Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклад складання програми лінійної структури


y = ax2 + bx – e|cosx|

де а = 2,7; b = 1,3; х = 0,6.


Програма лінійної структури: Логічна схема алгоритму лінійної структури.

 

 
 
program task1; var a, b, x, y: real; begin write (´ввод а, в, х´); readln (a, b, x) y:=a*sqr(x)+b*x – exp(abs(cos(x)); write (´y=´, y); end.  

 


y = ax2 + bx – e|cos(x)|

 

 
 

 

 


Обчислити суму, добуток і різницю двох даних чисел. Для кожного з чисел треба придумати ім'я змінної і вказати її тип. Потім ввести ці числа у відповідні ділянки пам'яті і, використовуючи мож­ливість включення до процедури виведення арифметичних виразів, надрукувати результати:

 

program E1;

var a,b: real;

Begin

write('введіть два числа через пропуск, потім натисніть Enter');

readln(a.b);

writeln('a+b=', a+b, 'a*b =', a*b, 'a-b = ', a-b);

End.

 

Службові слова виділені жирним шрифтом, на письмі вони підкреслюються. При наборі тексту програми на кла­віатурі службові слова ніяк не виділяються, їх розрізняє транслятор. Службові слова не можна використовувати як імена. Перша процедура програмного блоку виводить на ек­ран підказку для користувача, що він повинен зробити. При введенні даних рекомендується робити подібні підказки. Слід зауважити, що перед службовим словом endкрапку з комою можна не ставити.

При розв'язуванні задач імена присвоюються не тільки вхідним даним, а й результатам і проміжним значенням. Ос­кільки в розглянутому прикладі треба одержати три резуль­тати, введемо для них імена х, у, z. У програмі цим змінним будуть присвоєні значення суми, добутку та різниці двох чисел, що вводяться.

 

Програма має вигляд:

programE2;

vara,b,x,y,z: real;

Begin

write('введіть два числа через пропуск, потім натисніть Enter');

readln(a,b);

х:= а + b;

у:= а * b;

z:= a - b;

writeln('a+ b =', х, ' a*b =', у, ' a - b =', z);

End.

 

Питання для самоконтролю

  1. З чого починається програма на Паскалі?
  2. Для чого потрібно описувати змінні в програмі?
  3. Що містить програмний блок?
  4. Опишіть оператор вводу read та readln.

 

Література:

1. Гаевский А.Ю. Інформатика: 7-11 кл.: Учеб. пособие. – 2-е изд., доп. – К.: А.С.К., 2005. – 536 с. (с. 490 – 500).

 





Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Базові структури алгоритмів | Лекція № 19

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.