Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Законодавчі передумови впровадження систем екологічного менеджменту

В Україні питаннями управління охороною природного сере­довища займаються державні, законодавчі, виконавчі та судові гілки влади. Конституцією України законодавчі функції з питань охорони природи покладено на Парламент, що надає право влас­ності на землю та її надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ та інші природні ресурси, розробляє і вдосконалює систему моніторингу окремих частин біосфери, визначає державну еколо­гічну політику та міжнародне співробітництво у сфері викорис­тання ресурсів і охорони навколишнього середовища, контролює виконання природоохоронного законодавства.

Систему екологічного менеджменту в Україні визначає, нормує і регламентує Закон України «Про охорону навколиш­нього природного середовища», прийнятий у 1991 р. Відповідно до цього закону державний екологічний менеджмент має чоти­ри цільові основні функції. Це насамперед контролювання при­родоохоронного законодавства, екологічної безпеки, проведен­ня природоохоронних заходів і досягнення узгодженості дій державних та громадських організацій. Із них найбільш розви­нутими є перші дві цільові функції: реалізація та контроль.

На жаль, законодавство України про екологічний менедж­мент розвинуте недостатньо. Наразі правове регулювання еко­логічного менеджменту здійснюють у двох напрямах:

— визначення еколого-правового статусу суб'єктів екологіч­но небезпечної діяльності;

— впровадження систем екологічного менеджменту.

Істотним недоліком першого напряму правового регулюван­ня є розкиданість правових приписів щодо здійснення екологі­чного менеджменту в численних актах екологічного законодав­ства (наприклад, у Земельному, Водному, Лісовому кодексах, Гірничому законі України від 6.10.99 р., в Законах України «Про власність» від 7.02.91 р., «Про підприємства в Україні» від 27.03.91 р., «Про охорону навколишнього природного середови­ща» від 25.06.91 р., «Про забезпечення санітарного та епідеміч­ного благополуччя населення» від 24.02.94 р., «Про транспорт» від 10.11.94 р., «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» від 8.02.95 р., «Про відходи» від 5.03.98 р., «Про об'єк­ти підвищеної небезпеки» від 18.01.2001 р., «Про охорону ат­мосферного повітря» у редакції від 21.06.2001 р. тощо). Кож­ний із цих законів визначає окремі аспекти екологічного ме­неджменту підприємства або порядок застосування окремих за­ходів менеджменту (статистична екологічна звітність, екологіч­ний облік, інформування, оцінювання екологічного впливу тощо). Такий стан справ робить неефективним екологічне зако­нодавство України в частині здійснення екологічного менедж­менту підприємств.

Взагалі чинне законодавство України передбачає три форми вимог до системи екологічного менеджменту:

– система екологічного менеджменту щодо забезпечення екологічної безпеки підприємств згідно з ДСТУ 327395 «Без­печність промислових підприємств. Загальні положення та ви­моги». Цей стандарт є вітчизняною розробкою і стосується не всіх екологічних аспектів діяльності підприємств, а лише тих, що пов'язані із забезпеченням екологічної безпеки. Згідно з цим стандартом система екологічного менеджменту передбачає ідентифікацію показників, що використовуються для кількісного вимірювання безпеки та встановлення граничних нормативів цих показників;

– система екологічного менеджменту відповідно до міжна­родного стандарту ДСТУ ISO 14001:2006 «Системи управління на­вколишнім середовищем. Склад та опис елементів і настанови щодо їх застосування». Цей стандарт передбачає систему еколо­гічного менеджменту щодо всіх екологічних характеристик підприємства, а не лише забезпечення екологічної безпеки;

– система екологічного менеджменту, яка вмонтована до систе­ми управління якістю згідно з ДСТУ ISO 9001. Екологічні характеристики є невід'ємною складовою показників якості продукції, тому загальне управління передбачає врахування екологічних характеристик. Через це багато підприємств, які впровадили стандарт якості продукції (в Україні — близько 700), інтегрують систему екологічного менеджменту зі своїми системами управління якістю.

Слід зазначити, що всі національні стандарти, які визнача­ють вимоги до систем екологічного менеджменту, мають реко­мендаційний характер і не є обов'язковими до застосування.




Переглядів: 381

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 1. Значення і роль ЕМ | Міжнародні стандарти серії ISO 14000

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.