МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Святкове облачення Церкви.В день самого празника для завершування торжественного Богослужіння, церква одягається в одежі світлі, чи дивлячись на висоту важливості свята – у весь світлійший сан, як говорить Церковний устав про облачення Пасхальне. Святкові священні одежі повчально зображують світло та велич християнських подвигів, якими ми повинні прославляти Бога, щоб досягти обіцяного єднання з Ним та вічної слави з усіма святими, що стоять при престолі Божому в білих одежах (Одк. 7, 9-17). Освічення Церкви у великі празники. Радості та торжеству відповідає світло. Тому Церква у великі празники звершує Богослужіння при повному освітлені храму, тим то і найбільший празник християнства називається – світлим. Багатством світла у великі празники Церква показує багатство живої радості та вдячності Богу та святим за благодійства нею пригадувані. Спів у великі празники. Хвалу Богові та святим у великі празники Церква віддає співом, що особливо притаманний духовній радості вірним. Бо саме спів є виразом та свідченням радості, як говорить ап. Яків: «хто веселиться духом хай співає». Так у великі празники читань практично не чути, але повсюди лунає невмовкаючий спів на подобу співу святих на небі, що досягли блаженства та вічного щастя. Поклоніння в празники. Торжествуючим належить стояти прямо, щоб вже самим положенням тіла показувати значіння торжества. Тому згідно постанови Церкви – «при Богослужінні в неділю, тобто Воскресний день, під час владичних празників і в П’ятидесятницю колін не приклоняти». Так було прийняти вже в перших віках християнства, про що свідчать Постанови Апостольські (2, 59), правила Вселенських Соборів (20 пр. І Всел собору; 90 пр. VI Всел. собору), Тертуліян, св. Августин та ін.. Помазання благословенним єлеєм в празники. Ознакою милості до нас Божої та святих буває в Церкві при звершуванні святкових Богослужінь священний обряд – помазання вірних священним єлеєм по цілуванні Євангелії чи ікони. Святкова трапеза. Відпускаючи вірних у великі празники із храму молитви до тілесної трапези, Церква з давніх часів благословляє ослабляти, або й зовсім розривати піст (64 пр. св.. Апостолів; 55 пр. Трулл. Собору; 18 пр. собору Неокесарійського). Оскільки піст належить тим, що каються у гріхах своїх (ІІ Цар. 12, 16), а не тим що веселяться духовно. Слава. В деякі величні празники Церква не обмежує звершення його тільки у храмі, але виносить святкування і поза його межі. А саме іде до помешкань віруючих, де священнослужителі за старим благочестивим звичаєм славлять Бога і святих у домівках парохіян. Така прослава Бога особливо радісна для хворих та немічних, що з поважних причин відділені від спільноти у храмі (фізично) та завжди чекають духовних отців, бажаючи розділити з ними празник, як діти зі своїми батьками. При такій прославі священик нагоду виконати також свої священичі обов’язки, які були возложені на нього як церквою, так і державою.
|
||||||||
|