Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вікові зміни основного обміну у хлопчиків і дівчаток у зв’язку з віком і зростом.

Вага тіла в кг. Основний обмін за добу на 1 кг ваги в ккал Зріст у см Основний обмін за добу на 1 кг ваги в ккал
хлопчики дівчатка хлопчики дівчатка
50,0 54,0 54,5 48,0 43,0 37,0 50,0 55,0 54,0 46,0 40,2 34,8 50,0 53,2 52,4 51,5 43,5 37,0 50,0 53,8 55,7 47,1 40,6 33,6

 

У дітей добова витрата енергії не 1 кг ваги тіла більша, ніж у дорослих. Пояснюється це ,насамперед, тим, що в них близько 15% енергії витрачається на ріст. З віком витрата енергії на 1 кг ваги дітей поступово зменшується.

 

6.5.6. Гігієна харчування.

Шкільні роки - час бурхливого росту безупинного фізичного і розумового розвитку. Швидкий ріст, постійний рух, напружена розумова діяльність - все ставить перед організмом підвищені вимоги спричиняючи великі витрати енергії. Для росту, забезпечення нормальної життєдіяльності організму, серед інших факторів неабияке значення має режим харчування. Під режимом харчування слід розуміти дотримання помірності, різноманітності їжі, регулярності прийняття її. Велике значення для травлення і засвоєння поживних речовин - джерел енергії - має чіткий розпорядок у прийманні їжі. Інтервали між прийняттям їжі мають бути не меншими і не більшими ніж 3,5 - 4 год. Ще однією умовою режиму харчування є помірність його. Надмір їжі дуже шкідливий для дитячого організму. Переїдання приводить до розвитку різних захворювань ( наприклад ожиріння), а також знижує розумову діяльність дитини. При складанні раціонів харчування слід враховувати, що їжа має бути достатньою за кількістю, поживною і смачною.

Кожний продукт харчування має особливості, повязані з його хімічним складом. Розрізняють продукти рослинного і тваринного походження. Рослинна їжа є переважно вуглеводного, тобто має у своєму складі багато вуглеводів і мало білків. Тваринна їжа, навпаки, містить багато білків, а вуглеводів дуже мало або й зовсім не має їх. Найбільша кількість білків міститься в м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах. Проте і в рослинній їжі є білки - у бобах, квасолі, горосі, сочевиці, сої. Вуглеводи людина дістає, вживаючи хліб, крупи, картоплю, цукор. Жири – з рослинного і вершкового масла, сала, сиру, яєць, сметани. Отже, для того, щоб харчовий раціон був повноцінний, до нього повинні входити продукти і рослинного і тваринного походження. Норми харчування людини залежать від її віку, професії, способу життя, добових витрат енергії фізичного навантаження, розумової діяльності, кліматичних умов, стану здоров’я тощо. При фізичній праці норми харчування вищі, оскільки їжа для нашого організму є основним джерелом енергії.

Чим більше енергії витрачає організм, тим більше їжі потрібно для покриття енергетичних витрат. При складанні норм харчування для дітей слід враховувати таке, їжа дітей повинна мати відносно більшу енергетичну цінність, оскільки на кожен кілограм маси тіла дитині потрібне більша кількість енергії, ніж дорослій людині.

У дітей обмін речовин відбувається енергійніше. На 1 кг ваги в них припадає більша площа поверхні тіла. В результаті тіло швидше охолоджується. Тому енергетичні витрати в дітей відносно більші, ніж у дорослих. Якщо, наприклад, доросла людина витрачає за добу на 1 кг ваги 42 ккал, то 10-річна дитина - 70 ккал, а місячна дитина 91 ккал. Отже, щоб компенсувати відносно великі енергетичні витрати, в їжі дітей повинна бути достатня кількість жирів і вуглеводів, як основного джерела енергії. А щоб забезпечити нормальний ріст дитячого організму, в їжі повинні бути в достатній кількості повноцінні білки.Фізіологічна потреба в білках, жирах і вуглеводах залежить від віку дітей.

 

Вік, (в роках) Поживні речовини (в грамах) Калорії
Білки Жири Вуглеводи
1-1,5 1,5-3 3-5 5-5 7-10 11-14 15-16 65-68 70-72 75-80 90-100 100-120 65-68 70-72 75-80 90-100 90-110 260-270 280-290 290-360 360-400 420-450

 

Вуглеводів у добовому раціоні школяра повинно бути приблизно в 6 разів більше, ніж жирів або білків. В їжі дітей в достатній кількості повинна бути клітковина для рухової діяльності травного тракту. Різноманітність їжі сприяє виробленню всіх ферментів травного тракту та виділений травних соків.

 

 

 




Переглядів: 219

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Крововиливи. | Фізіологічні норми продуктів харчування по вікових групах на добу (в г.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.