МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні підходи до класифікацій особистісно орієнтованих технологійТехнологія в загальному розумінні цього слова – наука про майстерність, про те як краще досягти бажаного результату. Педагогічна технологія – це науково обґрунтована системна модель діяльності вчителя, яка містить опис алгоритму його дій у розв’язанні певної навчально-виховної проблеми. Особистісно орієнтовані педагогічні технології описують процес спільної діяльності вчителя й учнів, який забезпечує умови для розвитку і саморозвитку особистості з метою досягнення визначеного результату навчання і виховання. Застосування таких технологій у професійній діяльності допоможе вчителеві успішніше розв’язувати педагогічні задачі, зробити навчання й виховання більш прогнозованими й керованими процесами. Педагогами сформульовано головні вимоги до особистісно орієнтованих технологій: - навчальний матеріал повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання; - виклад знань у підручнику (вчителем) повинен бути спрямований не тільки на розширення їх обсягу, структурування, інтегрування, узагальнення предметного змісту, а також на постійне перетворення набутого суб’єктного досвіду кожного учня; - у процесі навчання необхідне постійне узгодження суб’єктного досвіду учнів із науковим змістом здобутих знань; - активне стимулювання учня до самоцінної освітньої діяльності, зміст і форми якої повинні забезпечити учневі можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження в ході оволодіння знаннями; - конструювання та організація навчального матеріалу, який дає змогу учневі вибирати його зміст, вид і форму при виконанні завдань, розв’язуванні задач тощо; - виявлення та оцінка способів навчальної роботи, якими користується учень самостійно, стійко, продуктивно; - необхідно забезпечувати контроль і оцінку не тільки результату, а й головним чином процесу учіння; - освітній процес повинен забезпечувати побудову, реалізацію, рефлексію, оцінку учня як суб’єкта своєї діяльності. Усі висловлені положення спрямовані на реалізацію принципу суб’єктності освіти (учень – суб’єкт пізнання), а також на пошук тих педагогічних технологій, які сприятимуть особистісному розвиткові учня в ході навчально-пізнавальної діяльності, в освітньому процесі, у побудові його життєдіяльності. Різними педагогами робляться спроби класифікувати сучасні технології. В.Гузєєв виділяє універсальні обмежені та специфічні технології. І.Дичківська – системні, модульні та локальні технології. Г.Ксензова – технології пояснювально-ілюстративного навчання, особистісно орієнтовані технології та технології розвивального навчання. Г.Сазоненко до особистісно орієнтованих технологій відносить технологію повного засвоєння знань (автори: Дж.Керролл, Б.Блум, М.Кларін), технологію різнорівневого навчання (автори: Дж.Керролл, Б.Блум, З.Калмикова), технологію колективного навчання (автори: А.Равін, В.Дяченко) і технологію модульного навчання (автор П.Юцявічене). Детально і найзручніше характеризує особистісно орієнтовані педагогічні технології класифікує В.С.Кукушин, які можна використати для модернізації традиційної навчально-виховної системи: 1) Педагогічні технології на основі гуманізації і демократизації педагогічних стосунків: - гуманно-особистісна технологія Ш.О.Амонашвілі; - викладання літератури як людинознавства Є.І.Ільїна. 2) Педагогічні технології на основі активізації та інтенсифікації діяльності учнів: - ігрові технології; - проблемне навчання; - використання опорних сигналів В.Ф.Шаталова; - комунікативне навчання Є.І.Пассова. 3) Педагогічні технології на основі ефективності організації й управлінням процесом навчання: - програмоване навчання; - диференційоване навчання (Н.П.Гузик); - індивідуальне навчання (І.Унт); - перспективно-випереджувальне навчання (С.М.Лисенкова); - групові форми роботи, колективний спосіб навчання (І.Д.Первін, В.К.Дяченко); - комп’ютерні (інформаційні) технології. 4) Педагогічні технології на основі методичного вдосконалення і дидактичного реконструювання навчального матеріалу: - укрупнення дидактичних одиниць (УДЄ) П.М.Єрдінієва; - технологія «Діалог культур» В.С.Біблера і С.Ю.Курганова; - технологія «Екологія і діалектика» Л.В.Тарасова; - технологія реалізації теорії поетапного формування розумових дій М.Б.Воловича. 5) Природовідповідні технології, що використовують методи народної педагогіки, які спираються на природні процеси розвитку дитини: - навчання за Л.М.Толстим; - виховання грамотності за А.М.Кушнірем; - технологія М.Монтессорі. 6) Альтернативні технології: - вальдорфська педагогіка; - технологія вільної праці С.Френе; - технологія ймовірностей освіти А.М.Лобка та інші. 7) Комплексні технології (авторські школи): - школа самовизначення А.Н.Тубельського; - школа для всіх Є.А.Ямбурга; - школа М.П.Щетініна; - школа-парк М.Балана; - школа М.М.Гузика; - школа О.А.Захаренка; - педагогіка життєтворчості: - Український колеж ім. В.Сухомлинського; - «Козацька республіка» та інші. 8) Технології виховного процесу: - технологія педагогічної підтримки (О.Газман); - технологія колективного творчого виховання (І.П.Іванов); - технологія створення ситуації успіху (А.С.Бєлкін); - технологія розв’язання винахідницьких задач – ТРВЗ (С.Г.Альтшуллер).
|
||||||||
|