МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Богословська характеристика.Східна Церква, маючи на увазі гідність богоматеринства, призначила другий день Христового Різдва на окреме звеличання гідності Пресвятої Богородиці. Святий Іван Золотоустий у проповіді про Святу Діву і Богородицю Марію, розмірковуючи про вибір Її на Божу Матір, каже: «Нікого не можна знайти між людьми такого, як Богородиця Марія. Перейди, чоловіче, думкою всі створіння і поглянь, чи є що рівне або більше, як свята Богородиця Марія? Обійди землю, досліди море і повітря, переглянь думкою небо, подумай про всі невидимі сили, і скажи, чи є подібне чудо між усіма створіннями?... Того, що Його все створіння зі страхом і трепетом славило, то Вона єдина дивно почала у свому лоні. Блаженні через Неї жінки, бо жіночий рід уже більше не є під прокляттям. Вона зродила таку Дитину, задля котрої перевищила славою ангелів... Тому скажімо Їй: Благословенна ти між жінками. Ти одна зцілила печаль Єви, Ти одна втерла сльози плачучої. Ти одна принесла викуп світу, Тобі одній була ввірена дорогоцінна Перла, Ти одна почала без похоти й родила без болів. Ти одна родила Емануїла по Його вподобанні». Наша Церква в дні Собору Пресвятої Богородиці у своїх богослужіннях закликає вірних до прославлення Богоматері: «Прийдіть, і звеличмо Матір Спасителя, — співаємо на хвальних стихирах утрені, — яка і по Різдві залишилася Дівою. Радуйся, живий городе Царя й Бога, в якім Христос бувши, звершив спасіння. З Гавриїлом вихваляймо і з пастухами прославляймо, кажучи: Богородице, моли з Тебе втіленого для нашого спасіння». Празник Собору має мало власної служби. Він має службу Христового Різдва. Менологій цісаря Василія згадує цього дня і про втечу Пресвятої Богородиці з Дитятком Ісусом доЄгипту. Свято Стрітення. Історичний розвиток. Празник Господнього Стрітення почався в Єрусалимі в другій половині IV ст. Першу згадку про нього подає паломниця Етерія Сильвія у своєму щоденнику, де вона називає його «40-им днем після Богоявління». Ось як вона описує святкування цього празника: «Сороковий день після Богоявління святкується дійсно з найбільшою урочистістю. Цього дня йде процесія до храму Воскресіння (Анастазіс) і всі тут збираються на Літургію. Все правиться по приписаному порядку з найбільшою урочистістю наче на Великдень. Всі священики проповідують і також єпископ. Всі вони пояснюють текст Євангелії, де говориться, як 40-го дня Йосиф і Марія принесли Господа до храму». З Єрусалиму празник поширився по цілому Сході, але у Візантії почав урочисто святкуватись аж після 542 р., після наказу цісаря Юстиніана (527-565 рр.). За переданням, в тому часі один праведник мав об'явлення від Бога, що нещастя, яке настигло державу, відійде, коли буде установлене врочисте святкування Господнього Стрітення. Празник Стрітення на Заході первісне був Господським і щойно багато пізніше став уважатися Богородичним та дістав назву «Очищення Пречистої Діви Марії» або «Пожертвування Ісуса у святині». Нові приписи Латинської Церкви від ІІ-го Ватиканського Собору знову поставили Стрітення поміж Господські празники. У Східній Церкві Стрітення належить до Богородичних празників і подекуди має також назву «Стрітення Пресвятої Богородиці». Наступного дня після Стрітення Східна Церква святкує пам’ять праведних Симеона й Анни. У Ст. З. закон забороняв ізраїльтянкам після народження дитини впродовж певного часу виходити між люди доторкатись речей, посвячених Богу. Сорокового дня після народження хлопця, а вісімдесятого після народження дівчини, кожна мати мала принести до дверей святині однорічне ягня на всепальну жертву як знак признання над собою найвищої Божої влади та подяку за щасливі роди, а голуба або горлицю — на жертву за гріхи. Після цього жінка вважалася очищеною. Убогі люди могли принести два голуби або дві горлиці, одну — на жертву всепалення, другу — на жертву за гріхи. Згідно цього звичаю зробила й Марія, мати Ісуса Христа. Цю пам'ятну подію описує докладно св. євангеліст Лука.
|
||||||||
|