МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Базові структури алгоритмівПри конструюванні алгоритму кожну вказівку можна подати у вигляді трьох типів простих вказівок, так званих базових алгоритмічних структур: слідування, розгалуження, повторення.
Програма на Паскалі починається із заголовка, далі розміщується описова частина, в якій визначаються дані, що використовуються в програмі, а після цього — тіло програми або програмний блок (блок операторів), що містить оператори для перетворення даних. Загальний вигляд програми: program ім'я програми; uses {список програмних модулів, що використовуються}; label {список міток}; const {список сталих величин - констант}; type {описи нестандартних типів даних}; var {описи змінних, що використовуються в програмі}; begin {позначення початку програмного блоку} {програма - послідовність операторів} end. { кінець програми} Ім'я програми складається не більше як з 8 символів. Воно починається з літери і містить латинські букви, цифри й знаки підкреслення. В імені програми не використовуються зарезервовані слова, такі як begin, end і т. д. Програма починається зі слова programі закінчується словом endіз крапкою. Оператори, заголовок програми, описи типів та змінних закінчуються крапкою з комою. До описової частини програми входять розділи міток label,констант const,нестандартних типів даних typeі змінних var.Основним із них є розділ змінних var.У ньому вказуються імена змінних, що використовуються в програмі, та їх тип. Для числових даних використовуються основні описувачі типів integer(цілий) і real(дійсний). Наприклад, якщо у програмі використовуються дві цілочислові змінні і,) та одна дійсна х, то тоді розділ змінних може мати вигляд var i,j: integer; x: real; Імена змінних одного типу пишуться через кому, потім після двокрапки вказується їх тип. Опис кожного типу закінчується крапкою з комою. Коли при перекладі на мову машинних кодів транслятор зустрічає опис змінної, він відводить для цієї змінної ділянку пам'яті і ставить у відповідність до імені змінної адресу першого байта ділянки. Програмний блок містить послідовність команд для реалізації алгоритму розв'язування задачі. Для введення даних у комп'ютер і виведення їх використовуються відповідно процедури введення і виведення. Процедура введення поміщає значення змінної, яке вводиться, у відповідну ділянку пам'яті. Процедура введення має вигляд read(список імен); При виконанні процедури read (читати) програма зупиняється і чекає доти, доки користувач набере на клавіатурі число і натисне Enter. Якщо список введення містить кілька імен, то для кожного треба ввести своє значення. Числа, що вводяться, відокремлюються пропуском чи комою або після кожного натискується Enter. Наприклад, процедура read (і,j); потребує введення двох цілих чисел. Після виконання цієї процедури курсор на екрані дисплея знаходиться в кінці останнього числа і не переходить на новий рядок. Щоб після введення даних курсор на екрані дисплея переходив на новий рядок, треба використовувати процедуру readln(список імен);
|
||||||||
|