МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Богословська характеристика.Східна Церква, маючи на увазі гідність богоматеринства, призначила другий день Христового Різдва на окреме звеличання гідності Пресвятої Богородиці. Святий Іван Золотоустий у проповіді про Святу Діву і Богородицю Марію, розмірковуючи про вибір Її на Божу Матір, каже: «Нікого не можна знайти між людьми такого, як Богородиця Марія. Перейди, чоловіче, думкою всі створіння і поглянь, чи є що рівне або більше, як свята Богородиця Марія? Обійди землю, досліди море і повітря, переглянь думкою небо, подумай про всі невидимі сили, і скажи, чи є подібне чудо між усіма створіннями?... Того, що Його все створіння зі страхом і трепетом славило, то Вона єдина дивно почала у свому лоні. Блаженні через Неї жінки, бо жіночий рід уже більше не є під прокляттям. Вона зродила таку Дитину, задля котрої перевищила славою ангелів... Тому скажімо Їй: Благословенна ти між жінками. Ти одна зцілила печаль Єви, Ти одна втерла сльози плачучої. Ти одна принесла викуп світу, Тобі одній була ввірена дорогоцінна Перла, Ти одна почала без похоти й родила без болів. Ти одна родила Емануїла по Його вподобанні». Наша Церква в дні Собору Пресвятої Богородиці у своїх богослужіннях закликає вірних до прославлення Богоматері: «Прийдіть, і звеличмо Матір Спасителя, — співаємо на хвальних стихирах утрені, — яка і по Різдві залишилася Дівою. Радуйся, живий городе Царя й Бога, в якім Христос бувши, звершив спасіння. З Гавриїлом вихваляймо і з пастухами прославляймо, кажучи: Богородице, моли з Тебе втіленого для нашого спасіння». Празник Собору має мало власної служби. Він має службу Христового Різдва. Менологій цісаря Василія згадує цього дня і про втечу Пресвятої Богородиці з Дитятком Ісусом доЄгипту. Свято Стрітення. Історичний розвиток. Празник Господнього Стрітення почався в Єрусалимі в другій половині IV ст. Першу згадку про нього подає паломниця Етерія Сильвія у своєму щоденнику, де вона називає його «40-им днем після Богоявління». Ось як вона описує святкування цього празника: «Сороковий день після Богоявління святкується дійсно з найбільшою урочистістю. Цього дня йде процесія до храму Воскресіння (Анастазіс) і всі тут збираються на Літургію. Все правиться по приписаному порядку з найбільшою урочистістю наче на Великдень. Всі священики проповідують і також єпископ. Всі вони пояснюють текст Євангелії, де говориться, як 40-го дня Йосиф і Марія принесли Господа до храму». З Єрусалиму празник поширився по цілому Сході, але у Візантії почав урочисто святкуватись аж після 542 р., після наказу цісаря Юстиніана (527-565 рр.). За переданням, в тому часі один праведник мав об'явлення від Бога, що нещастя, яке настигло державу, відійде, коли буде установлене врочисте святкування Господнього Стрітення. Празник Стрітення на Заході первісне був Господським і щойно багато пізніше став уважатися Богородичним та дістав назву «Очищення Пречистої Діви Марії» або «Пожертвування Ісуса у святині». Нові приписи Латинської Церкви від ІІ-го Ватиканського Собору знову поставили Стрітення поміж Господські празники. У Східній Церкві Стрітення належить до Богородичних празників і подекуди має також назву «Стрітення Пресвятої Богородиці». Наступного дня після Стрітення Східна Церква святкує пам’ять праведних Симеона й Анни. У Ст. З. закон забороняв ізраїльтянкам після народження дитини впродовж певного часу виходити між люди доторкатись речей, посвячених Богу. Сорокового дня після народження хлопця, а вісімдесятого після народження дівчини, кожна мати мала принести до дверей святині однорічне ягня на всепальну жертву як знак признання над собою найвищої Божої влади та подяку за щасливі роди, а голуба або горлицю — на жертву за гріхи. Після цього жінка вважалася очищеною. Убогі люди могли принести два голуби або дві горлиці, одну — на жертву всепалення, другу — на жертву за гріхи. Згідно цього звичаю зробила й Марія, мати Ісуса Христа. Цю пам'ятну подію описує докладно св. євангеліст Лука.
|
||||||||
|