![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Абстрактне мислення, як процес пізнанняАбстрактне мислення як процес пізнання має такі характерні особливості: - абстрактне мислення відображає дійсність в узагальнених образах. Воно абстрагується, тобто відволікається від усього другорядного і виділяє і узагальнює найбільш важливі і суттєві ознаки предмета або явища, необхідні і достатні для існування даного предмета або явища як такого; - абстрактне мислення відображає дійсність через попередні знання, тобто опосередковано, що дає нам нове знання. Іншими словами, ми приходимо до умовиводу про який-небудь предмет або факт через міркування; - абстрактне мислення нерозривно пов'язане з мовою, тобто поза мовного (словникового) матеріалу немає і не може бути людського мислення. Таким чином, абстрактне мислення є активний процес узагальненого і опосередкованого відображення реальної дійсності, безпосередньо пов'язаного з мовою і з перевіркою істинності або помилковості думки за допомогою практики. Основними формами абстрактного мислення (див. рис. 1) є поняття, судження і умовивід. Під формою мислення або логічною формою розуміють спосіб відображення властивостей і відносин реальної дійсності в самому загальному вигляді. Думки, з яких будується міркування, за своїм змістом повинні відповідати дійсності, тобто бути істинними, а в процесі міркування слід дотримуватися правильного зв'язку думок, їх правильної побудови, оскільки інакше можна прийти до помилкових умовиводів. Таким чином формальна логіка вивчає мислення з боку його логічної правильності, як необхідної умови, без якої не можна пізнати істину. Вона вивчає найбільш прості правила і прийоми, дотримання яких є обов'язковим у будь-якому міркуванні, в пізнанні, як звичайних властивостей і відносин, так і складних процесів і явищ дійсності. Особливістю формальної логіки є те, що вона розглядає форми мислення, які вже склалися, відволікаючись від їх виникнення, зміни і розвитку, тобто від їх діалектики. Діалектика досліджує логічні форми в зв'язку з їх змістом в історичному розвитку. Таким чином, формальна логіка і діалектика не замінюють і не скасовують одна одну. В експертизі знаходять своє відображення як формальна логіка, так і діалектика. Без знання діалектики неможливо, наприклад, оцінити прогресивність (винахідницький рівень) того чи іншого технічного рішення, не можна виявити рівень розвитку даної галузі, оскільки формальна логіка не дає відповіді на ці питання. Форми абстрактного мислення
|
||||||||
|