Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розподіл інтелекту в популяції

 

 

 

Психічні вади виявляються у вигляді затримки розвитку різних сфер психічної діяльності — мо­торної, пізнавальної, емоційно-вольової, мовної — з раннього віку внаслідок уповільнення до­зрівання відповідних структур головного мозку.

Діагностування затримки пси­хічного розвитку можливе з пер­ших місяців життя. В одних ви­падках на перший план виступає затримка розвитку емоційної сфе­ри, в інших — незначна затримка розвитку інтелекту.

Уповільнення дозрівання пси­хічних функцій може варіювати від легкого ступеня до виражено­го. При легкому ступені затримки психічного розвитку формування вікових рухових і мовних нави­чок, емоційних реакцій, ручних умінь, комунікативних взаємодій та інших нервово-психічних функцій запізнюється в межах од­ного вікового періоду, при серед­ньому — більш ніж на один віко­вий період, а при тяжкому — пе­ревищує два вікові періоди.

Причини затримки психічного розвитку різноманітні. На основі загальновизнаної нині класифіка­ції виділяють конституціональну, соматогенну, психогенну та залишково-органічну форми цієї групи спадкових патологій.

Конституціональна форма за­тримки психічного розвитку ха­рактеризується обмеженістю пси­хіки з шаблонним, примітивним мисленням, подібним до дитячо­го. Але такі хворі нерідко мають гарну пам'ять, значний запас уривчастих знань, за звичних си­туацій ведуть себе правильно.

Соматогенні психічні розлади (підвищена стомлюваність, не­стійкий настрій, розлади сну тощо) супроводжують хронічні соматичні хвороби, наприклад, гі­пертонічну хворобу, черепно-мозкову травму, інфекцію тощо.

Розлади психіки, викликані дією психічних травм, називають­ся психогенними. До них належать неврози та психози.

Під залишково-органічними вадами психіки розуміють стійкі залишкові явища перенесеної психічної хвороби. Прикладом може бути розлад мови, що по­лягає в утраті здатності користу­ватися словами та реченнями для виявлення думок та почуттів. Це порушення виникає внаслі­док ураження певних зон кори та підкіркових структур головно­го мозку.

Дослідження, спеціально при­свячені ролі генетичних чинників у затримці психічного розвитку, майже відсутні, бо ці патології по­збавлені тяжкого, грубого харак­теру, трапляються в різних за на­бором і ступенем прояву поєднан­нях. До того ж вони стосуються переважно вищих психічних функцій, механізми передачі яких від покоління до покоління ви­вчені недостатньо.

Генетичні чинники, поза сум­нівом, істотні у разі конституціо­нальних форм затримки психіч­ного розвитку. Підтвердженням цього є повторення у кількох по­коліннях характерних ознак ста­тури та особистості.

Роль спадкових чинників при соматогенній психічній патології зазвичай визначається основним соматичним захворюванням.

Найбільшу роль генетичні чин­ники відіграють у разі залишково-органічних порушень психіки.

Розглянуті вади психічного розвитку характеризуються обо­ротністю багатьох розладів, тоб­то відносно сприятливим про­гнозом. В одних випадках така затримка може з часом повністю зникнути, в інших може зберіга­тися деяке недорозвинення тієї чи іншої функції або відбутися компенсація іншими функціями. В деяких випадках залишаються прояви мінімальної мозкової дисфункції, а також такі розла­ди, як синдром дефіциту уваги, специфічні розлади шкільних навичок.




Переглядів: 255

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Затримка психічного розвитку. | Дитячий аутизм.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.