МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Дослід 10. ДОБУВАННЯ ВІЛЬНИХ ВИЩИХ ЖИРНИХ КИСЛОТБлизько 1 г мила розчиняють в 8–10 мл дистильованої води при нагріванні і добавляють 3–4 мл 5 %-ного розчину сульфатної кислоти. Випадає осад нерозчинних вищих кислот (рівняння реакції наведене для солі однієї кислоти): C15H31-COONa + H2SO4 → C15H31-COOH + NaHSO4.
Дослід 11. УТВОРЕННЯ НЕРОЗЧИННИХ СОЛЕЙ ВИЩИХ ЖИРНИХ КИСЛОТ У першу пробірку до 3 мл 0,5 % розчину мила добавляють кілька крапель 10 % розчину хлориду кальцію. Випадає осад нерозчинних кальцієвих солей вищих жирних карбонових кислот: 2 C17H35-COONa + CaCl2 → (C17H35-COO)2Ca + 2NaCl. У другу пробірку до 3 мл 0,5 %-ного розчину мила добавляють 0,5–1 мл 5 % розчину ацетату плюмбуму. Утворюється нерозчинна у воді сіль плюмбуму вищих жирних кислот: 2 C17H35-COONa + (CH3-COO)2Pb → (C17H35-COO)2Pb + 2CH3COONa.
Дослід 12. ГІДРОЛІЗ МИЛА У першу суху пробірку наливають 1 мл спиртового розчину мила і добавляють кілька крапель 1 % розчину фенолфталеїну. Характерне малинове забарвлення не спостерігається; оскільки мило не дисоціює в спиртовому розчині. У другу пробірку наливають 3–5 мл дистильованої води і обережно добавляють по стінці пробірки спиртовий розчин мила з фенолфталеїном. На межі двох шарів з'являється кільце малинового кольору, оскільки мило зі спиртового розчину, торкаючись водного шару, дисоціює, утворюючи лужне середовище, а фенолфталеїн у лужному середовищі дає малинове забарвлення: C17H35-COONa + НОН → C17H35 COOH + Na+ + OH-
Дослід 13. ВЗАЄМОДІЯ ОЛЕЇНОВОЇ КИСЛОТИ ІЗ БРОМОМ У пробірку наливають 1–2 мл олеїнової кислоти, добавляють 4–5 мл бромної води і збовтують. Спостерігається знебарвлення бромної води внаслідок утворення дибромстеаринової кислоти: CH3-(CH2)7-CH=CH-(CH2)7-COOH + Br2 → CH3-(CH2)7-CHBr-CHBr-(CH2)7-COOH
Дослід 14. ОКИСЛЕННЯ ОЛЕЇНОВОЇ КИСЛОТИ КАЛІЙ ПЕРМАНГАНАТОМ У пробірку наливають 1–2 мл олеїнової кислоти, додають 2–3 мл 0,1 % розчину калій перманганату, розчин соди (для створення лужного середовища) і збовтують. Суміш знебарвлюється, з утворенням діоксистеаринової кислоти і виділенням оксиду мангану (IV): 3 СН3-(СН2)7-СН=СН -(CH2)7-COOH + 2KMnO4 + 4H2O→ → 3 CH3-(CH2)7-CHOH-CHOH-(CH2)7-COOH + 2MnO2 + 2KOH.
Дослід 15. АКРОЛЕЇНОВА ПРОБА НА ЖИРИ У пробірку насипають 1–2 г гідросульфату калію і добавляють 1–2 краплі олії. Під час нагрівання вмісту пробірки утворюється акролеїн, що легко виявляється за задушливим запахом, що подразнює слизові оболонки.
|
||||||||
|