Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види і рівні екологічної політики.

Глобальна екологічна політика передбачає проведення міжна­родних, політичних і зовнішньоекономічних заходів та акцій з урахуванням екологічних обмежень у соціально-економічному розвитку, запасів наявних у світі ресурсів та їхнього розподілу між країнами.

Україна підписала понад 40 міжнародних правових доку­ментів, серед яких: Договір про заборону випробувань ядерної зброї в атмосфері, у космічному просторі та під водою; Конвен­ція ВОЗ про захист від іонізувальної радіації; Конвенція про трансграничне забруднення повітря на великій відстані; Протокол про обмеження викидів сірки; Віденська Конвенція про охорону озонового шару; Конвенція про біологічне розмаїття; Конвенція про захист Чорного моря від забруднення; Конвен­ція про зміну клімату та ін.

Залишаються недостатньо вирішеними такі питання зовнішньо екологічної політики, як розподіл між транскордонними ре­гіонами квот на випуск парникових газів і речовин, які руйну­ють озоновий шар, а також інші види впливу транскордонного та глобального характеру. Стратегічним завданням щодо впро­вадження її на глобальному рівні мають стати успішні перего­вори та укладання низки абсолютно нових міжнародних дого­ворів і угод, спрямованих на захист довкілля.

Державна (національна) екологічна політика, зок­рема міжнародна, побудована на розумінні ефектів і недоліків, пов'язаних з екологічним станом території та акваторії держави.

Реалізація екологічної функції держави має ґрунтуватися на реальній правовій основі. Як зазначає О. Заржицький, у галузі державної екологічної політики повинен бути єдиний правиль­ний підхід — це положення теорії сталого розвитку, яка ґрун­тується на збалансованому співвідношенні економічних і еко­логічних інтересів.

Державна регіональна політика є складовою частиною на­ціональної стратегії сталого розвитку України та її регіонів. Пропорційність і збалансованість розвитку регіонів і України нині не забезпечується через брак екологічної компоненти в Концепції державної регіональної політики. Тому екологічна політика як складова державної регіональної політики має ста­ти пріоритетним напрямом у системі управління навколишнім природним середовищем.

Наприклад, Чорне море в межах України має високий рівень забруднення, тому стримує розвиток рекреації і туризму міжна­родного рівня, а це — додаткові валютні надходження для країни. Тому, в разі вирішенні екологічних проблем підвищиться со­ціально-економічна привабливість Причорномор'я та Приазов'я, підсилиться їхня інвестиційна привабливість для тих країн і фірм, що займаються туристичним чи рекреаційним бізнесом.

Регіональна (місцева) екологічна політика політика держа­ви стосовно регіонів, а також екологічна політика, яка здійснюється самими регіонами. Регіональну екологічну політику слід визна­чати виходячи з пріоритетності національних і регіональних інтересів. Вона має бути невід'ємною складовою державної еко­логічної політики, органічно вплітати в державну політику на­ціональної екологічної безпеки і здійснюватися завдяки реалі­зації стратегії, концепцій та програм відповідно як до чинних нормативних актів на державному рівні, так і до правових актів місцевих органів влади та самоврядування.

Регіональна екологічна політика має підтримуватися на на­ціональному рівні через зміцнення та вдосконалення законо­давчої і нормативної баз екологічного менеджменту, розроблен­ня національних стратегій, програм і планів, інтеграцію приро­доохоронних вимог у напрямі розвитку секторів економіки та соціальної сфери, розширення двосторонньої і міжнародної співпраці, залучення технічної допомоги та інвестицій. Особли­во актуальні ці проблеми для транскордонних регіонів України, враховуючи туристично-рекреаційний статус і можливості їх для індустріального розвитку та формування зон екологічного підприємництва.

Зміст регіональної екологічної політики розглядають з двох аспектів. Перший — це екологічна політика держави по відно­шенню до регіонів (державна регіональна екологічна політика), другий — екологічна політика, здійснювана регіонами. Першу реалізують центральні органи державної влади, другу — місцеві органи влади та самоврядування. При цьому значну роль відіграє розмежування повноважень між різними гілками влади у сфері природокористування та охорони навколишнього при­родного середовища. Виникає потреба в уточненні та деталі­зації розподілу функцій між спеціально уповноваженими орга­нами влади різних рівнів у сфері природокористування та охо­рони навколишнього середовища.

На думку вчених, розв'язанню проблеми регіональної еко­логічної політики може сприяти адміністративна реформа. Се­ред її основних напрямів — передача частини повноважень на регіональний рівень. Важливою складовою адміністративної ре­форми є державна та регіональна екологічна політика. Саме вона покликана передбачати створення ефективно діючої сис­теми влади в центрі й на місцях, здійснювати фінансово-економічне та нормативно-правове забезпечення територій на основі оптимального поєднання загальнодержавних і місцевих інте­ресів. Оздоровлення екологічної ситуації в регіоні передбачає змінену відносин власності та передання природних ресурсів суспільству, зокрема місцевій владі.

Водночас слід виділити і місцевий рівень екологічної політи­ки у складі регіонального. У зв'язку з цим украй необхідні інституційні перетворення, щоб сформувати нове правове та економічне регулювання взаємодії державних органів різних рівнів і природокористувачів.

5.Екологічна політика на рівні підприємства.

Підприємство слід розглядати як автономну екологічну систему, основану на його господарській діяльності, яка здійснює істотний вплив на навколишнє середовище. Стратегію розвитку екологічної діяль­ності підприємства визначає його екологічна політика, спрямо­вана на забезпечення стійкого стану навколишнього середови­ща в процесі здійснення підприємством певної господарської діяльності.

Екологічні фактори значно впливають на деякі фінансові показники підприємства:

— на коефіцієнт валового та чистого прибутку;

— показник собівартості реалізованої продукції;

— коефіцієнт оборотності основних фондів;

— коефіцієнт оборотності матеріальних запасів;

— прибуток на середній капітал і прибуток на акцію.

Екологічна політика об'єкта господарювання є стратегічним елементом довгострокового планування, що ґрунтується на та­ких принципах:

— екологічної справедливості — усвідомленого використання в практичній діяльності підприємства основ сучасної еколо­гічної культури й екологічної етики; розподілення відповідальності; екологічної доцільності; цивілізованого підприємництва;

— добровільного розширення екологічних зобов'язань підприємства по відношенню на всіх зацікавлених в екологіч­них аспектах його діяльності осіб і сторін; охорони здоров'я та екологічної безпеки персоналу й населення в зоні впливу підприємства;

— оцінювання впливу на навколишнє середовище;підтримання екологічних наукових досліджень і екологічної освіти, включаючи шкільну екологічну освіту; розвитку добро­вільного екологічного страхування; екологічної благодійності;

— екологічної ефективності — досягнення економічної ефективності здійснюваної природоохоронної діяльності;

— підвищення якості продукції та послуг унаслідок розвитку екологічної діяльності;

— прагнення до досягнення екологічної переконливості,
створення й використання кредиту довіри;

— послідовного поліпшення в усіх сферах екологічної діяль­ності, де це практично здійснене; розвитку екологічно чистого виробництва;

— запобігання негативному впливу на навколишнє середо­
вище в джерелах його утворення або мінімізація його; раціонального використання ресурсів;

— екологічного лідерства;

— доступності об'єктів і результатів екологічної діяльності,
включаючи негативні результати, для всіх зацікавлених осіб і
сторін (екологічна «прозорість» підприємства); активного де­монстрування результатів діяльності;

—незалежного оцінювання результатів екологічної діяль­ності підприємства (здійснювання систематичного екологічного аудитування);

—інформування, мотивування й залучення всього персона­лу до екологічної діяльності підприємства;

— залучення постачальників і суміжників до екологічної діяльності підприємства;

— залучення споживачів товарів і послуг до екологічної діяльності підприємства;

— обов'язкового документування підприємством екологічної
діяльності та детальної добровільної звітності про результати
діяльності («зелена звітність» підприємства); активного співро­бітництва з усіма зацікавленими в екологічних аспектах діяль­ності підприємства особами та сторонами, включаючи екологі­чну громадськість; співробітництва із засобами масової інфор­мації;

— відповідності чинному природоохоронному законодавству, екологічним нормам і правилам; розроблення та використання власних екологічних норм і правил, що доповнюють дер­жавні вимоги.

Таким чином, щоб досягти стабільної переваги над конку­рентами, керівництво підприємства чи фірми має спиратися не тільки на ринкову ефективність, а й на екологічну. При цьому важливо врахувати екологічну конкурентоспроможність. Еколо­гічна відповідальність підприємств виявляється у ставленні до мінімізації витрат на охорону навколишнього середовища.




Переглядів: 2557

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рівні управління | Екологічна політика відповідно до ДСТУ ISO 14001:2006

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.