В процесі функціонування об'єктно-орієнтованих систем одні об'єкти можуть знаходитися в активному стані, безпосередньо виконуючи певні дії, або стані пасивного очікування повідомлень від інших об'єктів. Щоб явно виділити подібну активність об'єктів, в мові UML застосовується спеціальне поняття, що отримало назву фокусу управління (focus of control). Фокус управління зображається у формі витягнутого вузького прямокутника, верхня сторона якого позначає початок отримання фокусу управління об'єкту (початок активності), а його нижня сторона - закінчення фокусу управління (закінчення активності). Прямокутник розташовується нижче за позначення відповідного об'єкту і може замінювати його лінію життя, якщо на всьому її протязі він є активним.
Періоди активності об'єкту можуть чергуватися з періодами його пасивності або очікування. В цьому випадку у такого об'єкту є декілька фокусів управління. Важливо усвідомлювати, що отримати фокус управління може тільки існуючий об'єкт, у якого у цей момент є лінія життя. Якщо ж деякий об'єкт був знищений, то знов виникнути в системі він вже не може. Замість нього лише може бути створений інший екземпляр цього ж класу, який, строго кажучи, буде іншим об'єктом.