Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

На що слід звернути увагу при вивченні даної теми. В першу чергу необхідно знати, що Індія була економічно розвинутою країною. Процес економічного розвитку супроводжувався зростанням соціальних суперечностей, що знаходило свій вияв як у поглибленні розколу суспільства на вільних та рабів, так і більшому відособленні різних соціальних груп серед вільного населення. По-друге держава розумілась, як цілісний організм, даний самою природою, як чинний орган, здійснення вищих ідеалів правди і добра, яким людина зобов’язана служити. Користуючись текстом підручника, знайдіть та законспектуйте в зошиті процес утворення та розвитку Стародавньої Індії. Знать зміст релігійних книг Веди та великих індійських епопеї Махабхарата та Рамаяна. Змальовувати структуру органів управління імперії Маур’їв та судову систему, визначати правовий статус кожної із суспільних верств. Треба знати історію походження законів Ману та її характеристику.

Користуючись текстом Закона Ману, знайдіть та занотуйте у конспекті такі питання як: право власності (царську, храмову, общину, приватну); зобов’язально – правові відносини, які стосувалися насамперед процедури укладення договорів (наявність свідків, складання судових клятв, умови договорів); шлюбно – сімейні правовідносини (мали як правове, так і обрядово – релігійне підґрунтя); норми кримінального права й види злочинів (злочини проти релігії, державні, проти особи, сім’ї, моралі, майнові злочини). Знайдіть у тесті Законника норми, які регулювали досудові та судові процедури.

 

Словник термінів:

Брахмани – жрецька знать та їх родичі.

Вайшії – селяни – общинники та дрібні торговці.

Варни – особливі соціальні групи вільного населення Стародавньої Індії, нерівні за своїм суспільним становищем, правами та обов’язками: замкнуті соціальні стани.

Веди – священні книги у Стародавній Індії.

Гана – родова община у Стародавній Індії, яка згодом трансформувалась у територіальну общину.

Двічі народжені– у Стародавній Індії представники трьох вищих варн, над якими здійснювався спеціальний обряд «другого народження», що надавало їм особливого привілейованого становища у суспільстві.

Договір – угода, зазвичай, письмова про взаємні зобов’язання.

Дхарма – правовий, релігійний та етичний закон індивідуального та суспільного життя.

Дхармашастри – збірник релігійно – правових приписів – дхарм.

Заповіт – усне або письмове розпорядження, переважно про спадщину, на випадок смерті або інших надзвичайних обставин.

Касти – особливі замкнуті суспільні групи населення в Стародавній Індії, які розрізнялися за своїми професійними заняттями і місцем в економічному житті держави.

Кшатрії – військова знать на чолі з раджою.

Мантрин – радник раджі у Стародавній Індії.

Махабхарата – епопея про оповідання про боротьбу між двома лицарськими родами.

Мушепишум – помічники чиновників, наглядачі.

Окупація – тимчасове насильницьке зайняття території іншої держави без набуття суверенних прав на неї.

Рамаяна – епопея про історію побожного короля Рами і його вірної дружини

Релігія – світогляд і світовідчування, а також відповідна поведінка і специфічні дії (культ), що ґрунтуються на вірі в існування Бога чи богів.

Святототатство – наруга, образа чогось святого.

Сенулома – норма з галузі сімейного права Законів Ману, яка допускала шлюб чоловіка вищої варни з жінкою нижчої сусідньої варни.

Чандали – «недоторканні», відкинуті суспільством – найнижчий прошарок населення Стародавньої Індії (м’ясники, кати, сміттярі, працівники кладовищ, тощо).

Шастри –збірники приписів і повчань із різних галузей знаньСтародавньої Індії.

Шудри – збіднілі й витіснені з общини селяни, чужаки, потомки військовополонених, взятих у міжусобних війнах. Найнижча варна Стародавньої Індії.

 




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3. Держава і право Стародавньої Індії | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.