Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. Передмова

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Національний університет «Одеська юридична академія»

Криворізький факультет

Кафедра кримінально-правових дисциплін

 

М.Х. АМАРЯН

 

«ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН»

Частина 1.

Навчально-методичний посібник

Для студентів денної та заочної форм навчання

 

 

Кривий Ріг

2015 р.

 

Розробив:

Амарян Мералі Халойович доцент кафедри кримінально-правових дисциплін, к.і.н..

Навчально-методичний посібник для студентів денної та заочної форм навчання з «Історія держави і права зарубіжних країн ч. І»

 

Розглянуто і схвалено на засіданні кафедри кримінально-правових дисциплін.

Протокол № ____ від ____ ____________ 2015 року

 

Рецензенти:

Аніщук Н. В. д.ю.н., професор кафедри історії держави і права Національного університету «Одеська юридична академія»

Кравець В.Р. к.ю.н., доцент, завідувач кафедри кримінально-правових дисциплін КФ НУ «ОЮА».

 

Рекомендовано Навчально-методичною радою Національного університету «Одеська юридична академія»,

протокол № від __ ___________ 2015 р.

 

навчально-методичний посібник підготовлено на основі програми з курсу історії держави і права зарубіжних країн ч. 1 НУ «ОЮА». У ньому з урахуванням останніх досягнень історико-правової науки висвітлюється історія виникнення, розвитку і функціонування державно-правових систем стародавнього Сходу, Античного світу, провідних країн Європи, Азії і США. Навчальний посібник підготовлений на основі багаторічного досвіду викладання автором навчальної дисципліни у Криворізькому факультеті НУ «ОЮА» і з урахуванням переходу на модульну систему навчання. Ставиться за мету полегшити студентам вивчення та аналіз досить об’ємного теоретичного і фактичного матеріалу, надати допомогу у підготовці до практичних занять. Посібник містить комплекс необхідних матеріалів для проведення таких занять, а саме: теми і плани практичних занять, практичне завдання, методичні рекомендації до вивчення кожної теми, іменний покажчик видатних діячів, словник найбільш вживаних державно-правових термінів, схеми, теми рефератів, питання до колоквіумів, питання для самоконтролю, перелік літератури для підготовки до практичних занять та написання рефератів.

Зміст

І. Передмова………………………………………………………......…4-7

ІІ. Структура дисципліни……………………………………….........….8

Тематичний план дисципліни ………………………………….....…8-9

ІІІ. Теми і плани практичних занять: ……………………….…..10-111

- Практичне заняття 1. Держава та право Давньовавилонського царства ……………………………………………………………..10-17

Практичне заняття 2. Держава та право Стародавньої Індії….…18-25

Практичне заняття 3. Держава та право Стародавньої Греції…..26-37

Практичне заняття 4. Держава та право Стародавнього Риму ....37-54

Практичне заняття 5. Арабський Халіфат та його мусульманське право ………………………………….......55-60

Практичне заняття 6. Держава та право франкського

королівства...................................................61-69

Практичне заняття 7. Держава та право феодальної Англії….…70-79

Практичне заняття 8. Держава та право феодальної Сербії….…80-85

Практичне заняття 9. Держава та право феодальної Франції…...85-94

Практичне заняття 10. Держава та право

феодальної Німеччини.............................95-101

Практичне заняття 11. Держава та право Англії в період буржуазної революції та формування

парламентської монархії……..........…102-111

ІV. Організація самостійної роботи студентів: ……………112-125

а) завдання до самостійної роботи студентів …………………114-116

б) теми рефератів та методичні вказівки …………………….. 116-123

в) колоквіуми та методичні вказівки ………………………… 123-125

V. Заочна форма навчання ………………………………...…126-140

а) структура дисципліни……………………………………………126

б) тематичний план дисципліни ……………………….............126-127

в) план практичного заняття ………………………………...…127-131

г) теми контрольних робіт та методичні вказівки ……………132-133

д) завдання до самостійної роботи студентів ………………....133-140

VІ. Питання до іспиту з курсу «Історія держави і права зарубіжних країн ч.І» ………………………………………………..141-144

VІІ. Система поточного та підсумкового контролю знань студентів …………………………………………………………….....145-147

VІІІ. Рекомендована література ……………………………..148-152

І. Передмова

У системі юридичних наук та юридичної освіти історія держави і права зарубіжних країн є самостійною науковою та навчальною дисципліною історико - теоретичної групи. Вона визначає загальні та специфічні риси виникнення, розвитку і функціонування держави і права у різних народів з найдавніших часів до наших днів.

Знання фактичного матеріалу при вивченні історії держави і права необхідне і обов’язкове. Без нього не існує і не може бути науки історії. Йдеться не тільки про необхідність мати чітке уявлення про місце розташування держави або час її існування. До фактів історії держави і права зарубіжних країн належать найрізноманітніші явища: правовий статус соціальних груп населення, структура державного апарату, судова система, характер військової організації, джерела права,окремі правові інститути і т.д. Знання фактичних деталей ще не є достатнім для опанування курсом історії держави і права. Факти треба вміти узагальнити і пояснити, визначити їх місце і роль у державно – правовому розвитку. Тому дуже важливо, вивчаючи історію держави і права зарубіжних країн ч. І, бачити в ній не суму різнорідних фактичних даних, які слід запам’ятати, а насамперед найважливіші закономірності розвитку держави і права і в цьому студенту допоможе практичне заняття, на якому викладач організовує обговорення питань з попередньо визначених тем робочою навчальною програмою.

Головна мета практичного заняття з курсу «Історія держави і права зарубіжних країн ч. І» є опанування студентами навчальної дисципліни, забезпечення глибокого і всебічного аналізу та колективного обговорення основних проблем курсу, навчання їх елементам творчого застосування отриманих знань на практиці.

Основними завданнями практичних занять з курсу є:

· закріплення у студентів теоретичних занять;

· оволодіння ними науковим апаратом, навичками усного і письмового викладання навчального матеріалу;

· залучення їх до науки, наукових досліджень;

· прищеплення навичок творчого мислення, самостійного формування та висловлення власних думок, а також захисту висунути наукових положень і висновків;

· формування в них правового світогляду, здатності пов’язувати загальнотеоретичні положення з вимогами повсякденної практиці державно – правового будівництва.

Студентам необхідні відвідувати кожне практичне заняття.

Пропуск практичного заняття позбавляє студента можливості усвідомити, закріпити та отримати цілісне уявлення по тій чи іншій темі. Крім того, це створює значні труднощі при підготовці до підсумкового модульного контролю – іспиту.

Слід зазначити, що готуватись до практичного заняття потрібно не безпосередньо перед його проведенням, а за декілька днів. Справа в тому, що багато часу займає робота в бібліотеці. Крім того, останній день може мати різні несподіванки, і підготовка буде неповною і неякісною.

Розроблений навчально – методичний посібник покликан подати допомогу студентам КФ НУ «ОЮА» органічно поєднувати лекційну форму навчання з систематичною роботою над підручниками з історії держави і права зарубіжних країн, збірниками документів, законами, додатковою літературою, особливо при підготовці рефератів та доповідей. Викладачу треба навчити студента працювати з науковою літературою, вказати вірний напрямок у виборі основного серед величезної кількості юридичного матеріалу для того, щоб він зміг самостійно аналізувати багатогранні суспільно-правові процеси.

Успішне вивчення студентом курсу «Історія держави і права зарубіжних країн ч. І» залежить також від того, чи буде він звертатися до першоджерел, до праць видатних юристів та багатьох інших. Але неможливо досягнути істини, користуючись тільки чужими думками і висновками щодо правових подій та процесів, не маючи при цьому своїх власних, через відсутність інформації з першоджерел.

Навчально - методичний посібник, ставить за мету надати студентам допомогу у самостійному оволодінні навчальним курсом та підготовці до практичних занять, колоквіумів та підсумкового контролю знань. Деякі аспекти тем, які достатньою мірою висвітлюються в опублікованих джерелах, зокрема підручниках та посібниках, пропонується студентам вивчити та опрацювати самостійно. З цією метою до тем запропоновані запитання, відповіді на які студенти мають знайти в інших джерелах і які бажано було б законспектувати. Важливо також максимально використати конспекти лекцій. У поєднанні з викладеним у методичці матеріалом самостійно опрацьовані документи, правові джерела нададуть можливість комплексно вивчити та висвітлити програмні запитання.

Кращому засвоєнню матеріалу навчального курсу сприятиме термінологічний словник до кожної теми, тести, а також різноманітні схеми, таблиці, розміщені на сторінках посібника.

Наведені в кінці кожної теми запитання і завдання для самоконтролю та повторення сприятимуть глибокій та об’єктивній самооцінці отриманих знань, визначенню рівня підготовленості студента до рубіжного модульного та підсумкового контролю знань.

Пропоновані навчально – методичний посібник містить комплекс необхідних даних для проведення практичних занять, а саме:

- тематику практичних занять;

- теми рефератів до кожного модулю;

- методичні рекомендації до вивчення кожної теми;

- словник маловживаних та невідомих термінів;

- схеми, які допоможуть студентам при розкритті відповідних тем з історії держави і права зарубіжних країн;

- іменний покажчик.

До тематики практичних занять увійшли найбільш проблемні й актуальні теми курсу. Як правило, вони відповідають періодизації історії держави і права зарубіжних країн ч. І й охоплюють проблеми державного будівництва, розвитку судової і правової системи.

Теми рефератів включають ті питання, які залишилися за межами практичного заняття, але доповнюють його, дають можливість більш глибоко перейнятися духом періоду, що вивчається.

Рекомендується наступний порядок підготовки до практичного заняття.

 

 

 

ІІ. Структура дисципліни:

 

Форма навчання Курс Семестр Всього годин Лекцій Практичні/семінари Всього уад.годин Самостійна робота Курсова робота Контрольна робота Залік Іспит
Денна - + - +

А) ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ

«Історія держави і права зарубіжних країн ч. І»

(денна форма навчання)

 

№ п/п Теми занять Всього Кількість лекційних год Кількість практичних год Самостійна робота (год)
1. Предмет і методологія курсу «Історія держави і права зарубіжних країн ч. І»  
2. Держава і право Давньовавилонського царства
3. Держава і право Стародавньої Індії
4. Держава і право Стародавньої Греції
5. Держава і право Стародавнього Риму
6. Арабський Халіфат та його мусульманське право  
7. Держава і право Франкського королівства
8. Держава і право феодальної Англії
9. Держава і право феодальної Сербії  
10. Держава та право феодальної Болгарії    
11. Держава та право феодальної Франції
12. Держава та право феодальної Німеччини
13. Держава та право феодального Китаю    
14. Держава та право феодальної Японії    
15. Держава і право Англії в період буржуазної революції та формування парламентської монархії
16. Утворення та конституційний розвиток США  
17. Держава та право Франції наприкінці 18-19 ст.  
18. Держава та право Німеччини у другій половині 19- на початку 20 ст.ст.    
19. Держава та право Японії в 19 ст.    
20. Державність Італії, Німеччини та Франції у першій половині 20 ст.    
21. Держава та право США (19-20 століть)    
  Всього

 

ІІІ. Теми і плани практичних занять

 




Переглядів: 315

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тема 2. Держава та право Давньовавилонського царства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.