

 


Лекція 6




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерій Севіджа (стратегія прийняття рішення мінімакс) | Тема 8 Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.